بهترین مرکز پخت انواع غداهای ایرانی در شیراز

در فارس ، شیراز

معرفی بهترین مرکز پخت انواع غداهای ایرانی در شیراز

🔴 علی یزدان

🔹 علی یزدان یکی از بنام ترین فعالان در زمینه پخت انواع غداهای ایرانی در شیراز می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات علی یزدان :

✅ تهیه ی انواع غذاهای ایرانی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۷۸۱۷۵۳۹۷

 

تفاوت غذاهای ایرانی با غذاهای خارجی چیست؟

یکی از ویژگی‌های مهم ایران، تنوع غذایی آن است. در واقع غذای ایرانی بخشی از هویت و فرهنگ این سرزمین است. در واقع یکی از دلایل مهم برای سفر بسیاری توریست‌ها در کنار بازدید از بناهای تاریخی ایران و آشنایی با فرهنگ ایران، تست غذاهای ایرانی است. همچنین در سراسر دنیا نیز رستوران‌های ایرانی طرفداران خاص خود را دارند و لذت خوردن غذای ایرانی در سایر کشورها، لذتی وصف‌نشدنی است که ترکیبی از یاد و خاطره ایران با طعم و عطر مطبوع این غذاها را به همراه دارد.

اغلب غذاهای کشور ما با استفاده از گوشت قرمز و با تأکید بر استفاده زیاد از بنشن و غلات مانند برنج و سبزیجات پخته می‌شوند. وعد‌ه‌های غذایی در ایران با طعم‌های متضادی مانند شیرین و ترش یا ملایم و تند تهیه می‌شوند. این شیوه طبخ منحصر به فرد باعث شده تا غذاهای کشورمان به دلیل طعم خاص مشهور شوند.

تفاوت غذاهای ایرانی با غذاهای خارجی
وعده‌های غذایی ایرانی تفاوت عمده‌ای با غذاهای دیگر کشورها از نظر مواد اولیه غالب مورد استفاده در طبخ، شیوه پختن غذا، ادویه‌های خاص و … دارند. ویژگی‌هایی که در ادامه مطلب بیان می‌شوند، باعث شده تا با مصرف غذای ایرانی از خواص ترکیبات مختلف و ادویه مورد نیاز برای سلامت بهره‌مند شوید.

نقش برنج و نان در غذاهای ایرانی
غذاهای ایرانی اغلب اوقات همراه با برنج سرو می‌شوند. این ویژگی را تنها در کشورهای آسیایی و به خصوص ایران می‌توان دید.

یک وعده غذایی معمولی ایرانی شامل برنج پخته شده با سبزیجات، ماهی یا انواع گوشت سفید و قرمز طعم‌دارشده است. البته غذاهای زیادی نیز وجود دارند که با برنج پخته نشده و از نان برای سرو آنها استفاده می‌شود. تنوع نان ایرانی نیز باعث شده است تا در هر وعده و متناسب با غذای آن وعده از یکی از مدل‌های نان استفاده شود. به طور مثال نان بربری که خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد برای وعده‌های سبک چون صبحانه و عصرانه استفاده می‌شود. در مقابل نان سنگک در کنار غذاهای حجیم و پرکالری چون آبگوشت و حلیم سرو می‌شود.

سرو چای بعد از خوردن غذاهای ایرانی
یکی از ویژگی‌ها و نکات جذاب در سفره غذای ایرانی که البته در کشورهای همسایه ایران مثل ترکیه نیز دیده می‌شود، سرو چای در کنار وعده‌هایی چون صبحانه یا بعد از ناهار و شام است. چای ایرانی که اغلب با دارچین، گلاب و زعفران دم می‌شود طعم دلچسبی دارد و اگر با نبات سرو شود دارای طبع گرم خواهد بود. این امر بعد از خوردن غذاهای دارای طبع سرد مثل آش و آبدوغ خیار برای جلوگیری از افت فشار، هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ مصرف آن توصیه می‌شود.

نقش گوشت در طبخ غذاهای ایرانی
گوشت‌های محبوب و پرمصرف در ایران شامل انواع گوشت مرغ، گاو و گوسفند است. البته در کنار این دو مورد، از گوشت بوقلمون و ماهی هم استفاده می‌شود. یکی از شیوه‌های طبخ گوشت که منحصر به ایران بوده و در کشورهای خارجی چون کانادا کمتر می‌توان آن را دید، کباب‌کردن گوشت است.

شاید در خارج از ایران مصرف استیک گوشت محبوب باشد اما تهیه کباب‌هایی چون شیشلیک، جوجه ماستی، کباب کوبیده و سایر کباب‌های اصیل، منحصر به ایران است. استفاده از بعضی ادویه‌ها مانند سماق و برخی صیفی‌جات چون فلفل تازه و پیاز در کنار کباب نیز علاوه بر اصلاح طبع غذا به هضم بهتر گوشت کمک می‌کند. مصرف دیگر گوشت به صورت چرخ‌کرده و برای تهیه انواع پلو و به ویژه کوفته است که در هر منطقه از ایران دستور پخت خاص به خود را دارد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران