مجموعه تخصصی نهالستان در آذربایجان غربی

در آذربایجان غربی ، میاندوآب

معرفی مجموعه تخصصی نهالستان در آذربایجان غربی

🔴 مجموعه الماس نهال

🔹 مجموعه الماس نهال از بنام ترین فعالان در زمینه تولید انواع نهال های اصلاح شده در آذربایجان غربی – میاندوآب می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

پیش فروش نهال برای آذر ماه آغاز شد

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجموعه الماس نهال:

✅ تولید انواع نهال های اصلاح شده درالماس نهال

✅ ارسال نهال به تمام نقاط کشور

و….

 

🔸 شماره تماس 09382178746

🔸آدرس شهرستان میاندوآب

نهال اصلاح‌شده چگونه به دست می­‌آید و تفاوت آن با نهال اصلاح‌نشده چیست؟

به‌طورکلی ارگانیسم­‌های اصلاح‌شده در آزمایشگاه و با روش­های مهندسی ژنتیک ساخته می‌­شوند؛ مرحله­‌ی کلیدی در مهندسی ژنتیک برای ایجاد بذرهای اصلاح‌شده شناخت ویژگی دلخواه، جداسازی آن در آزمایشگاه، واردکردن ویژگی در گیاه و سپس تولید انبوه از آن است. روش­های اصلاح بذر در طی سال­های متمادی پیشرفت زیادی کرده است و استفاده از آن­ها از حساسیت خاصی برخوردار است. روش نگهداری و رشد بذرهای اصلاح‌شده به دلیل حساسیت آن­ها به‌گونه‌ای است که تحت مراقبت در گلخانه­‌هایی با شرایط خاص انجام می‌گیرد ­و معمولاً به شکل نهال فروخته می­‌شوند. اتفاقاً خرید نهال اصلاح‌شده به نفع کشاورز نیز است تا مجبور به مراقبت­‌های خاص از بذر نباشد.

تفاوت نهال اصلاح‌شده نسبت به نهال اصلاح‌نشده در مزایایی است که با اصلاح نژاد در گیاه ایجاد می­شود:

رشد سریع­‌تر نهال
باروری بیشتر
بالا بردن ارزش غذایی میوه در نهال­‌های مثمر
افزایش مقاومت نهال در برابر آسیب­‌هایی چون آفت، تغییرات آب­‌وهوایی و بیماری
کم کردن هزینه­ با افزایش محصول

باوجود ویژگی­‌های مثبت نهال­های اصلاح‌شده مردم نگرانی­‌هایی در مورد محصولات آن­ها نشان داده‌اند برای مثال:

گیاهان اصلاح‌شده ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا سم در بدن انسان شوند
میوه‌های درختان ازنظر ظاهری زیبا اما فاقد ارزش غذایی‌اند

این نگرانی­‌ها می­تواند با آزمایش­های مکرر در آزمایشگاه برطرف شوند و قطعاً قابل‌تعمیم به تمام ارقام اصلاح‌شده نیست. بااین‌حال مردم برای مصرف محصولات ترا ریخته باید از سلامت آن اطمینان کسب کنند.

نهال اصلاح‌شده مثمر و غیرمثمر چگونه است؟

نهال اصلاح‌شده هم به شکل نهال مثمر و هم نهال غیرمثمر در بازار وجود دارد که به دلیل ویژگی­‌های مثبتی که در گیاه ایجاد می‌­کند و نفعی که برای کشاورز یا خریدار دارد، پرورش آن­ها نیز افزایش پیداکرده ­است.

بذرهای اصلاح‌شده حاوی ویژگی جدیدی هستند که این ویژگی با توجه به تغییر ژنتیکی که در آن­ها صورت گرفته متفاوت است. حتی گاهی می‌­توان بذر را با توجه به خواست مشتری اصلاح‌کرده و نهال آن را به تولید انبوه رساند.

نهال مثمر اصلاح‌شده

نهال‌­های مثمر یا میوه‌­دار در تغییر ژنتیکی ویژگی­های مختلفی را می‌­توانند کسب کنند مثل افزایش سرعت رشد، بهبود کیفیت میوه، تغییر در ظاهر درخت یا میوه، افزایش طول عمر و مقاومت درخت، افزایش طول مدت نگهداری در انبار و غیره. همین تغییرات باعث شده امروزه کشاورزان و باغداران علاقه­ی زیادی به خرید نهال اصلاح‌شده نشان دهند.

نهال غیر مثمر اصلاح‌شده

اکثر گیاهان غیرمثمر خاصیت زینتی دارند و اصلاح بذر آن­ها می­تواند در شکل این نوع از درختان تأثیر بسزایی داشته: افزایش طول درخت، تغییر در رنگ گل و برگ درخت، افزایش مقاومت گیاه در برابر خطرات بیرونی و غیره. در حال حاضر نیز شهرداری‌ها برای ایجاد فضای سبز در سطح شهرها از نه‌ال­های اصلاح‌شده استفاده می‌کنند و حتی سفارش نوع خاصی از گیاه را به آزمایشگاه­های ژنتیک می‌­دهند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران