صنایع چوبی پیمان – طراحی ، ساخت و اجرای انواع کلبه و آلاچیق در مازندران – متل قو

در مازندران

معرفی صنایع چوبی پیمان – طراحی ، ساخت و اجرای انواع کلبه و آلاچیق در مازندران – متل قو

🔴 صنایع چوبی پیمان

🔹 صنایع چوبی پیمان یکی از بنام ترین فعالان در زمینه طراحی ، ساخت و اجرای انواع کلبه و آلاچیق در مازندران – متل قومی باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات صنایع چوبی پیمان :

✅ طراحی ، ساخت و اجرای انواع کلبه و آلاچیق

✅ لمبه ، سربندی ، درب و پنجره

✅ انواع تخت خواب ، تخت سنتی

✅ طراحی و اجرای روف گاردین و پرگولا

✅ اجرای انواع پله های چوبی ساده و گرد

و…

 

🔸 با مدیریت آقای پیمان اکبری

🔸 شماره تماس  09196487409

🔸 شماره تماس  09382618014

🔸 آدرس  مازندران ، متل قو اسب چین

 

انواع آلاچیق چیست؟

تاریخچه ی استفاده از آلاچیق
تاریخچه ی استفاده از آن در ایران قدیم به شاهسون های آذربایجان و قوم ترکمن بر میگردد. زیرا آن ها خانه هایشان را به سبک آلاچیق ها بنا می کردند. قوم تركمن‌ آلاچيق را قبه‌اي از قبه‌هاي بهشت مي دانستند و از نظر اعتقادات تركمن‌ها آلاچيق مظهر سلامتي و سخاوت بود. آسانی در جابه جایی و سبکی این سازه ی سنتی را مورد توجه قرار داد. بعد ها با همه گیری این سازه در ایران نام طارم بر آن نهاده شد. اما امروزه این سازه ی منحصر به فرد زیبا را با نام آلاچیق می شناسند.

در سده نوزدهم چمن و درختکاری جزئی از نماد زیبایی و ثروت در دنیای غرب به حساب می آمد و آنچه به این زیبایی می افزود ساخت آلاچیق در این فضاهای سبز بود. بنابراین این سازه ها در خانه ی افراد ثروتمند گسترش یافت و همواره در اطراف آن ها گلکاری های زیادی انجام می شد. با گذر زمان استفاده از آلاچیق به عنوان سازه ای ساده و زیبا رواج بیشتری بین عموم مردم یافت به طوری که امروزه در جهان رقابت های زیادی در طراحی انواع آن و برای کاربرد های مختلف صورت می گیرد.

در چه مکان هایی می توانیم از این سازه ی مفید استفاده کنیم؟
آلاچیق ها با قدرت انطباق بالا، قابلیت طراحی با متریال زیادی را دارند و با انواع شرایط آب و هوایی سازگار هستند. در کافه ها، رستوران ها، باغچه ها، پارک ها، کنار استخرها، ساحل دریا، حیاط منازل، روف گاردن و … کاربرد های متنوعی دارند.

معمولا نمونه های زیادی وجود دارد که با هزینه نسبتا کمی می توان استراحتگاه هایی زیبای برای دورهمی های دوستانه به وجود آورد. آسانی در جابه جایی و سبکی آن ها، این سازه ی سنتی را بسیار مورد توجه قرار داده است. امروزه به دلیل وجود طرح های مختلف بر اساس نیاز کاربر و امکان تولید با متریال مختلف، آلاچیق های مدرن و آلاچیق های پیش ساخته نیز طراحی و تولید می شوند که در کنار مبلمان فضای باز استفاده از آن ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

انواع آلاچیق

آلاچیق چوبی
چوب به عنوان یک متریال زیبا و با اصالت یکی از پرکاربردترین ماده اولیه ساخت انواع آلاچیق است که فضایی دلنشین، همرنگ و هم بافت با طبیعت ایجاد می کند. قیمت مناسب، در دسترس بودن، زیبایی، سازگاری با نور پردازی و هارمونی با محیط از محاسن آلاچیق های چوبی می باشد. اما چوب همواره در معرض حملات حشرات موذی و تغییرات رطوبتی بوده است. اما با پیشرفت علوم حفاظت چوب با استفاده از چوب های روکش شده، ترموود ها و … می توان بر این مشکل فائق آمد یا آن ها را به طور کامل برطرف نمود.

آلاچیق فلزی

آلاچیق حصیری

پرگولا

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران