روغن های گیاهی هیرکان – مرکز تولید و فروش انواع روغن گیاهی در گرگان

در گلستان ، گرگان

معرفی روغن های گیاهی هیرکان – مرکز تولید و فروش انواع روغن گیاهی در گرگان

🔴 مجموعه روغن های گیاهی هیرکان

🔹 مجموعه روغن های گیاهی هیرکان یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تولید و فروش انواع روغن گیاهی در گرگان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجموعه روغن های گیاهی هیرکان :

✅ انواع روغن های گیاهی ٫سیاهدانه

✅ روغن آفتابگردان،کنجد،زیتون،نارگیل،آرگان،بادام تلخ

و…

 

🔸 شماره تماس 09332717596

🔸 آدرس  گرگان روستای لمسک

 

روغن گیاهی چیست؟

روغن گیاهی از فشردن دانه‌ها و بذر برخی گیاهان روغنی گرفته شده و طی فرآیندهای مختلف، برای مصرف خوراکی آماده می‌شوند. این روغن‌ها معمولاً اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس پایینی داشته و در مقابل سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب غیراشباع مانند امگا 3، امگا 6 و امگا 9 هستند.

چربی‌های مفید نقش مهمی در حفظ سلامت بدن، تأمین انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه، کاهش کلسترول بد خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی همچون انسداد شریان‌ها و سکته قلبی دارند.

انواع روغن‌های گیاهی خوراکی
همانطور که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم، تنوع روغن‌های گیاهی بسیار زیاد است اما همه آن‌ها برای مصرف خوراکی مناسب نیستند. برخی روغن‌های گیاهی به دلیل نقطه دود پایین، در اثر حرارت، مواد سمی آزاد کرده و به مرور زمان زمینه را برای ابتلا به سرطان فراهم می‌کنند. بنابراین روغن مناسب آشپزی و پخت‌وپز باید نقطه دود بالاتر از 190 درجه سانتی‌گراد داشته باشد. در این بخش به معرفی چند روغن گیاهی خوراکی می‌پردازیم که علاوه بر تهیه سالاد و پخت‌وپز برای سرخ کردن مواد غذایی نیز مناسب هستند.

روغن آفتابگردان
روغن آفتابگردان از دانه‌های گیاه آفتابگردان استخراج شده و در هر 100 گرم حاوی 884 کالری انرژی

است. بنابراین مصرف روزانه این روغن می‌تواند نیاز بدن به انرژی و چربی‌های مفید را تأمین کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. نقطه دود این روغن حدود 246 درجه سانتی‌گراد بوده وبالاتر از سایر روغن ها است. بنابراین روغنی بسیار مناسب برای سرخ کردن شناخته می‌شود و همچنین در پخت و پز و تهیه سالاد می‌توان از این روغن استفاده کرد. به‌دلیل اینکه کلسترول این روغن در هر 100 گرم صفر است، باعث چاقی و گرفتگی عروق نمی‌شود.

روغن کنجد
روغن کنجد حاوی 20% پروتئین و 50% چربی بوده و منبعی غنی برای دریافت اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب ضروری است. مصرف کنجد در تهیه سالاد و پخت‌وپز می‌تواند بخشی از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی چون کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن را برطرف کند. روغن کنجد همچنین حاوی ویتامین E و مقادیر بالایی اسیدهای چرب غیراشباع است، بنابراین باعث کاهش کلسترول، حفظ سلامت قلب، پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. همچنین این روغن به دلیل داشتن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می‌گردد. روغن کنجد به دلیل نقطه دود نسبتاً پایین خود که حدود 210 درجه سانتیگراد است، تنها برای سرخ‌کردن‌های کوتاه مدت (تفت دادن)، پخت‌وپز، تهیه سالاد و سس مناسب است.

فواید روغن گیاهی برای سلامت
اصلی‌ترین و مهم‌ترین فواید مصرف روغن‌های گیاهی و کره گیاهی یا روغن مارگارین به شرح زیر هستند.

کاهش سطح کلسترول بد خون و در نتیجه کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه قلبی عروقی
حاوی ویتامین های E ، A ، D ، Kو B، کمک به رشد سلولی، بازسازی سلولی، کند کردن روند پیری و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید
سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع اسید آلفا – لینولنیک (امگا 3) و کمک به کاهش التهاب، کاهش تری گلیسیرید، کاهش وزن، بهبود گردش خون، بهبود سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرطان
حاوی آنتی‌اکسیدان و محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، کمک به ترمیم بافت‌ها و تسریع فرآیند بهبود زخم

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران