اجرای جوش سربه سر میلگرد ( فورجینگ ) در تهران

در تهران ، تهران

معرفی اجرای جوش سربه سر میلگرد ( فورجینگ ) در تهران

🔴 حسین فامیل باقر

🔹 حسین فامیل باقر یکی از بنام ترین فعالان در زمینه اجرای جوش سربه سر میلگرد ( فورجینگ ) در تهران می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات حسین فامیل باقر :

✅ اجرای جوش سربه سر میلگرد

✅ تعمیرات تخصصی دستگاه های فورجینگ

✅ واردات دستگاه های ژاپنی /خرید و فروش

✅ ساخت قطعات فورجینگ وقطعات یدکی

✅ جک و گیره

و…

 

🔸 شماره تماس  09128116488

🔸 آدرس  تهران خلیج فارس کوچه کردی پلاک ۲۴۱

مزایای جوش سر به سر میلگرد چیست؟

جوش سر به سر میلگرد چیست؟
به‌طورکلی سه روش زیر برای اتصال میلگرد وجود دارد:

• اتصال همپوشانی یا اورلپ (Lap Joint)
• اتصالات مکانیکی (Mechanical Joint)
• اتصالات جوش سر به سر یا فورجینگ

عملیات اتصال همپوشانی عمدتاً برای جوش میلگردهایی با قطر کمتر از 16 میلی‌متر، به کار می‌رود. درحالی‌که دو روش دیگر، برای اتصال میلگردها با مقاطع بیشتر از 16 میلی‌متر استفاده می‌شود.
از میان این دو اتصال هم جوش سر به سر یا فورجینگ، در بیش از 90 درصد پروژه‌ها به جوش مکانیکی یا کوپلینگ ترجیح داده می‌شود. دلیل این موضوع، به‌طور ساده، برتری کیفی و دیگر مزایای جوش سر به سر میلگرد نسبت به دیگر روش‌هاست که آن‌ها را در بخشی جداگانه شرح خواهیم داد.
لازم به یادآوری است که جوش سر به سر نیز خود شامل روش‌های متنوعی است اما روشی که بیش از همه استفاده می‌شود، جوش با استفاده از فشار و حرارت است. درواقع امروزه منظور از جوش فورجینگ روشی است که ما در این مقاله شرح خواهیم داد.

 

ماهیت جوش فورجینگ
جوش فورجینگ، ازنظر علمی، یک روش پیوند حالت‌جامد است. اساس این جوش بر پیوند مولکولی دو میلگرد، بنانهاده شده است. درواقع در این جوش هیچ ماده جدیدی تولید نمی‌شود اما نقطه اتصال دو سر میلگرد درصورتی‌که فرآیند به‌درستی انجام‌شده باشد، از دیگر نقاط میلگردها مقاوم‌تر و محکم‌تر است. جوش فورجینگ سه مرحله اساسی دارد:

• قرار دادن دو سر میلگرد درست روبه روی یکدیگر
• حرارت دادن میلگردها تا موقعی که به حالت خمیری دربیایند
• متوقف کردن حرارت دهی و فشار دو میلگرد از دو طرف، به‌منظور ادغام قسمت‌های ذوب‌شده با یکدیگر

همان‌طور که گفته شد، جوش سر به سر میلگرد، مانند دیگر جوش‌های معمول، از نوع فیوژن نیست. در این فرآیند میلگردها، تاکمی بیش از دمای تبلور مولکولی‌شان داغ می‌شوند. در این نقطه، فلز، اصطلاحاً، وارد حالت پلاستیکی خود می‌شود. حالتی که با فلز ذوب‌شده هنوز فاصله زیادی دارد. سپس به‌وسیله فشار، پیوند مولکولی بین مولکول‌های دو میلگرد ایجاد می‌شود.
یکی از حساسیت‌های جوش سر به سر میلگرد این است که حتی در طول فرآیند جوش نیز ممکن است، اکسیدهای روی سطوح لبه‌های میلگردها تشکیل شوند. درواقع این اتفاق به کیفیت و پیوستگی حرارت دهی، دما و شرایط محیطی بستگی دارد. درصورتی‌که این اکسیدها وارد بافت منطقه جوش داده شده بشوند، به‌شدت بر کیفیت و مقاومت آن تأثیر خواهند گذاشت.

 

مزایای جوش سر به سر
ساده، آسان و قابل دسترس
اولین مزیت جوش سر به سر میلگرد، سهولت انجام آن، سادگی فرآیند و دسترسی آسان به آن است. کل این فرآیند ساده است اما باید این نکته را در نظر داشت که انجام بی‌عیب و نقص آن، بستگی زیادی به مهارت کارکنان و حساسیت و دانش آن‌ها از شرایط ایده‌ال جوش سر به سر دارد.
وابستگی زیاد به مهارت اجراکنندگان را بسیاری به‌عنوان یکی از نقاط ضعف این روش در نظر می‌گیرند. در پاسخ باید گفت که در دیگر روش‌ها هم در صورت عدم مهارت جوشکارها، نتیجه لازم به دست نخواهد آمد.

 

اطمینان و امنیت بالا
درصورتی‌که جوش به‌دست‌آمده، مراحل کنترل کیفیت را به‌دقت و با حساسیت پشت سر بگذارد، می‌توان گفت که این روش بسیار مطمئن و کارآمد است. جوش حاصل‌شده از این روش، مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های میلگردها دارد.

 

کاهش حجم محل جوش
در این روش، برخلاف روش‌های همپوشانی، مکانیکی یا روش‌های جوش فیوژن، محل اتصال دو میلگرد اختلاف سطح چندانی نسبت به خود میلگردها ندارد. این مزیت خود شامل مزیت‌های دیگری است. اول اینکه باعث کاهش وزن سازه شده که در امنیت آن مؤثر خواهد بود. دوم اینکه پیوند بین میلگردها و بتن بیشتر و یکنواخت‌تر خواهد شد که این موضوع هم باعث استحکام بهتر بتن و انتقال بهتر انواع فشار به میلگرد خواهد شد.

 

صرفه جویی در مصرف میلگرد
در دیگر روش‌ها همواره بخشی از طول میلگرد در فرآیند جوش از بین می‌رود. به‌طور تقریبی گفته می‌شود که در روش جوش سر به سر مصرف میلگرد تا 30 درصد کاهش می‌یابد. علاوه بر این، با این روش راحت‌تر می‌توان میلگردهای کوتاه شده را به‌جای دور ریختن به‌عنوان ضایعات، به هم جوش داد و مجدداً استفاده کرد.

 

مقرون به صرفه بودن
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جوش سر به سر میلگرد، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. ابزار این روش، معمول و فراوان است و سرعت اجرای آن نسبتاً بالاست. همچنین کاهش ضایعات و مصرف میلگرد نیز به اقتصادی‌تر شدن این روش افزوده است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران