فروش گوسفند شال افشار در شیراز و کرمان

در فارس ، شیراز

معرفی مرکز فروش گوسفند شال افشار در شیراز و کرمان

🔴 جواد محمد خانی

🔹 جواد محمد خانی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش گوسفند شال افشار در شیراز و کرمان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات جواد محمد خانی :

✅ گوسفند شال افشار قزل اصلاح نژاد شده ژن دار دوقلو قوچ وبره قوچ های اصیل و ژندار

✅ ارسال به تمام نقاط با مجوز دام پزشکی

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  شیراز – کرمان

گوسفند شال افشار چیست ؟

معرفی گوسفند شال
این نژاد در دسته گوسفندان سنگین دنبه گوشتی قرار می گیرند که علاوه بر این مورد از نظر تولید شیر و پشم نیز در جایگاه مناسبی قرار دارند. استعداد بالا در زمینه وزن گیری و رشد سریع در کنار داشتن خصوصیات متعدد سبب شده است تا به عنوان یکی از پر طرفدار ترین نژاد ها در ایران شناخته شود. که با جمعیت بالا در مناطق مختلفی پرورش داده می شود. این نژاد می تواند برای پروار بندی و حتی کشتار نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

معرفی نژاد افشاری
گوسفندان قزل افشار که معروف ترین نوع این نژاد می باشند را می توان جزو پر جمعیت ترین نژاد های کشور دانست. بازدهی این دام به حدی بالا می باشد که در چندین استان و شهر های داخل هر استان پرورش داده می شوند. میزان بازدهی گوسفند افشاری از جنبه های مختلف سبب شده است تا به دو منظور پرورش جهت پروار بندی و افزایش نسل، و همچنین کشتار مورد توجه قرار گیرند.

مقایسه گوسفندان شال و افشار
خرید دام زنده می تواند برای هر شخصی با هدف متفاوتی صورت بگیرد. برای برخی در جهت کشتار و برای قربانی کردن و … و برای عده ای برای پرورش و پروار بندی خرید دام مد نظر می باشد. با توجه به ویژگی هایی که در ادامه ارائه می شود، می توانید برای هر منظوری نسبت به خرید هر یک از نژاد های نامبرده اقدام کنید تا بازدهی بیشتری از خرید خود داشته باشید. در ادامه می توانید به پاسخ مناسبی برای سوال گوسفند شال بهتر است یا افشاری برسید.

از نظر وزن و بازدهی لاشه
هر دو نژاد اعم از میش و قوچ در دسته گوسفندان با وزن بالا و دنبه سنگین قرار دارند. در صورتی که شرایط برای رشد مهیا باشد هر دو نژاد می توانند به وزن بالایی برسند. در میان انواع گونه های گوسفندی در ایران این دو نژاد از وزن خوبی برخوردار هستند. میزان خرید افراد برای کشتار نیز از این دو گونه بیشتر می باشد، چرا که می توانند از نظر گوشتی بازدهی خوبی داشته باشند. بازدهی لاشه گوسفندی برای هر دو نژاد در حدود 55 الی 60 درصد می باشد

متوسط وزن گوسفند زنده در نظر گرفته شده برای دام افشار بین 65 الی 80 کیلوگرم می باشد که این میزان بنا به افزایش سن می تواند بیشتر هم باشد. وزن دام نژاد شال نیز بین 65 الی 75 کیلوگرم می باشد که مقدار نزدیکی به هم می باشد. نوع تغذیه و سایر عوامل همچون جنسیت و … نیز در میزان جثه می توانند تاثیر گذار باشند. به صورت کلی می توان نتیجه گرفت که در این باره تقریبا یکسان هستند.

زیست بوم سازگار
یکی از تفاوت های گوسفنده شال و افشاری را می توان نوع زیست بوم و شرایط سازگار با آنها در نظر داشت. گوسفندان افشاری در مناطقی همچون اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان و … که عمدتا دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی هستند می توانند بازدهی خوبی داشته باشند. در حالیکه گوسفندان شال در مناطقی همچون بوئین زهرا در قزوین و … که دارای آب و هوایی گرم و متعادل هستند نگهداری می شوند.

از نظر ویژگی های ظاهری
هر نژادی دارای خصوصیاتی است که به نسبت آنها تشخیص داده می شود. دو نژاد نامبرده نیز در ظاهر دارای تفاوت هایی هستند. از نظر رنگ بندی رنگ گوسفندان شال اکثرا خاکستری روشن و تیره می باشد که از زمان بره بودن تا بلوغ می تواند متغیر باشد. گوسفندان افشاری نیز در بازه رنگی قهوه ای روشن تا تیره و حتی سیاه قرار دارند که در فنوتیپ های مختلف می توان رنگ های متنوع تری را نیز مشاهده کرد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران