بنگاه آهن شرق – مرکز فروش میلگرد و خاموت و سنجاقی در اهواز

در خوزستان ، اهواز

معرفی بنگاه آهن شرق – مرکز فروش میلگرد و خاموت و سنجاقی در اهواز

🔴 بنگاه آهن شرق

🔹 بنگاه آهن شرق یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش میلگرد و خاموت و سنجاقی در اهواز می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات بنگاه آهن شرق :

✅ بورس انواع میلگرد و خاموت و سنجاقی

و…

 

🔸 با مدیریت  رضا شعاعی

🔸 شماره تماس  09168023353

🔸 شماره تماس  09398824823

🔸 آدرس  اهواز – جاده فاز دو-پشت شرکت صنایع فولاد اهواز-بازار آهن شرق-خیابان دوم-چهارراه اول-پلاک 10

 

خاموت چیست؟

میلگردهای مورد استفاده در پروژها، دو نوع طولی و عرضی دارند؛ اگر میلگرد در راستای طول سازه استفاده شود، به آن میلگرد طولی و اگر میلگرد در راستای عرضی (عمود بر میلگرد طولی) به کارگرفته شود، به آن میلگرد عرضی یا خاموت می‌گویند.

میلگردها در سایزهای متنوع موجود هستند که میلگرد خاموت نیز از این امر مستثنی نیست، پراستفاده‌ترین آن سایزهای ۸ و ۱۰ است.

خاموت؛ میلگردی است که خم شده است و به اینصورت از المان‌های طویل و قائم اطرافش محافظت به عمل می‌آورد. به‌عبارتی استفاده از آن، سبب افزایش استحکام سازه در برابر نیروهای پیچشی و برشی می‌شود. این نوع از میلگردها با توجه به کاربرد، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. تعیین قیمت خاموت به میزان زیادی به قیمت میلگرد استفاده شده در تولید آن بستگی دارد. برای مثال اگر در تولید این نوع از میلگرد از میلگرد میانه استفاده شود برای تخمین قیمت خاموت، قیمت روز میلگرد و هزینه خمکاری مورد نظر قرار می‌گیرد.

انواع خاموت را بیشتر بشناسید.
میلگردها با توجه به کاربردی که در بتن دارند می‌توانند به صورت میلگرد راستا، خاموت، سنجاقی، خرک، رکابی و ادکا باشند. هر یک از این میلگردها در سایز و انواع متنوعی تولید می‌شوند، برای مطالعه مشخصات میلگردهای مختلف می‌توناید به مقاله تفاوت میلگرد a1، a2، a3 مراجعه فرمایید. در این ادامه انواع میلگرد خاموت مورد بررسی قرار گرفته است.

خاموت سنتی؛ با کمک اهرم و با دست تولید می‌‌شود. این میلگرد از لحاظ شکل ظاهری مربعی شکل است و پرکاربردترین نوع استفاده شده در ساخت‌و‌سازهای ایرانی به شمار می‌آید.

خاموت معمولی؛ مانند خاموت سنتی با دست ایجاد می‌شود و در سازه‌های مختلف، قابلیت استفاده دارند. توجه داشته باشید که اندازه و قالب این نوع از میلگرد قابلیت تغییر دارد.

خاموت‌های مارپیچ؛ با دست ایجاد نمی‌شوند، بلکه برای تولید آنها از دستگاه‌های CNC استفاده می‌کنند. اندازه این میلگردها در صورت نیاز می‌تواند متغییر باشد.

خاموت ربات؛ با دستگاه CNC تولید می‌شود و از لحاظ شکل ظاهری با نوع مارپیچ تفاوت دارد (در یک سمت این خاموت‌ها مربعی وجود دارد).

خاموت سلولار؛ خاموتی به فرم حلقه‌های بسته می‌باشد و در صورت به کار بردن آنها در سازه، استحکام بالایی در محل استفاده شده آن خواهیم داشت. از تکنولوژی جدیدی به نام Pi-Systems در تولید سلولار بهره می‌جویند. این نوع از خاموت‌ها، جدیدترین نوع خاموت‌های موجود در بازار هستند.

خاموت چگونه در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
روش‌های طراحی و مهندسی سازه‎ها مشخص می‌کند که خاموت به چه شکلی در ساختمان به کار گرفته شود. خاموت‌ها به دو شکل تنگ باز و تنگ بسته در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آرماتور عرضی تنگ باز، می‌تواند به سه صورت تک شاخه (قلاب)، دو شاخه (رکابی) و یا چند شاخه در سازه کاربرد داشته باشد. خاموت تنگ بسته نیز برای تحمل نیروی برشی و پیچشی می‌تواند با توجه به تعداد شاخه، ایفای نقش کند. اگر قصد استفاده از خاموت در موقعیتی دارید که نیروی پیچشی وارده زیاد است، بهتر است از خاموت تنگ بسته استفاده شود. بعد از تعبیه خاموت باید انتهای آن را حداقل به میزان ۱۳۵ درجه به قسمت داخلی خم کنند، بدین صورت در برابر نیروهای وارد شده به سازه مقاومت بالایی خواهد داشت.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران