اکتشاف آب های زیرزمینی در خراسان شمالی

در خراسان شمالی

معرفی مرکز اکتشاف آب های زیرزمینی در خراسان شمالی

🔴 مهندس حسین هوشمند

🔹 مهندس حسین هوشمند یکی از بنام ترین فعالان در زمینه اکتشاف آب های زیرزمینی در خراسان شمالی می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مهندس حسین هوشمند :

✅ اکتشاف آب های زیر زمینی و شناسایی بهترین محل حفر چاه با بیشترین حجم آبدهی با استفاده از جدیدترین دستگاه روز

✅ با انجام مطالعات علمی قبل از حفاری چاه ، ریسک هزینه های حفاری را تا 90% کاهش دهید

✅ اکتشاف آب های زیر زمینی تعیین بهترین محل حفر چاه و مسیریابی چشمه و قنات با جدیدترین دستگاه های ژئوالکتریک روز دنیا به روش ژئوفیزیک با نازلترین قیمت نسبت به سایر تعرفه ها

1_ اکتشاف آب و تعیین بهترین محل برای حفر چاه عمیق و نیمه عمیق

2_ تعیین دقیق جنس لایه های زمین مورد نظر

3_ تعیین دقیق ضخامت لایه های آبدار سفره های زیر زمینی

4_ تفکیک سفره های آب زیر زمینی ( شور و شیرین )

5_ تعیین نوع مواد معدنی در صورت وجود

6_ تعیین شکستگی ها و گسل ها

7_ مسیر یابی قنات های مدفون

8 _ مسیر یابی چشمه ها و چشمه های مدفون

🔴 جهت مشاوره با مجرب ترین کارشناسان زمین شناسی و ژئوفیزیک تماس حاصل فرمایید

 

🔸 شماره تماس  09157681645

🔸 آدرس  خراسان شمالی

اساس کار روش ژئوالکتریک چیست ؟

اساس کار روش ژئوالکتریک انتقال جریان الکتریکی به داخل زمین، ایجاد اختلاف پتانسیل بین دو نقطه و محاسبه مقاومت ویژه عمق های مختلف زمین است. در این روش بر اساس استانداردی که مربوط به مقاومت جنس های مختلف خاک، سنگ و همچنین مقادیر مقاومت الکتریکی موادی مثل آب، فلزات، حفرات و مواردی از این دست، مطالعات اکتشافی صورت می گیرد. حداکثر عمق شناسایی در این روش ۷۵ متر است که البته در عمق ۴۰ متر سطحی، دقت بالاتری را نشان می دهد. شکل زیر به صورت شماتیک برداشت داده بر روی لایه های زمین را نشان می دهد.

 

در اکتشاف و مطالعه آبهاى زیرزمینى، روش ژئوالکتریک بیشترین سهم و موفقیت را نسبت به سایر روشهاى ژئوفیزیکى داشته و به تنهایى مى تواند عمق، محدوده یا گسترش جانبى، ضخامت و حجم تقریبى سفره یا ذخیره آب زیرزمینى در یک محل را تعیین نماید. یک لایه غیر قابل نفوذ رسى، که در زیر یک سفره آب زیرزمینى قرار گرفته و یا دو سفره آب زیرزمینى را از هم جدا مى کند، به راحتى در روى منحنی هاى حاصل از یک برداشت ژئوالکتریکى به روش سونداژ قابل تشخیص بوده و درنتیجه مى توان عمق و ضخامت آن لایه را تخمین زد. به طور کلى روش ژئوالکتریک در بررسى آبهاى زیرزمینى مى تواند اطلاعات با ارزشى فراهم نماید که معمولا” نمى توان این اطلاعات را از روش هاى دیگر به دست آورد. شکل زیر نمونه ای از نتایج تفسیر برداشتهای ژئوالکتریک را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، بخشهای آبی رنگ به خوبی بیانگر عمق و ضخامت لایه های آبدار است.
روش ژئوالکتریک یا مقاومت سنجی DC، از قدیمی ترین روش‌های الکتریکی است در این روش هدف ثبت اختلاف پتانسیل ایجاد شده ناشی از ارسال جریان مستقیم به داخل زمین است.
انواع روش‌های ژئوالکتریک
بطورکلی، وضعیت قرارگیری الکترودها بصورت خطی برای اندازه‌گیری مقاومت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آرایش رایج الکترودها بصورت «شِلِمبِرژر (Schlumberger)»، «وِنِر (Wenner)»، «بسط دوقطبی-دوقطبی» می‌باشد که در شکل زیر قابل مشاهده است. با توجه به مزیت‌های روش تجربی و منظم، برای اجرای سونداژ الکتریکی عمودی اغلب از آرایش متقارنِ «شلمبرژر» استفاده می‌کنند.

 

برای ثبت این اختلاف پتانسیل از آرایش های مختلف الکترودی استفاده می‌شود. انواع آرایش‌ها یا آرایه‌های الکترودی (به طور مثال ونر، شلومبرژه، دو قطبی- دوقطبی) می تواند بسته به نوع کاربرد و قدرت تفکیک آنها مفید باشد. نوعاً جریان الکتریکی از یک جفت الکترود به زمین وارد می شود. جفت الکترود دیگر میزان ولتاژ را اندازه گیری می کند. الکترودهای با فاصله بیشتر، برای بررسی‌های عمیق تر به کار می روند. از آن جا که مواد گوناگون زیر سطحی مقاومت ویژه متفاوت دارند، اندازه گیری‌های سطحی در تعیین تغییرات قائم و جانبی مواد زیرین می تواند مفید باشد. موفقیت روش بستگی به تباین مقاومت ویژه مواد زیرسطحی دارد. اندازه‌گیری های انجام شده با استفاده از روابط ساده ریاضی به مقاومت ویژه الکتریکی سنگها تبدیل می‌شود و در نهایت اطلاعات بدست آمده تعبیر و تفسیر می‌شوند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران