بهترین مرکز فروش و تعمیرات دستگاه آب شیرین کن ( تصفیه آب ) و قطعات جانبی در قم

در قم ، قم

معرفی بهترین مرکز فروش و تعمیرات دستگاه آب شیرین کن ( تصفیه آب ) و قطعات جانبی در قم

🔴 حمید دلگشا

🔹 حمید دلگشا یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش و تعمیرات دستگاه آب شیرین کن ( تصفیه آب ) و قطعات جانبی در قم می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات حمید دلگشا :

✅ فروش و تعمیرات انواع دستگاههای آب شیرین کن

✅ فروش لوازم جانبی به صورت عمده و جزعی

✅ انواع دستگاه ابشیرین کن خانگی ۶ مرحله و ۷ و ۸ مرحله ای موجود میباشد با کیفیت خوب و قیمت مناسب با ضمانت یکساله

✅ تعمیرات رفع بی کیفیتی آب و شوری آب و فشار آب

✅ فروش و تعمیرات انواع دستگاه های ایرانی و تایوانی از ۶ مرحله تا ۹ مرحله

✅ ارسال به تمام نقاط شهری و خارج شهر و سراسر کشور در اسرع وقت

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

کاربرد آب شیرین کن چیست؟

اینکه بتوانیم از آب شور آب شیرین تولید کنیم کار ساده‌ای نیست. نیاز به فرایندهای مکانیکی و حرارتی دارد و دستگاه‌های خاص خودش را دارد. جدا کردن نمک از آب باید در یک بستر قدرتمند انجام شود. در حال حاضر دو نوع طرز کار برای آب شیرین کن وجود دارد. یکی آب شیرین کن اسمز معکوس و دیگری آب شیرین کن حرارتی یا HTH.
هر کدام از این مکانیزم‌ها باید یک سازوکار خاص کار می‌کنند و هر کدام هم مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. با این دو دستگاه بیشتر آشنا شوید.

 

آب شیرین کن اسمز معکوس یا غشایی
نام اسمز معکوس را احتمالا در دستگاه‌های آب تصفیه کن شنیده‌اید. اسمز معکوس یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه آب است که کارایی بسیار بالایی دارد و کیفیت آب را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. به آن آب شیرین کن غشایی هم می‌گویند.

آب شیرین کن غشایی در حقیقت با استفاده از یک یا چند غشای متخلخل فرایند شیرین‌سازی آب را انجام می‌دهد. اما این غشا چگونه عمل شیرین‌سازی را انجام می‌دهد؟ یک غشا داخل آب قرار می‌گیرد. غشایی که بسیار نازک است و روی آن سوراخ‌های بسیار ریزی در ابعاد نانو وجود دارند. مولکول‌های آب به دلیل جرم وزنی و حجم کمی که دارند می‌توانند از داخل این سوراخ‌های ریز عبور کنند. اما نمک‌های موجود در آب بسیار بزرگتر هستند.

با اینکه در آب حل شده‌اند و با چشم دیده نمی‌شوند اما همچنان بزرگتر هستند و غشا می‌تواند جلوی آن را بگیرد و به این صورت عمل شیرین‌سازی انجام می‌شود.

اما این سوراخ‌ها تنها دلیل شیرین‌سازی نیستند. در برخی دستگاه‌های تصفیه آب از جریان برق استفاده می‌شود تا یون‌هایی که با آب واکنش داده‌اند هم پیوندشان شکسته شود و وارد آب نشوند.

این جریان برق باعث می‌شود تا الکترون‌های آزاد با یون‌های مثبت واکنش داده و اندازه‌ و حجم مولکول‌های نمک واکنش‌ داده شده بیشتر شود و از داخل غشا عبور نمی‌کند. این مکانیزم آب شیرین کن غشایی است. اسمز معکوس یکی از پرکاربردترین روش‌ها در اسمز معکوس است.

مهم‌ترین نکته در دستگاه آب شیرین کن غشایی این است که به برق بسیار کمی احتیاج دارد و اصلا نیازی به برق با ولتاژ و جریان بالا نیست. معمولا از یک غشای نیمه تراوا یا نیمه نفوذ پذیر استفاده می‌شود که بتواند به خوبی جریان آب و جریان نمک‌ها را کنترل کند.

اما این دستگاه‌ها یک مشکل دیگر هم دارند. معمولا غشایی که در داخل این دستگاه‌ها استفاده می‌شود گران‌قیمت است و تکنولوژی ساخت آن باید بسیار قوی باشد. اما روش پراستفاده‌ای است و در اکثر مراکز تولید آب شیرین صنعتی و خانگی از این دستگاه‌ها استفاده می‌‌شود.

 

آب شیرین کن حرارتی
آب شیرین کن حرارتی هم مکانیزم بسیار پیشرفته‌ای دارد. اما توضیح آن بسیار ساده است. وقتی آب را حرارت می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ آب بخار می‌شود. بخار آب تنها حاوی مولکول‌های آب است و هیچ نمکی حین تبخیر در بخار آب وجود ندارد. از این قابلیت آب برای تبخیر آب استفاده می‌شود.

آب را حرارت می‌دهند. آب بخار می‌شود و بخار آن را تقطیر می‌کنند. یعنی با یک وسیله‌ای سرد می‌کنند و دوباره به مایع تبدیل می‌کنند. اما این کار مشکلاتی هم دارد. برای گرم کردن آب به انرژی نیاز است. یک انرژی زیاد که بتواند همیشه آب را تبخیر کند. این انرژی را از کجا باید تامین کرد؟ به همین دلیل مهندسان مکانیک روش‌های متعددی را برای این کار پیشنهاد کرده‌اند.

یکی از این روش‌ها MSF یا Multi-Stage Flash Distillation است. یعنی آبی که در حال تبخیر است را از یک محفظه‌ی تبخیر ناگهانی عبور می‌دهند. با کاهش فشار آب به صورت ناگهانی بخش زیادی از آب به بخار تبدیل می‌شود.

این بخار در یک محفظه‌ی جداسازی از آب جدا می‌شود و وارد دستگاه‌های سرد‌سازی و تقطیر می‌شود. با این روش هم انرژی کمتری نیاز است و هم در مدت زمان کم می‌توان حجم زیادی از آب را تولید کرد.

این روش‌ها هنوز هم در حال توسعه هستند. تعداد محفظه‌ی تغییر فشار بیشتر و بیشتر می‌شوند تا میزان بخار بیشتری از آب در یک سطح دمایی خاص بگیرند. از این روش در آب شیرین کن دریایی استفاده می‌شود.

گرمای لازم برای حرارت دادن به آب هم از موتور کشتی تامین می‌شود. چون موتور کشتی تا دمای 300 هم بالا می‌رود. می‌توان از این حرارت اتلافی استفاده کرد و همواره آب آشامیدنی شیرین تولید کرد. روی نفت‌کش‌ها و برج‌های مراقبت دریایی هم نصب می‌شوند. نفت‌کش‌ها حرارت بسیار بیشتری دارند و تولید آب شیرین خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

در دستگاه آب شیرین کن خانگی بیشتر از اسمز معکوس استفاده می‌شود. چرا که نیازی به حرارت و یا انرژی زیاد ندارد. کم‌صدا و کم‌خطر است و کیفیت آب بسیار بالایی هم دارد. اما برای فرایندهای خاص که ظرفیت آب شیرین کن باید زیاد باشد استفاده از آب شیرین کن حرارتی HTH و یا MSF پیشنهاد می‌شود.

البته به شرطی که یک منبع گرما برای تبخیر آب وجود داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است حتما از دستگاه‌های اسمز معکوس استفاده شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران