نهالستان آذر شمال – فروش نهال مرکبات در میاندوآب

در آذربایجان غربی ، میاندوآب

معرفی نهالستان آذر شمال – فروش نهال مرکبات در میاندوآب

🔴 نهالستان آذر شمال

نهالستان آذرشمال
انواع مرکبات انواع نهال های پیوندی
مرکبات پرتقال گلابی خرمالو خرمالو🍅 سیب
تهران تهرانگردی
رشت رشت_گیلان
تبریز تبریزخبرلری
زنجان زنجانیها
اصفهان
مجموعه تخصصی نهالستان رادین
✅بزرگترین تولیدکننده تخصصی انواع نهال مثمر وغیرمثمر
✅نهالستان نمونه درزمینه اصلاح ارقام دیرگل ومقاوم به سرماوتجاری نهال
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
.
________________
✅ فروش به صورت کاملا تضمینی
✅ ارسال مطمعن به سراسر نقاط کشور
✅نهال های با بهترین کیفیت
✅ نهال های زود بازده و پربار
✅زیر نظر مهندسان و کارشناسان کشاورزی

⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️

~~~~~~~~~~

📌 ارسال عمده و خرده
📌نهال های بدون آفت
📌ضدعفونی شده موقع ارسال
📌ارائه مشاوره توسط کادر
🌲 کیفیت مبنای کار ماست
🌱 سبز زندگی کنید🤗
🚛 ارسال به سراسر نقاط

 

 

🔸 شماره تماس ۰۹۰۳۰۶۷۷۴۹۱

🔸 شماره تماس ۰۹۱۱۶۸۴۷۱۹۰

🔸آدرس تهران 

بافت خاک مناسب مرکبات چیست ؟

بافت خاک مناسب مرکبات

بهترین نوع بافت خاک برای رشد مرکبات بافت لومی-شنی یا بافت لومی- رسی- شنی می باشد. خاک بسیار شنی ظرفیت نگهداری آب بسیار کمی داشته و موجب می شود مواد مغذی به سادگی ته نشین گردند. در عوض خاک های رسی باعث آب ماندگی شده و باعث می شوند ریشه در فضایی بسیار محدود پراکنده شده و تهویه به خوبی صورت نگیرد.

بافتهای نامناسب می تواند باعث کاهش عملکرد شود. مثلاً: اگر بافت خاک رسی باشد اولین مسئله ای که پیش می آید آب ماندگی خاک است که با احداث زهکش می توان مقداری از خطر ناشی از آب ماندگی را کاهش داد بنابراین با افزودن مواد آلی خاک و بهبود ساختمان خاک مقداری از مضرات این بافت را کاهش داد. خاک درختان مرکبات باید همیشه مرطوب باشد.

بهترین خاک برای کاشت نهال مرکبات شامل 15 درصد ماسه – 15 درصد برگ جنگلی – 25 درصد کود دامی- 45 درصد خاک باغچه می باشد

PH خاک مناسب مرکبات

مشخص بودن اسیدی یا قلیایی بودن خاک می تواند در میزان کود مصرفی نقش داشته باشد. مرکبات قادر به رشد در دامنه وسیعی از خاک ها می باشند اما مطلوب ترین PH برای این گونه بین 5/5 تا 5/7 می باشد.

در PH اسیدی پایه های سه برگچه ای را به راحتی می توان کشت کرد اما در PH های قلیایی مخصوصاً وقتی که PH7.5 به بالا باشد (خاک آهکی )، نمی توان از پایه های سه برگچه ای مثل سیتروملو ، پانسیروس ، سیترنج ، فلائینگ دراگون استفاده کرد.
آب و هوای مناسب مرکبات

درختان مرکبات خواستگاه حاره ای داشته و نمی توانند سرمای شدید را تحمل نمایند. اما انواع مختلف این گونه از لحاظ بازه دمایی با یکدیگر تفاوت دارند. از طرفی سن درخت نیز می تواند بر میزان مقاومت در برابر سرما تاثیر گذار باشد. درختان جوان ممکن است با یک سرمای خفیف آسیب ببینند در صورتی که درختان بالغ اگر برای مدتی در دمای کمتر از 5- درجه هم قرار گیرند ممکن است بتوانند شرایط را تحمل نمایند.

به طور کلی مناطق دارای هوای معتدل که در سردترین ماه سال دمای آن ها به کمتر از 2 یا 3 درجه نمیرسد می توانند مکان مناسبی برای کاشت این گیاهان باشند.

لازم به ذکر است که در معرض باد قرار گرفتن نیز برای این گیاهان توصیه نمی شود، چرا که باد می تواند باعث ایجاد زخم بر روی پوست میوه شود. بنابر این در مناطق بادخیز تعبیه بادشکن ضروری به نظر می رسد.
آبیاری مرکبات

در مناطق دارای بارندگی کمتر از 700 میلیمتر در سال، آبیاری باغ ضروری بوده و پرورش درختان به صورت دیم در این مناطق توصیه نمی شود.

اما از آنجا که درختان مرکبات به نمک حساسیت زیادی دارند یادآوری می شود که از آبیاری با آب دارای میزان شوری بالای 1800 میکروزیمنس در سانتی متر و با سطح کلراید بالای 450 ppm پرهیز شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران