نهالستان رویش نهال مهندس پیمان مقدم در میاندوآب

در آذربایجان غربی ، میاندوآب

معرفی نهالستان رویش نهال مهندس پیمان مقدم در میاندوآب

🔴 نهالستان رویش نهال مهندس پیمان مقدم

🔹 نهالستان رویش نهال مهندس پیمان مقدم یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش انواع نال مرکبات و غیر مرکبات در میاندوآبمی باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات نهالستان رویش نهال مهندس پیمان مقدم :

✅ انواع گردو‌ازقبیل: .گردو چندلرژنوتیپ برترفرنورلارا

✅ انواع گیلاس: تک‌ دانه پرتقالی خوشه ای

✅ انواع گلابی :درگزی بیروتی شاه میوه_انجو

✅ انواع سیب:لبنان رد گلدن فرانسه گلاب

✅ انواع الو:شابلون پفکی شرابی_انجیلا

✅ انواع هلو:انجیری شلیل البرتا پلنگی

✅ انواع زردالو:نصیری عکسراباد تخم مرغی_پرتقالی

✅ انواع بادام:فرانسیس شکوفه تونو_اذر

✅ انواع به :اصفهان_به گلابی

✅ خرمالو بید مجنون کاج سرو لاوسون انجیر پسته توت و انواع‌ انگور

✅ ارسال به سراسر ایران

و….

 

🔸 شماره تماس 09149821565

🔸 شماره واتساپ و تلگرام 09394934663

🔸آدرس استان آذربایجان غربی _شهرستان میاندواب

معرفی درخت و نهال گلابی

گلابی درختی گلدار از خانواده گل سرخیان می‌باشد و دارای حدود ۳۰ گونه است. گلابی معمولی یا اروپایی از گونه communis می‌باشد و کشیده بوده و دارای دانه‌های سنگین است.

بلندی درخت ۲۰ تا ۳۰ متر است و بر روی تنه و شاخه‌های آن پوستی ضخیم با ترک‌های طولی کشیده شده است. برگ‌های آن نازک همراه با دمبرگ بلند هستند. گلبرگ‌ها به رنگ سفید تا صورتی روشن و میوه آن کروی کشیده است.

گلابی انواع مختلفی دارد و بومی شرق اروپا و غرب آسیا است. نگهداری گلابی کار چندان سختی نیست به همین دلیل خیلی از کشاورزان خانگی به کاشت و نگهداری آن تمایل دارند.

گلابی با مقدار کمی مراقبت هم رشد می کند و از این جهت به درخت سیب شباهت دارد. گل های گلابی همزمان با برگ هایش می رویند و میوه آن شیرین آبدار است.

گلابی حاوی ویتامین های E، C و کلسیم است و از آن برای دفع سموم بدن استفاده می کنند. بلندی درخت ۲۰ تا ۳۰ متر است و بر روی تنه و شاخه‌های آن پوستی ضخیم با ترک‌های طولی کشیده شده است.

اکثر ارقام گلابی اروپایی شاخه‌هایی بدون خار دارند، اما بر روی شاخه برخی از نمونه‌های این گیاه خار‌های کوچکی مشاهده می‌شود. برگ‌ها ۱۲-۲ سانتیمتر طول دارند و حاشیه برگ‌ها می‌تواند صاف و یا دندانه‌دار باشد.

انواع گلابی:

درخت گلابی گونه‌ها و همچنین ارقام و انواع دو رگه مختلفی دارد که در اندازه درخت، شکل تاج، شکل و رنگ میوه و زمان رسیدن میوه تفاوت‌هایی با هم دارند.

P.communis که با نام عمومی گلابی اروپایی شناخته می‌شود متداولترین گونه این گیاه در کشت و پرورش است.

pyrifolia با نام گلابی آسیایی (چینی) شناخته می‌شود که میوه‌هایی تا حدودی گرد و شبیه سیب دارد و به همین دلیل گاهی با نام گلابی سیب شکل نیز معرفی می‌شود
P.serotina با نام گلابی شرقی شناخته می‌شود.
P.ussuriensis که بومی سیبریه است و با نام گلابی سیبریایی شناخته می‌شود که میوه‌هایی بدون مزه تولید می‌کند و بیشتر در مبحث پیوند زنی گلابی‌ها و به عنوان پایه کاربرد دارد.

از ارقام مهم ایرانی می‌توان گلابی درگزی، گلابی اسپادانا، گلابی وحشی، گلابی نطنز، گلابی شاه میوه و گلابی بیروتی را نام برد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران