مرکز فروش و کرایه لباس محلی سنتی لری و کردی در دورود

در لرستان ، دورود

معرفی مرکز فروش و کرایه لباس محلی سنتی لری و کردی در دورود

🔴 خانم غفاری

🔹 خانم غفاری یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش و کرایه لباس محلی سنتی لری و کردی در دورود می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات خانم غفاری :

✅ فروش و کرایه انواع لباسهای مجلسی محلی و سنتی لری و کردی مردانه و زنانه

✅ انواع لباس محلی مردانه شامل چوقا با دبیت کمربند و کلاه از سایز دو ساله تا مردانه موجود است

✅ لباسهای سنتی زنانه با بهترین و زیباترین رنگ و جنس به همراه لوازم کامل موجود هست

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۹۲۸۱۱۳۳۰۹

🔸 آدرس  دورود ناصرالدین انتهای شاهد۵نبش امین یک

 

لباس محلی لری چیست؟

لباس سنتی اقوام لر ایران در لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و کوهرنگ، ایلام و چهار محال و بختیاری مانند دیگر نقاط ایران رنگی رنگی و شاد و الهام گرفته از طبیعت است.

افراد جوان لباس‌های پرنقش‌ و نگار و رنگی‌تری را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند و از این لباس‌ها در زندگی روزانه، مهمانی و عروسی‌ها و حین کوچ استفاده می‌کنند.

لباس محلی لری با تنوع پارچه و دوخت و تزئینات مختلف خود از طبقات مختلف اقتصادی افراد خبر می‌دهد .

لباس محلی لری زنانه
لباس محلی زنان لر دارای قسمت‌های مختلفی چون کِراس یا جُومَه( پیراهنی بلند و گلدار با برش‌هایی ساده در کناره‌های آن با جنس‌های مختلف)، جلیقه‌ای از جنس مخمل و تزیین شده با سکه، کلنجه(نیم‌ تنه‌ای مخملی بلند و نوار دوزی شده که روی پیراهن می‌پوشند)، یال(کتی مخملی که زنان در مراسم شادی می‌پوشند) و شاوال(شلواری گشاد که دو قسمتی و دورنگ است) است.

دختران و زنان لرستان از سربندهای مختلفی استفاده می‌کنند که به سروَن معروف هستند. تَرَه و گلوَنی از این سرون‌ها هستند.

تره در واقع روسری یا چارقدی است که زنان لر در روزهای عادی به سر می‌بندند، اما گلونی پارچه‌ای ابریشمی است که روی آن بته جقه و نقوش اسلیمی چاپ شده و کاربردی متفاوت دارد. این سرپوش رنگی را بیشتر در جشن و عروسی‌‌ها روی تره به دور سر می‌پیچند.

لباس محلی لری مردانه
لباس محلی مردان لر یکی از اصیل‌ترین لباس‌های سنتی ایران محسوب می‌شود که با طرح و رنگ خاصش گویای فرهنگ مردم این مرز و بوم و نشانه‌‌ای از غیرت و مردانگی آن‌هاست.

لباس محلی مردان لر را کلاهی نمدی و دایره‌‌‌‌‌‌ای، پیراهن ساده‌ای که اغلب به رنگ سفید است، شلواری گشاد با دمپای تنگ و عموما به رنگ تیره، ستره که قبایی بلند و جلو باز است و به وسیله شال کمر نگه داشته می‌شود، شالی کم عرض و طویل ، گیوه و چوقا تشکیل می‌دهد.

چوقا هم در واقع بالاپوشی است که با پشم گوسفند و به دست زنان لر بافته می‌شود و در زمستان گرما را نگه می‌دارد و در تابستان خنکی و رطوبت را حفظ می‌کند.

این بالاپوش سفید مشکی با طرح‌هایی ستون مانند که از ساختمان‌های دوره هخامنشی الهام گرفته، بدون آستین است و مردان لر آن را روی لباس می‌پوشند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران