فروش چوب راش ترکیه در تهران و ملایر

در تهران ، تهران

معرفی مرکز فروش چوب راش ترکیه در تهران و ملایر

🔴 امیر گودرزی

🔹 امیر گودرزی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش چوب راش ترکیه در تهران و ملایر می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات امیر گودرزی :

✅ فروش چوب راش ترکیه

✅ بصورت عمده

✅ ارسال به تمام نقاط کشور

✅ در قطرهای ۵،۶،۷،۸ واندازه های مختلف سفارشات پذیرفته میشود

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۳۶۳۳۱۶۷۴

🔸 آدرس  تهران و ملایر

چوب راش چیست؟

چوب راش فراورده درخت راش هست که در ایران از منابع جنگلی شمال کشور (این برداشت اکنون در طرح استراحت جنگل ممنوع شده است) و یا به‌صورت وارداتی از ترکیه و گرجستان و آلمان و… وارد کشور می‌شود.

چوب راش یکی از فراوان‌ترین استفاده‌ها را در صنعت چوب و مبل کشور دارد. راش از چوب‌های نسبتاً سخت و نیمه سنگین است. این چوب در مبل سازی بسیار خوش کار و خوش تراش است.

درخت راش چگونه است؟
درخت راش از خانواده فاگاسه هست که از این تیره سه جنس با نام‌های راش، بلوط و شاه بلوط در ایران وجود دارد. راش حدود ۱۳ گونه شناخته شده دارد که از این بین تنها گونه راش شرقی در ایران رشد می‌کند.
در میان ساکنان نقاط جنگلی شمال ایران راش از اسامی متفاوتی برخوردار است. مردمان گیلان، کلارستان، شهسوار، کلاردشت، کجور آن را راش، در منجیل و عمارلو راج، در آستارا قزل کز، در کوه درفک و طوالش آلاش و الوش، در مازندران مرس، در نور چلر و در گرگان‌رود قزل آغاج، می‌نامند.

درخت راش جلگه پسند نیست و معمولاً در ارتفاعات بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا رشد می‌کند. درخت راش در ارتفاعات مازندران و گیلان رشد خوبی دارد. این درخت سایه پسند هست و چتر بزرگی ایجاد می‌کند. هوای خیلی سرد و خیلی گرم محیط مساعدی برای رشد این درخت ارزشمند نیست.

درخت راش تا ۲۵۰ سال عمر می‌کند و ارتفاع آن تا ۳۵ متر و قطرش تا ۲.۵ متر هم می‌رسد. ساخت درب و پنجره، تراورس، میز و صندلی و لوازم های چوبی، مبلمان، آلاچیق و پرگولا و … از کاربردهای این چوب بسیار پرمصرف در ایران و جهان است.

خصوصیات ظاهری و تشخیص چوب راش؟
رنگ چوب راش کرم مایل به قرمز است و جزو چوب‌های سنگین و نیمه سنگین با چگالی ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب دسته بندی می‌شود. این چوب بافت بسیار مستحکم و یکنواختی دارد که آن را جزو خوش کارترین چوب‌های ایران کرده است.

رنگ چوب راش
چوب راش سطحی یکدست و بسیار کم گره دارد. رنگ آن کرم تا قرمز است که بسته به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. شایع‌ترین خصوصیت چوب راش پره‌های چوبی در مقاطع برش طولی اشاره کرد. این نقش چوب راش در برش‌های شعاعی پرمگسی و در برش مماسی دوک گفته می‌شود که به‌صورت لکه‌های کوچک و قرمز رنگ عمود بر راه چوب دیده می‌شود.

ویژگی چوب راش
از دیگر خصوصیات چوب راش علاقه زیاد موریانه به این چوب هست و برای استفاده در کف پوش و ساخت خانه پیشنهاد نمی شود. حتما بعد از ساخت ساخت سازه چوبی با چوب راش، آن را با رنگ مناسب پوشش دهید.

از دیگر محاسن چوب راش می‌توانیم به استحکام بالا، قابلیت تورق خیلی خوب برای ساخت چند لایی یا ام دی اف روکش چوب، رنگ زیبا، بافت یکنواخت و زیبا، رنگ‌پذیری بالا، کم گره بودن و قطر بالا اشاره کنیم که آن را گزینه‌ای خیلی خوب برای ساخت مبلمان و لوازم چوبی کرده است. راش همچنین یکی از رام‌ترین چوب‌ها به‌منظور رنگ کردن و یا تحت پوشش قرار دادن با مواد محافظت کننده چوب است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران