پیمانکاری ساختمانی در سراسر کشور

در مرکزی ، ساوه

معرفی پیمانکاری ساختمانی در سراسر کشور

🔴 رحمان غلامی نیا

🔹 رحمان غلامی نیا یکی از بنام ترین فعالان در زمینه پیمانکاری ساختمانی در سراسر کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات رحمان غلامی نیا :

✅ انواع جوشکاری ساختمان

✅ آرماتوربندی کف

✅ شیروانی کوبی

✅ نصب سوله

✅ انواع شناژ کف و کف راژ شرکتی

✅ انواع اسکلت فلزی

✅ انواع سقف تیرچه بلوک و شیروانی

✅ انواع نمای آردوواز

✅ بالاترین کیفیت

✅ با نظر مهندس ناظر شما

✅ نازلترین قیمت

و….

 

🔸 شماره تماس 09196571267

🔸آدرس استان مرکزی،ساوه

 

شیروانی کوبی چیست ؟

 

گستره و دامنه کاربرد پوشش ها
در ساختمانهای صنعتی، آشیانه هواپیما، انبارهای بزرگ و سایر ابنیه مشابه که معمولاً دهانه بین ستونها و دیوارها از حد معمول بیشتر است، به منظور احتراز از کاربرد تیرهای بتنی و آهنی سنگین، از سقفهای شیبدار استفاده میکنند. علاوه بر موارد فوق در مواقعی که سقف ساختمان مورد استفاده طبقات بعدی قرار نمیگیرد، ممکن است به دلایل گوناگون از این نوع سقف استفاده شود. در مناطق سردسیر و کنار دریا که نزول برف و باران زیاد است، اجرای این سقف باعث میشود که برف و باران به راحتی از لوله ناودان یا لبه سقف به خارج ریخته و احتیاج به برفروبی نداشته باشند. سقفهای شیبدار در مقایسه با سقفهای مسطح به مواظبت کمتری احتیاج دارند و اجرای آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. علاوه بر اینها در برخی از نقاط ممکنست ورقهای پوششی به عنوان عایق رطوبت روی سقفهای شیبدار بتنی یا طاق ضربی قرار گیرند. در مورد اخیر بیشتر از ورقهای آزبست و سیمان استفاده میشود.
طبقهبندی سقفهای شیبدار و پوشش آنها
تقسیمبندی سقفهای شیبدار از لحاظ سازه سقف، طرق شیببندی و نوع پوشش روی خرپا به شرح زیر است:
1. طبقهبندی با توجه به جنس مصالح سازه سقف
پوششهای شیبدار معمولاً روی خرپاهای فلزی یا چوبی قرار میگیرند، علاوه بر خرپا در برخی از موارد ممکن است این پوششها روی سقفهای بتنی شیبدار و یا طاق ضربی نیز قرار گیرند.
2. طبقهبندی با توجه به شیببندی سقف
این پوششها میتوانند با شیب یکطرفه، دو طرفه و یا به صورت دندانه اره باشند که نوع اخیر بیشتر در کارخانجات و برای استفاده از نور کاربرد دارد. انواع دیگری نیز وجود دارد که کمتر متداول بوده و از ذکر آنها خودداری میشود.
3 .طبقهبندی از لحاظ جنس پوشش
به طور کلی پوششهای شیبدار میتوانند از انواع مصالح که اهم آنها به شرح زیر است، تشکیل شده باشند:
الف: پوششهای پنبه کوهی و سیمان شامل ورقهای موجدار، آردواز و توسکانا
ب: ورقهای آلومینیوم یا موج سینوسی یا ذوزنقهای
پ: مهمترین ورقهای فولادی شامل: ورقهای فولادی گالوانیزه با موج ریز یا درشت سینوسی و ذوزنقهای، ورقهای فولادی گالوانیزه صاف، ورقهای فولادی یا پوشش پلاستیک، ورقهای تهیه شده با لعاب پخته، ورقهای رنگ شده از قبیل ورقهای موجدار با عایقهای حرارتی، رطوبتی و بخاربند
ت: ورقهایی که از آمیختن قیر و پنبه کوهی تهیه میشوند.
ث: انواع پوششهای چوبی
ج: پوششهای سفالی
چ: پوشش با ورقهای پلاستیکی شفاف
سازه سقفهای شیبدار
همان طور که توضیح داده شد، پوششهای شیبدار معمولاً روی خرپا قرار میگیرند و خرپا میتواند فلزی یا چوبی باشد. علاوه بر آن در برخی از موارد این پوششها روی سقفهای بتنی یا طاق ضربی نیز قرار میگیرند. جزئیات اجرایی سقفهای شیبدار به شرح زیر است:
الف: خرپای فلزی
خرپای فلزی پس از ساخت، باید به نحو مناسبی رنگآمیزی شود، همچنین باید دقت نمود که بال بالایی لایههای فلزی در یک شیب و در یک صفحه فرضی قرار گیرند. فاصله لایهها، باید متناسب با ابعاد ورقها انتخاب شود. در سقفهای با خرپای فلزی، باید خرپاها لااقل در یک طرف کاملاً به کلاف بتنآرمه بسته شوند، برای این کار باید قبلاً پیچهای لازم برای اتصال در داخل کلاف بتنی قرار داده شود.
ب: خرپای چوبی
چوب مورد مصرف در خرپاهای چوبی، باید حداکثر ) 19%( رطوبت داشته باشد. اعضای مختلف خرپای چوبی در تمام نقاط اتصال باید با پیچ و مهره و یا اسکوپهای فولادی محکم به یکدیگر بسته شوند (میخ نمودن ساده این اضلاع به یکدیگر کافی نمیباشد). تمامی سطوحی که با مصالح بنایی تماس دارند، باید برای محافظت در مقابل رطوبت با قیر، قطران یا مواد مناسب دیگری که مورد تصویب دستگاه نظارت باشد، اندود گردند. در محل تماس خرپای چوبی با مصالح بنایی یا بتن در تکیهگاهها باید یک لایه مقوای قیراندود، نئوپرین و یا مصالح مشابه آن قرار داده شود. باید امکان تهویه خرپاهای چوبی فراهم باشد تا از پیدایش قارچ و سایر آفات چوب جلوگیری شود. جفت کردن قطعات مختلف خرپا، باید با اصول فنی صورت گیرد. میخهای لاپه باید از تمام ضخامت لاپه گذشته و به مقدار لازم در عضو فوقانی خرپا فرو روند. در ساختمانهای چوبی که در معرض برف و باران واقع میشوند، باید شکل خارجی بنا طوری باشد که آب باران به سرعت جریان یافته و تخلیه شود. خرپاهای چوبی متوالی، باید به وسیله اعضای ضربدری در جهت عمود بر سطح خرپا با یکدیگر مرتبط باشند.
پ: طاق ضربی
چنانچه سازه سقف شیبدار، طاق ضربی باشد و دستور خاصی به منظور آماده نمودن سطح سقف برای پوشش شیبدار صادر نشده باشد، میتوان به ترتیب زیر عمل کرد: ابتدا قطعات کوچک واسطه از قبیل ناودانی، تیرآهن و قوطی را آماده کرده و روی تیرآهنهای سقف ضربی جوش میدهند و سپس پرلینها را روی قطعات پروفیل یاد شده، قرار داده و پوشش را اجرا مینمایند.
ت: سقفهای بتنآرمه شیبدار
اگر سازه سقف شیبدار، بتنآرمه باشد، معمولاً در موقع بتنریزی گوههای چوبی به شکل هرم ناقص در نقاط معینی در دال سقف قرار میدهند تا بعداً بتوان پروفیلهای آهنی را به گوههای مربوط، متصل و پوشش شیبدار را اجرا نمود. چنانچه گوههای مورد نظر نصب نشده و یا تدابیر دیگری که بتوان نسبت به نصب پروفیلها اقدام نمود، به عمل نیامده باشد و بخواهند با به کار بردن چکش فشنگی و صفحه فلزی رابط، پروفیلهای آهنی را نصب نمایند، باید نحوه عمل و نوع فشنگ مورد استفاده به تصویب دستگاه نظارت برسد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران