مرکز فروش انواع نخل و پاجوش در آبادان

در خوزستان ، آبادان

معرفی مرکز فروش انواع نخل و پاجوش در آبادان

🔴 محمدحسین رزاقی زاده

🔹 محمدحسین رزاقی زاده یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش انواع نخل و پاجوش در آبادان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات محمدحسین رزاقی زاده :

✅ فروش انواع پاجوش برحی زاهدی گنتار سعمرون بریم مجول پیارم نخل زینطی پالم فونیکس

✅ نخل 1متری تا7 متری

✅ خدمات کاشت، تمیزکردن نخل

و…

 

🔸 شماره تماس  09177703114

🔸 شماره تماس  09390755728

🔸 آدرس  آبادان

زمان کاشت پاجوش چیست؟

گرچه پاجوش خرما را می توان در هر فصل از سال كشت نمود ولی درصد گیرایی پاجوشها در شرایط طبیعی محیط در فصول مختلف متفاوت است.

درصد تلفات پاجوش در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید و تبخیر زیاد و در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید بالا است.

بنابراین مناسب ترین زمان جهت انتقال و کاشت پاجوش نیمه اول فصول بهار و پاییز می باشد ۔

نحوه جداسازی
برای جداسازی پاجوش از پایه مادری ابتدا نخلستان را آبیاری نموده و بعد از این که خاک اطراف نخل به اصطلاح گاورو شد خاک اطراف آن را به طور کامل کنار می گذارند تا محل اتصال پاجوش به پایه مادری ظاهر شود.

لازم به یادآوری است که قبل از عملیات جداسازی پاجوش برگهای اضافی و خشک هر پاجوش ابتدا حذف و سپس بقیه برگها جمع شده و توسط مقداری طناب باریک با به وسيله برگ به هم بسته می شوند تا در حین کار جداسازی پاجوش در مرحله اول به پاجوش آسیب نرسد و در مرحله دوم برای عملیات جداسازی ایجاد مزاحمت نکنند.

پس از انجام مراحل فوق پاجوش برای جداسازی آماده می شود .

برای قطع محل اتصال پاجوش به نخل مادری (ناف) از وسیله ای به نام دیلم (قلم) که دارای تیغه برنده تیز و فولادی است استفاده میشود.

به طور معمول یک طرف تيغه دیلم صاف و طرف دیگر آن اریب است.

در هنگام کار باید سعی شود سمت صاف به سوی پاجوش و سمت اریب آن به طرف نخل مادر قرار گیرد.

عمل جداسازی به این ترتیب است که قلم یا دیلم را بلند کرده ضربه سنگینی بر ناف پاجوش وارد می نمایند تا پاجوش از مادر جدا شود.

هر چه این ضربات کمتر باشد پاجوش سالم تر و درصد گیرایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

مهم ترین و حساس ترین مرحله جداسازی پاجوش ضربه زدن صحیح توسط دیلم به محل ناف می باشد که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد و در هنگام ضربه زدن با دیلم چنانچه تیغه آن بین محل اتصال پاجوش و پایه مادری گیر کرده باشد برای رهاسازی دیلم از این وضعیت نباید آن را به سمت راست یا چپ حرکت داد زیرا این عمل سبب آسیب رسیدن به پاجوش و پایه مادری می شود.

نگهداری ۵-۴ اصله پاجوش در پای هر درخت و حذف پاجوشهای اضافی موجب افزایش رشد رویشی و همچنین سبب جلو انداختن گلدهی می شود.

باید قبل از کاشت با دقت اقدام به حذفهای ریشه های زاید نمود و قسمتهای لهیده را تا جایی که ریشه سالم است با قیچی حذف کرد زیرا این اندام های زاید و حمدمه دیده در صورت گندیدن و فاسد شدن محل تجمع افتها و بیماری ها در اطراف ریشه نهال تازه کاشت شده می شود .

بهتر است قسمت ریشه توسط محلول قارچ کش (محلول رقیق سولفات مس) برای جلوگیری از رشد قارچ ها که منجر به پوسیدگی جوانه اصلی پاجوش خواهد شد ضدعفونی شود .

پاجوش را باید طوری از پایه مادری جدا کرد که حداقل یک رشته ریشه داشته باشد و پاجوشهای فاقد ریشه به دلیل عدم گیرایی ارزش کاشت نداشته و سبز نمیشوند ساقه جوش یا راکوب فاقد ریشه میباشد که در مورد ارقام پرارزش می توان آن را توسط خوابانیدن هوایی ریشه دار نمود.

برای این کار محل اتصال ساقه جوش به تنه درخت به وسیله کیسه های نخی حاوی ماسه پوشانده شده و با مرطوب نگهداشتن آن شرایط برای ریشه دار شدن آن آماده می شود می توان تا حدود ۲۰ روز پس از جداسازی پاجوش نسبت به نگهداری آن در آب اقدام نمود که این شیوه نگهداری ، از کاشت پاجوش بلافاصلهبعد از جداسازی بهتر بوده است .

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران