تولید و فروش انواع نهال در جنوب کشور

در هرمزگان

معرفی تولید و فروش انواع نهال در جنوب کشور

🔴 نهالستان محمدرسول الله

🔹 نهالستان محمدرسول الله یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تولید و فروش انواع نهال در جنوب کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات نهالستان محمدرسول الله :

✅ تولید وعرضه انواع نهال مرکبات از قبیل:

✅ پرتقال/نارنگی/لیمو…

✅ انواع نهال مرکبات وسیاه درخت وگل

✅ مشاوره در احداث باغ➠

✅ با ۲۰ سال سابقه فعالیت➠

و…

 

🔸 با مدیریت آقای کریمی

🔸 شماره تماس 09174759868

🔸 آدرس بندرعباس،دزفول،بوشهر،جم،کهگیلویه وبویراحمد

 


مهمترین پایه های مرکبات جنوب ایران چیست؟

نارنگی کلئوپاترا

یک پایه عالی برای سایر ارقام نارنگی و ارقام وابسته به آن مانند دورگ های میان نارنگی و سایر مرکبات است. پایه کلئوپاترا را میتوان به عنوان جایگزین پایه نارنج در برابر بیماری تریستزا معرفی کرد. موف نبودن این پایه در دو مورد قابل توجه است هرچند آب میوه آن کیفیت خوبی دارد. ریزش شدید میوه در اثر ترکیدگی ممکن است عامل مهمی در ارتباط با محصول کم پرتقال روی این پایه باشد. در برابر شوری مقاومت نسبی دارد. بعضی از حالات ناسازگاری به ویژه با لیموی یورکا در آن دیده شده است.

رنگپور لایم (rangpur lime) ( C. limonia )

درختان روی رقم رنگپور در جوانی قوی و پر بارند و میوه هایی با اندازه متوسط تا بزرگ با کیفیت آب میوه پایین تا متوسط تولید میکنند. این گونه به سرما، گموز، اگزوکورتیس، زایلوپروز حساس است ولی مقاومت بالایی نسبت به خشکی دارد زیرا ریشه آن قوی و عمیق است. این پایه همچنین به نماتد های مرکبات و بلایت حساس است. رنگپور شوری و آهک را تحمل میکند. کیفیت آب میوه درختان روی پایه رنگپور بالاتر از رافلمون و مشابه میوه درختان روی پایه نارنج است.

نارنگی بکرایی

این رقم دورگ طبیعی بین نارنگی و لیمو شیرین است. از نظر مشخصات ظاهری یعنی چسبندگی پوست به گوشت میوه و رنگ شبیه نارنگی و از نظر سفتی گوشت و طعم شبیه لیمو شیرین است. این دورگ در شمال به اسم عباسی و در جهرم تلخو نامیده میشود. درصد چند جنینی در این رقم بالاست و پایه ای قوی نسبت به pH بالاست. به پوسیدگی طوقه و ریشه، سرما و بیماری ویروسی کاچکسیا حساسیت دارد و درختان آن از حدود 15 سالگی از نوگ شاخه ها شروع به خشک شدن میکنند.

راف لمون یا لیموی خارکی

برای مناطق گرم و مرطوب با خاک های شنی پایه ای مناسب است. ماومت کمی به سرما دارد. خشکی را تحمل میکند زیرا ریشه های انبوه، گسترده و کارآمد دارد که ممکن است در خاک های شنی تا 15 متر به صورت جانبی و 6 متر به طور عمقی نفوذ کند. پایه های آن به گموز و نماتدهای مرکبات و بیماری اسکب لیمو بسیار حساس اند. در برابر تریستزا مقاومت میکند. با انواع لیموها، پرتقال و گریپ فروت سازگار و زود رشد و زودرس است.

ولکامرلمون (C. Wolkameriana)

پایه دیگری از لمون هاست که شاید هیبریدی از نارنج و لیمو باشد. نسبت به راف لمون در برابر سرما مقاوم تر است و اغلب میوه های بیشتر و آب میوه ای با کیفیت بهتر تولید میکند. بر اساس نتایج یک تحقیق انجام شده در جهرم استفاده از این پایه برای رفع مشکل کلروز ناشی از کمبود آهن، روی و منگنز در خاک های آهکی جنوب مفید بوده است. میزان گیرایی، رشد پیوندک و قطر تنه روی پایه ولکامریانا کمتر از پایه های دیگر بوده است.

گریپ فروت

ماومت درختان مرکبات روی پایه های گریپ فروت در شرایط خشکی کم و عملکرد آن ها پایین تر است. نسبت به گموز، تریستزا و نماتدهای مرکبات و سرما حساس است. همچنین تحمل شوری را ندارد ولی به اگزوکورتیس و زایلوپروز حساس نیست.

پرتقال

طول عمر زیاد و اندازه بزرگی دارند. و اغلب محصول برابر یا بیشتر از درختان پیوند شده روی پایه نارنج تولید میکنند. اما استفاده از پایه های پرتقال در دو محدودیت جدی نیز داشته است که یکی مقاومت نداشتن به خشکی و دیگری بیماری گموز است.

پرتفال والنسیا و ناول، نارنگی و لیمو، روی پایه های پرتقال محصول بیشتر با اندازه میوه و کیفیت آب میوه بهتر تولید میکنند. ارقام پرتقال در برابر شوری و سرما تحمل متوسطی دارند ولی برای خاک های آهکی مناسب نیستند. پرتقال به نماتدهای مرکبات حساس است. البته بعضی از کلون های آن مانند ریج پاین اپل (ridge pineapple) و ناول الجزایری (Algerian navel) نماتد را تحمل میکنند. خوشبختانه درختان روی پایه های پرتقال نسبت به بیماری های تریستزا، اگزوکورتیس (exocortis) و زایلوپروز (xyloporosis) مقاوم اند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران