بهترین مرکز تعمیرات تخصصی ECU(برد) های خودرو های سنگین و راهسازی و دیزل ژنراتور در شیراز

در فارس ، شیراز

معرفی بهترین مرکز تعمیرات تخصصی ECU(برد) های خودرو های سنگین و راهسازی و دیزل ژنراتور در شیراز

🔴 مستر یونیت

🔹 مستر یونیت یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تعمیرات تخصصی ECU(برد) های خودرو های سنگین و راهسازی و دیزل ژنراتور در شیرازمی باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی مستر یونیت :

✅ با سلام مستر یونیت با ارائه خدماتی تعمیراتECU خودرو های سنگین و راهسازی و دیزل ژنراتور در شهر شیراز همراه با عیب یابی خودرو های موتور کامینز و دیزل ژنراتور های کامینز با دستگاه دیاگ تست سوزن کمپرس سیلندر تغیر محدودیت سرعت تغییر دما و زمان فن خنک کننده و..

✅ کلیه خودرو های ولوو و خودور های چینی موتور کامینز تعمیرات کلیه برد های دورن خودرو های سنگین و راهسازی اعم از برد های موتور گیربکس صحفه کلیومتر پنل های کوماتسو برد های گیربکس و موتور گردید لودر بیل و…

✅ در اسرع وقت و با قیمت مناسب توسط تعمیرکاران ماهر و باتجربه و آموزش دیده

و…

 

🔸 با مدیریت  مهندس پیروی

🔸 شماره تماس  09034199607

🔸 آدرس  شیراز ترمینال باربری خیابان یقطین کوچه16 مجموعه پاسارگاد زرین

 

Ecu چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی در تمامی صنایع کنترلرهای مکانیکی کم‌کم جای خود را به کنترلرهای الکترونیکی داده‌اند. این تکنولوژی‌ها در صنعت خودروسازی و در داخل خودروها نیز خود را به نمایش گذاشته‌اند؛ به‌طوری‌که روزبه‌روز بر تعداد این کنترلرها و ریزپردازنده‌ها در داخل خودروها افزوده می‌شود. کنترل این ریزپردازنده‌ها توسط مغز متفکر خودرو یعنی (ECU (Electronic Control Unit انجام می‌پذیرد

Ecu که تحت عنوان کامپیوتر خودرو نیز شناخته می‌شود، همانند کامپیوترهای شخصی یا لب‌تاپ‌ها نبوده و در ورودی و خروجی تفاوت‌هایی دارند. ورودی‌های این کامپیوتر سنسورهایی هستند که سرتاسر خودرو نصب شده‌اند و خروجی‌های آن نیز دستورهایی جهت چراغ‌ها یا سایر پردازنده‌ها هستند.

تاریخچه ecu
آلودگی‌های زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین مشکلات بشری بوده و البته کماکان نیز این مشکل وجود دارد و روزبه‌روز بر وخامت آن نیز افزوده می‌شود. در اواسط قرن 21 آلودگی‌های زیست محیطی باعث شد تا ایالت متحده آمریکا برنامه‌ای تحت عنوان هوای پاک را جهت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی تدوین کند. این برنامه کمپانی‌های خودروسازی را وادار به استفاده هر چه بیشتر از کنترلرهای الکترونیکی جهت افزایش بازدهی احتراق سوخت کرد.

واضح است که افزایش کارآیی سوخت به معنای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی خواهد بود. در اولین گام کمپانی‌های خودروسازی به‌سراغ کنترل احتراق و انفجار در سیلندرها رفتند و تجهیزی تحت عنوان Engine Control Unit را طراحی کردند. از همین‌رو برخی افراد ecu را همان Engine Control Unit می‌دانند در حالی که ecu‌های امروزی پا را فراتر گذاشته و صرفا خود را به کنترل موتور محدود نکرده‌اند.

شبکه ناحیه‌ای کنترلر
روزبه‌روز بر تعداد آپشن‌های خودروها افزوده می‎شود و اتفاقا در برخی مواقع پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف فقط در چند آپشن جزئی با همدیگر فرق دارند. افزایش این آپشن بر تعداد ریزپردازنده‌ها و کنترلرها می‌افزاید و علاوه‌بر پیچیدگی‌های فنی، سیم‌کشی‌های آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود. به‌همین منظور و جهت کاهش این پیچیدگی‌ها رابرت بوش شبکه ناحیه‌ای کنترلر (Controller Area Network) را طراحی و معرفی کرد.

در این پروتکل از یک اینترفیس دو سیمه استفاده می‌شود که هم تعداد ماژول‌های تحت کنترل را افزایش داده و هم مقدار سیم‌کشی را کاهش می‌دهد. در این سیستم به‌جای آن‌که سیگنال‌ها توسط یک سیم هدایت شوند، بر روی شبکه دو سیمه تسهیم می‌شوند. شکل زیر نمونه‌ای از این شبکه را برای یک خودرو نمایش می‌دهد.

هر کدام از باکس‌ها نمایانگر ماژول خاصی است که اغلب آن‌ها نیز برای شما شناخته ‌شده‌اند و شاید هم‌اکنون بر روی خودروی شما نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال GPS جهت سیستم موقعیت‌یاب، ABS جهت ترمزهای ضدقفل، ACM جهت ماژول تهویه هوا و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروتکل ذکر شده سرعت انتقال داده‌ها را تا 500 کیلوبیت در هر ثانیه رسانده است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران