مرکز مشاوره رایگان ،مقاله،پایان نامه ،سمینار در تهران

در تهران ، تهران

معرفی مرکز مشاوره رایگان ،مقاله،پایان نامه ،سمینار در تهران

🔴 زینب پور قلی

🔹 زینب پور قلی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه مشاوره رایگان ،مقاله،پایان نامه ،سمینار در تهران می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات زینب پور قلی :

✅ انتخاب موضوع پروپزال پایان نامه ،تمام رشته های فنی مهندسی ،علوم پایه ،علوم انسانی، نگارش مقاله ،علمی ترویجی ،علمی پژوهشی

و….

 

🔸 شماره تماس ۰۹۰۲۰۸۰۵۱۱۵

🔸آدرس تهران ، میدان انقلاب

 

پروپوزال چیست ؟

پروپوزال (Proposal به معنای پیشنهاد دادن)

در واقع وقتی طرحی در ذهن دارید یا می‌خواهید یک کار تحقیقاتی انجام دهید، باید آن را به گروهی (مخاطب) پیشنهاد بدهید تا در صورت تایید شدن، شروع به انجام کار خود نمایید. به این طرح اولیه پیشنهادشده، پروپوزال گفته می‌شود.

وقتی یک پروپوزال ارائه می‌دهید، در نظر داشته باشید که باید اهداف، سوالات و فرضیات، ویژگی‌های روش اجرای تحقیق، زمان و هزینه‌های لازم برای اجرای آن، همگی به شکلی روشن و قانع‌کننده در آن بیان شوند. هم‌چنین پروپوزال باید طوری باشد که داوران به راحتی به هدف و ضرورت انجام این پژوهش پی ببرند.

و نیز باید پروپوزالی دقیق و مدون ارائه دهید؛ چرا که در جلسه دفاع پروپوزال، سوالات بسیاری از شما پرسیده خواهد شد. باید بتوانید به خوبی از پیشنهاد خود دفاع کرده و آن را عملی کنید.

بندهای قسمت‌های مختلف این آموزش، به ترتیب شماره‌گذاری شده و تصویر نمونه به همراه توضیح در ادامه آورده شده است. ممکن است این چینش طبق نظر افراد دخیل در اثر شما، جزئاً تغییر یابد یا بندهایی از آن کاسته یا بدان اضافه شود، اما ساختار و روند پروپوزال‌نویسی (برای پایان‌نامه، رساله، طرح فناوری و غیره) در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف، در کل تفاوتی ندارد.

نمای کلی

قصد شما، تحقیق چه چیزی است (گستره و سوالات تحقیق)
قصد دارید موضوع تحقیق را چگونه مطالعه کنید (متدولوژی یا روش تحقیق)
این موضوع چرا احتیاج به تحقیق دارد (اهمیت)
این کار را چه زمانی به اتمام خواهید رساند (بازه زمانی)
(بسته به شرایط) این کار را در چه جایی انجام خواهید داد

پروپوزال از چه قسمت‌هایی تشکیل می‌شود؟
عنوان موضوع

مهم ترین عنصری که باید در نظر داشته باشید علاقه خود شماست. البته باید در نظر داشته باشید از موضوع کاری استاد راهنمایتان دور نشوید.

یک موضوع خوب باید مختصر و مفید باشد نه خیلی بلند که خواننده را خسته کند و نه آن‌قدر کوتاه که هسته مطلب عرضه نشود.

یک موضوع خوب باید بدیع و نو باشد. مهم‌ترین چیزی که از یک پژوهش دانشگاهی یا پروژه کاری مد نظر داوران و انجام دهندگان آن کار قرار دارد، تازه و نو بودن آن است.

یک موضوع خوب باید واقع‌بینانه و عملیاتی باشد. شاید شما دوست داشته باشید موشک هوشمند با برد n کیلومتر بسازید ولی آیا در حوزه کاری شماست؟ با توان شما همخوانی دارد؟ امکاناتتان به شما اجازه این کار را می‌دهند؟

یک موضوع خوب باید همسان با سطح تجارب شما باشد.
بیان مسئله

این قسمت باید واضح و روشن باشد به طوری که مطمئن شوید کسانی که قرار است آن را بخوانند بدون آن که برایشان سوال ایجاد شود، دلیل این تحقیق را متوجه می‌شوند. بهتر است نظم موجود در این قسمت برای خودتان واضح باشد.

مثلا روند کلی آن را از کل به جزء در نظر بگیرید. مطالب عنوان شده نباید از هم گسسته باشد و ذهن مخاطب را از هم بپاشد بلکه باید به هر روشی مخاطب را به سمت خود جذب کند. به یاد داشته باشید که از کارهایی که قبلا انجام شده نام ببرید و کار خود را با آن‌ها مقایسه کنید.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران