بهترین مرکز تدریس خصوصی موسیقی در کرج

در البرز ، کرج

معرفی بهترین مرکز تدریس خصوصی موسیقی در کرج

 

✅ آموزش ویولن ، پیانو ، گیتار ، آواز سلفژ و تئوری موسیقی

 

🔸 شماره تماس  09120571529

 

چرا یادگیری موسیقی و نواختن ساز برای مغز مفید است؟

علم ثابت کرده است یادگیری موسیقی ساختار و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. یادگیری موسیقی در سنین کم موجب تقویت حافظه درازمدت و رشد بهتر مغز می‌شود. از طرف دیگر، کسانی که موسیقی کار می‌کنند، در مقایسه با دیگران، ذهن هشیارتری دارند. همچنین زمان واکنش شنیداری، لامسه و لمسی ـ شنیداری در موسیقی‌دان‌ها سریع‌تر از سایرین است.

اثر موسیقی روی مغز بسیار منحصربه‌فرد است. ارتباط احساسی ما با موسیقی باعث می‌شود موسیقی با قدرت زیادی مغز را تحریک کند.
تغییرات مغز بر اثر یادگیری موسیقی
تصاویر مغزی تفاوت ساختار مغز موسیقی‌دانان با غیرموسیقی‌دانان را به‌خوبی آشکار می‌کنند. جسم پینه‌ای (Corpus callosum) مجموعه‌ای از تارهای عصبی است و دو نیمکره مغز را به یکدیگر متصل می‌کند. جسم پینه‌ای مغز موسیقی‌دانان بزرگ‌تر از سایرین است. علاوه بر این، بخش‌هایی از مغز که مسئول حرکت، شنوایی و درک هندسه فضایی‌اند در نوازندگان حرفه‌ای پیانو بزرگ‌ترند.

در مراحل ابتدایی پژوهش‌های مربوط به تأثیر موسیقی بر مغز، معلوم نبود که آیا یادگیری موسیقی علت این تفاوت‌هاست یا تفاوت‌های آناتومیک باعث می‌شوند عده‌ای بیشتر از دیگران مستعد یادگیری موسیقی باشند. منتها پژوهش‌های بعدی نشان دادند تغییرات عملکردی و ساختاری مغز در کودکانی که ۱۴ ماه آموزش موسیقی دیده‌اند بیشتر از سایر کودکان است.

یادگیری موسیقی حجم ماده خاکستری را در بخش‌های مختلف مغز افزایش می‌دهد و ارتباطات طولانی‌مدت بین این بخش‌ها را تقویت می‌کند. یادگیری موسیقی حافظه کلامی، استدلال هندسی و مهارت‌های خواندن و نوشتن را نیز تقویت می‌کند.
اثرات بلندمدت موسیقی بر تقویت مغز
تغییرات آناتومیک ایجادشده در مغز موسیقی‌دانان با سن شروع یادگیری موسیقی در ارتباط است. جای تعجب نیست که شروع یادگیری موسیقی در سنین کمتر موجب تغییرات چشمگیرتری در مغز می‌شود. هرچه مدت‌زمانی که با موسیقی سروکار دارید و مشغول یادگیری هستید بیشتر باشد، بیشتر از اثرات انکارناپذیر آن بر مغزتان بهره خواهید برد. کسانی که بیش از ۱۰ سال به یادگیری موسیقی مشغول بوده‌اند حافظه غیرکلامی و حافظه دیداری ـ فضایی قدرتمندی دارند. جالب اینجاست اگر این افراد برای مدتی موسیقی را ترک کنند، اثرات مثبت موسیقی بر مغز آنها همچنان پابرجا خواهند بود.

افرادی که موسیقی می‌دانند صداها را دقیق‌تر و سریع‌تر تشخیص می‌دهند. بی‌شک این مهارت تأثیر مثبت در برقراری ارتباط و مکالمه دارد.
بد نیست بدانید دوره‌های کوتاه آموزش موسیقی نیز اثرات مثبت و بلندمدت در پی دارند. حتی افرادی که تحصیلات موسیقی‌شان در سطح متوسط است، در پردازش صداها بسیار قوی‌اند. یادگیری موسیقی احتمال کاهش شنوایی بر اثر کهولت سن را نیز کاهش می‌دهد. موسیقی پردازش گفتار و یادگیری را در کودکان مبتلا به خوانش‌پریشی یا دیسلکسی (Dyslexia) بهبود می‌بخشد. یادگیری نواختن سازهای موسیقی در کودکی از ابتلا به زوال عقل پیشگیری می‌کند.

حدود ۹سالگی یکی از مهم‌ترین مراحل رشد است. یادگیری موسیقی قبل از ۹سالگی و ادامه آن به‌مدت ۱۰ سال یا بیشتر به اثرات شگرفی در بزرگ‌سالی منجر می‌شود، مثل تقویت حافظه عملی ـ کلامی؛ بنابراین بد نیست در بین برنامه‌های جورواجور آموزشی فرزندتان، جایی برای کلاس موسیقی باز کنید و او را به یادگیری موسیقی تشویق کنید. این کلاس‌ها نه‌تنها به درس او لطمه وارد نمی‌کنند، بلکه یادگیری دروسی مثل ریاضی را برای کودک آسان می‌کنند و ویژگی‌های مثبتی مثل صبر و همکاری را در او تقویت می‌کنند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران