بهترین مرکز تعمیرات کفی کولر آبی و تعویض یاتاقان و پروانه و کابل کشی در قم

در قم ، قم

معرفی بهترین مرکز تعمیرات کفی کولر آبی و تعویض یاتاقان و پروانه و کابل کشی در قم

🔴 تاسیسات محمد

🔹 تاسیسات محمد یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تعمیرات کفی کولر آبی و تعویض یاتاقان و پروانه و کابل کشی در قم می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات تاسیسات محمد :

✅ نصب و سرویس انواع کولر های آبی

✅ آب شیرین کن/ آبگرمکن

✅ پمپ تحت فشار/ شیرآلات ساختمانی

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

 

مشکلات رایج کولر آبی چیست؟

عيب يابي و تعمير كولر آبي روشن نشدن پمپ آب و الكتروموتور دو دور ، پس از زدن کلیدها

علت اول : قطعی و یا خرابی فیوز فيوز

راه حل : ابتدا باید بوسیله فازمتر ورود و خروج فاز را بررسي کنید . اگر که به فیوز فاز رسید اما آن فاز با حرکت اهرم خارج نشد ، قطعاً فیوز سوخته است . فیوزی هم آمپر را جایگزین کنید.

علت دوم : وجود اشکال در نول اصلي (سيم رابط ) یا در فاز

راه حل : در صورتی که در مبدأ درون كليد برق وجود داشته باشد ، فيوز سالم است. اما اگر برق 220 ولت به ترمينال كولر نمي رسد، مشکل اصلی در کابل رابط است و باید عوض شود .

با اینکه موتور کار می کند ، اما باد کولر خنک نیست

علت اول : اگر صدای ریزش آب شنیده نشد و قطرات آب بر روی پوشال ها وجود نداشت ، به طور قطع سیستم پمپاژ آب ایراد دارد که این به عیب در واتر پمپ يا پارگي شیلنگ رابط بر میگردد .

راه حل : باید دریچه ها را برداشت تا بتوان مورد معیوب را به طور دقیق شناسایی کرد . گاهی واتر پمپ سالم است و ایراد از سیستم برق رسانی است ، پس بهتر است اول واتر پمپ تست شود بدین صورت که سيم هاي رابطش را جدا کرده و بوسیله دو سيم ديگر به آن برق 220 ولت بدهید ، در صورت عمل نکردن و گریپاژ نبودن پروانه می توان گفت واتر پمپ سوخته است

. خرابي واتر پمپ احتمالا از نيم سوز شدن موتور و یا هرز گرد شدن پروانه است. و اگر مشکل از پاره شدن شیلنگ بود ، آن را عوض کنید.

علت دوم: سوراخ ناودان ها بسته شده است .

راه حل : دریچه ها و پوشا ل ها را از کولر جدا کرده ، سوراخ هاي ناودان ها را با جوهر نمك و برس شسته تا جرم روی حفره ها به کلی از بین برود . برای رفع بوی جوهر نمک ناودان ها را با آب كافي بشوئيد . سپس شبكه هاي توري و پوشال ها را ببنديد .

علت سوم : در كف کولر هیچ آبی وجود ندارد.

راه حل: بی آبی تشتک کولر به صدماتی همچون سوراخ شدن تشتك كولر ، نشت آب از شير اطمينان وتنظيم نبودن شناور ( فلوتر) منجر می شود. نیاز به تعمیر این قطعات است .

با اینکه الكتروموتور دو دور و واتر پمپ مشغول به کارند اما خنک کنندگی کولر کیفیت بالایی ندارد

علت اول : پارچه لرزه گیر برزنتي پاره شده است .

راه حل : پس از بررسی ، در صورت پارگی پارچه آن را تعویض نمایید .

علت دوم : مشکل از تنظیم نبودن تسمه است .

راه حل : تسمه را تنظیم کنید بدین صورت که پيچ هاي پايه الكتروموتور را شل كرده ، پايه را طوري جابجا كنید كه تسمه نه شل باشد به گونه ای که روي پولي ها كمانه كند و نه تا آن اندازه سفت باشد كه محور را به تنش درآورده و باعث خرابی بوش و يا تاقان ها گردد و يا اینکه منجر به سوختگي موتور شود . اگر تسمه را نزديك پولي كوچك با دو انگشت به هم نزديك كنيم و

فاصله آنها به اندازه يك بند انگشت شد ، و یا اینکه اگر با خاموش کردن موتور ، فن به سرعت متوقف نشود و پس از 6 – 5 دور بایستد ، آنگاه بهترین حالت رگلاژ تسمه را داریم. برای تعويض تسمه مشخصات ضخامت و طول تسمه را در نظر داشته باشید .

با اینکه الكتروموتور و واتر پمپ کار می کند اما خنك كنندگي كولر ضعیف است

علت اول : مقدار پوشال ها به حد کافی نیست ، به همین دلیل هوا آزادانه وارد كولر مي شود.

راه حل : پوشال های جدید را با دقت بیشتری جایگذاری کنید ، دقت شود که پوشال ها یکدست شده و همه سطح درپوش ها را بپوشانند. در غیر اینصورت هواي گرم خارج از كولر از آن قسمت باز مكيده شده و به درون ساختمان نفوذ می کند در نتیجه هوا به خوبی تهویه نمی شود .

علت دوم : موتور فن نيم سوز شده است .

راه حل : جریان موتور فن را از طریق يك آمپر متر اندازه گرفته و تطابق آن را با جریان ثبت شده تطبیق دهید . اگر بدنه استاتور به سرعت داغ می شود و جریان اندازه گیری شده چند برابر بیشتر از جریان نامی موتور باشد ، به طور قطع موتور نیم سوز شده است .

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران