آروانا کود – بهترین مرکز فروش پلت مرغ و ماهی در کرمان و سراسر کشور

در کرمان ، کرمان

معرفی آروانا کود – بهترین مرکز فروش پلت مرغ و ماهی در کرمان و سراسر کشور

🔴 آروانا کود

🔹 آروانا کود یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش پلت مرغ و ماهی در کرمان و سراسر کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

🔹 آروانا کود بزرگترین کارخانه تولید کود ارگانیگ در جنوب شرق کشور

 

🔸 با مدیریت  مسعود بهرامی

🔸 شماره تماس  09131410044

 

کود ارگانیک چیست؟

یکی از مسائل مهم در دنیای امروز، تهیه غذای ارگانیک است. طبق این روند کود های آلی در حال تبدیل شدن به گزینه اول برای استفاده در کشاورزی برای اکثر افراد است که به طور گسترده برای تولید انواع میوه­جات و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. کود ارگانیک همان کود دامی و گیاهی است. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از کود ارگانیک داشته باشیم همان کمپوست ساخته شده از ضایعات حیوانات یا بقایای حیوانات و گیاهان را کود ارگانیک می گویند. عناصر غذایی موجود در کود آلی بیشتر حالت غیر آلی دارد که مستقیما توسط گیاه نمی تواند جذب و مورد استفاده قرار گیرد. لازم است این مواد توسط میکروارگانیسم ها تجزیه و آزاد شود و به مرور توسط گیاه مورد استفاده قرار گیرد.

انواع کود ارگانیک
این کود ها از مواد گیاهی، مواد معدنی، حیوانات و غیره به دست می آیند.

1) کود های ارگانیک حیوانی:
پودر استخوان: پودر استخوان حاوی مقادیر زیادی فسفر و کلسیم است و مقداری نیتروژن نیز دارد که می تواند به رشد گل و گیاه کمک کند و سبب افزایش عملکرد شود.
پودر خون: این کود به صورت خشک شده است و حاوی مقادیر زیادی نیتروژن است که نیتروژن آزاد شده از آن باعث افزایش سرعت رشد و به گل رفتن گیاه می شود و به عنوان دفع کننده طبیعی آفات نیز محسوب می شود. اما باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت سبب سوختگی گیاه می شود.
کود حیوانی: این کود می تواند به حفظ رطوبت خاک کمک کند و ظرفیت نگهداری رطوبت را بالا ببرد. همچنین تهویه خاک را بالا می برد، ضمن این که می تواند مواد مغذی را برای گیاه تامین کند.
کنجاله ماهی: کنجاله ماهی کودی است که جزء آزاد کننده های سریع مواد مغذی می باشد و این کود ارگانیک حاوی مقادیر زیادی ازت آلی، فسفر و کلسیم است. کنجاله ماهی باعث بهبود سلامت خاک، افزایش باروری و رشد گیاه می شود.

پودر صدف: کود ارگانیک پودر صدف حاوی پوسته یا استخوان شکسته شده صدف و خرچنگ است. این ترکیبات حاوی مقادیر زیادی کلسیم، فسفر و سایر عناصر معدنی کمیاب هستند. این ترکیات به شکوفایی گل و رشد قوی ریشه کمک می کنند و همچنین وجود کیتین در آن می تواند از شیوع برخی آفات جلوگیری کند.

2) کودهای ارگانیک گیاهی:
کمپوست: کمپوست سرشار از مواد مغذی است که می تواند سبب بهبود بافت خاک و افزایش حاصلخیزی خاک شود. با افزودن این کود ارگانیک خاک می تواند برای مدت طولانی آب را در خاک نگهداری کند.
کنجاله یونجه و سویا: این کود organic حاوی مقادیر زیادی فسفر و نیتروژن هستند و پی اچ خنثی دارد. کنجاله سویا یک افزودنی کاربردی برای دریافت نتایج با دوام و اثر طولانی مدت در خاک هستند.
کود عصاره جلبک دریایی: جلبک دریایی کود آزاد کننده فوری و منبعی عالی برای تامین روی و آهن مورد نیاز گیاهان است. این کود برای گیاهانی که به پتاس زیاد نیاز دارند نیز بسیار عالی است.
پودر دانه پنبه: پودر دانه پنبه منبع غنی از نیتروژن و مقدار کمی فسفر و پتاسیم است. این کود ارگانیک برای چمن بسیار عالی است. این ماده عمدتا برای پوشاندن خاک باغ جهت تنظیم محیط خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از کود ارگانیک
افزایش راندمان مواد مغذی و مواد آلی موجود در خاک
بهبود حرکت آب در خاک و تغذیه میکروب های مفید موجود در خاک
بهبود بافت خاک، افزایش حاصلخیزی خاک، بهبود زهکشی و هوادهی
افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول از طریق تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه
افزایش کیفیت و ماندگاری محصول
عدم آلودگی محیط زیست و سازگاری با محیط زیست

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران