بهترین مرکز فروش ، تعویض و تعمیر داشبورد تویوتا کمری اوریون تعویض داشبورد فرسوده در تهران – سهروردی شمالی

در تهران ، تهران
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرستهران خ سهروردی شمالی بالاتر تر از پمپ بنزین روبروی نوین چرم

معرفی بهترین مرکز فروش ، تعویض و تعمیر داشبورد تویوتا کمری اوریون تعویض داشبورد فرسوده در تهران – سهروردی شمالی

🔴 مرکز تخصصی پرشین کالن

🔹 مرکز تخصصی پرشین کالن یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش ، تعویض و تعمیر داشبورد تویوتا کمری اوریون تعویض داشبورد فرسوده در تهران – سهروردی شمالی می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مرکز تخصصی پرشین کالن :

✅ تعویض داشبورد فرسوده تویوتا کمری

✅ تعویض پوسته داشبورد تویوتا کمری

✅ تعمیر وبازسازی داشبورد تویوتا کمری بصورت اورجینال مشابه فابریک

✅ با ۲ سال گارانتی

و…

 

انواع داشبورد چیست؟

داشبوردها از نظر جنس سطح رويي به 3 گروه نرم، سخت و سخت داراي نواحي نرم تقسيم مي‌شوند.

1 . داشبورد سخت يا هارد تاچ1
در اين نوع داشبوردها، قطعه تزريقي با سطح گرين‌دار يا رنگ شده، سطح رويي را تشكيل مي‌دهد. به عنوان نمونه، در خودروهاي پرايد، لوگان و پژو206، از اين نوع داشبورد استفاده شده است. مزاياي اين نوع داشبورد شامل هزينه كمتر فرايند توليد، قيمت پايين‌تر، عدم وجود مواد نرم‌كننده فرار، مقاومت بهتر در برابر نور و شرايط محيطي و در نتيجه، جلوگيري از ترك‌هاي سطح داشبورد است. از معايب آن نيز مي‌توان به ايمني كمتر در صورت برخورد سرنشين و زيبايي كمتر نسبت به داشبورد نرم نام برد.

2 . داشبورد نرم يا سافت تاچ2
در اين نوع داشبوردها، روكش نرم فرم گرفته روي لايه‌اي از فوم، سطح رويي را تشكيل مي‌دهد. اين نوع داشبورد در خودروهايي نظير پژو405، روآ، پارس و سمند به‌كار رفته است. از مزاياي آن مي‌توان به زيبايي بيشتر، ايمني بيشتر و براقيت سطح كمتر اشاره كرد. بعضي از معايب آن نيز قيمت بالاتر، فراريت نرم‌كننده‌ها و ايجاد پديده فوگينگ3 است.

3 . داشبورد سخت داراي نواحي نرم
اين نوع داشبوردها، تركيبي از دو نوع قبلي هستند، به‌نحوي كه در نواحي مهم نظير بالاي جلو آمپر و بالاي جعبه داشبورد، از قطعات نرم و در نواحي ديگر، از قطعات سخت استفاده مي‌شود. در طراحي خودروي سورن ELX از اين روش استفاده شده است. اين نوع داشبورد، داراي تركيبي از مزايا و معايب دو روش قبلي است. در اين نوع داشبورد، ممكن است يكي از فرايندهاي تزريق فوم و يا استفاده از روكش لامينه شده به‌كار رود.
اجزا و ملحقات داشبورد
داشبوردها عموماً شامل اجزاي اصلي زير هستند:

1 . بدنه پلاستيكي اصلي يا اينسرت4 يا Substrate
بدنه اصلي، در برگيرنده بقيه اجزاي داشبورد بوده و معمولاً از جنس پلاستيك مقاوم در برابر ضربه وحرارت، به روش تزريقي ساخته مي‌شود. در داشبوردهاي نرم، لازم است كه پلاستيك مصرفي از قابليت چسبندگي به فوم برخوردار باشد. در داشبوردهاي سخت كه روكش و فوم وجود ندارد، Substrate سطح ظاهري داشبورد را تشكيل مي‌دهد. لذا در انتخاب مواد آن علاوه‌بر اهميت خواصي مانند ضربه‌پذيري و مقاومت در برابر حرارت، خواصي نظير عدم خش‌پذيري و مقاومت در برابر نور نيز مدنظر قرار مي‌گيرد.

2 . روكش
روكش، سطح ظاهري داشبوردهاي نرم را تشكيل مي‌دهد و به يكي از روش‌هاي ترموفرمينگ5 يا اسلاش مولدينگ6 توليد مي‌شود.
روكش ترموفرمينگ: به‌صورت ورق آماده در دستگاه ترموفرمينگ بر اثر دما و وكيوم درون قالب، به شكل موردنظر در مي‌آيد. در اين روش، معمولاً از ورق ABC/PC و يا ورق پلي اوليفين ترموپلاستيك (TPO) استفاده مي‌شود.
مزاياي اين نوع روكش زيبايي و فرم بهتر و دوام رنگ بيشتر در برابر حرارت و نور است.
معايب آن نيز قيمت بالا، ضايعات و پرت در فرايند توليد، لمس سخت‌تر و احتمال ترك خوردگي بيشتر بر اثر گذشت زمان است.
روكش اسلاش مولدينگ: پودر رزين به داخل قالب نيكل پيش گرم شده پاشيده شده و روكش به شكل موردنظر توليد مي‌شود. در اين روش، معمولاً از پودر پلي‌وينيل كلرايد (PVC) يا پلي يورتان ترموپلاستيك (TPU) استفاده مي‌شود.
مزاياي آن، دوام بيشتر در برابر ترك خوردگي، لمس بهتر، قسمت پايين‌تر و پرت كمتر در توليد بوده و معايب آن مقاومت كمتر رنگ در برابر نور و نيز زيبايي ظاهري كمتر است.

 

3 . فوم
نرمي سطح داشبوردها، ناشي از وجود بالش فومي در زير روكش است. فوم مصرفي در داشبوردها، عموماً از جنس پلي يورتان (PU) است كه از تركيب مواد پلي اول، ايزوسيانات و افزودني‌هاي ديگر حاصل مي‌شود. اين مواد توسط تجهيزاتي ويژه و به‌صورت رباتيك، به درون قالب تزريق شده و تحت شرايط فرايند به شكل فوم در مي‌آيد تا حجم بين روكش و اينسرت را كه قبلاً در قالب قرار داده شده‌اند، پر كند.
كنترل فرايند تزريق فوم، نقش مؤثري در كيفيت داشبورد توليدي دارد.

4 . لوله فريم يا اسكلت فلزي يا IP/Beam
لوله فريم كه از تعدادي براكت و لوله فلزي تشكيل و به اينسرت داشبورد پرچ شده است، ضمن استحكام بخشيدن به ساختار داشبورد، نگهدارنده قطعاتي نظير جلو آمپر/ جعبه داشبورد، كنسول وسط و ساير قطعات مهم است. لوله فريم، اسكلت داشبورد را تشكيل مي‌دهد و نصب داشبورد روي بدنه خودرو به‌واسطه آن انجام مي‌شود. اين قطعه از نظر مونتاژي داراي اهميتي فوق‌العاده بوده و ساختار داشبورد را بين ستون‌هاي چپ و راست خودرو، شكل مي‌دهد. بنابراين، استفاده از فيكسچرهاي دقيق جوشكاري و كنترلي در توليد آن ضروري است. جنس لوله فريم، معمولاً فولادي است كه براي جلوگيري از زنگ‌زدگي آن، مي‌بايستي آبكاري شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران