آموزشگاه قنادی و آشپزی شایلی – بهترین مرکز آموزش قنادی ، شیرینی پزی و آشپزی در ارومیه

در آذربایجان غربی ، ارومیه

معرفی آموزشگاه قنادی و آشپزی شایلی – بهترین مرکز آموزش قنادی ، شیرینی پزی و آشپزی در ارومیه

🔴 آموزشگاه قنادی و آشپزی شایلی

🔹 آموزشگاه قنادی و آشپزی شایلی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه آموزش قنادی ، شیرینی پزی و آشپزی در ارومیه می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات آموزشگاه قنادی و آشپزی شایلی :

✅ آموزش قنادی ، شیرینی پزی و آشپزی

✅ با ارایه مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور

 

🔸 با مدیریت  سرکار خانم شیرین عباسی نژاد

🔸 شماره تماس  ۳۳۶۶۴۷۹۸

🔸 آدرس  ارومیه بلوار سعدی روبروی دستگاههای خودپرداز بانک ملت

 

فواید آشپزی بر سلامت روان چیست؟

۱. به پیروی از رژیم غذایی تقویت‌کننده‌ی مغز کمک می‌کند
آیا می‌دانستید که بعضی از غذاها می‌توانند عملکرد شناختی شما را تقویت کنند؟ مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ارتباط بین سلامت روان ضعیف و رژیم‌های غذایی ناسالم را نشان داد. در مقابل، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و بدون غذاهای فرآوری‌شده می‌تواند تأثیر مثبتی بر حافظه‌ی شما داشته باشد و از عملکرد صحیح نوروترنسمیترها (انتقال‌دهنده‌های عصبی) پشتیبانی کند.

یک نمونه از این رژیم‌ها که فواید زیادی برای سلامت روان دارد، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. این رژیم بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون تمرکز دارد و توصیه می‌کند که مصرف گوشت قرمز به حداقل برسد. بنابراین با پختن غذای خود در خانه بهتر می‌توانید کیفیت رژیم غذایی‌تان را کنترل کنید، درنتیجه جسم و روان سالم‌تری خواهید داشت.

۲. ارتباطات اجتماعی را افزایش می‌دهد
هر چند وقت یکبار به یک رسپی یا دستور غذایی برمی‌خورید که مقادیر آن فقط برای یک نفر ذکر شده باشد؟ حقیقت این است که به‌ندرت چنین اتفاقی می‌افتد. غالباً غذا با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود و آشپزی کردن بهانه‌‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران است.

تنهایی یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای سلامت جسم و روان است، به طوری که افراد تنها بیش از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان و زوال عقل قرار دارند. آشپزی کردن برای خودتان می‌تواند یک فعالیت آرامش‌بخش باشد، اما وقتی برای دیگران آشپزی می‌کنید این کار مزیت دیگری هم به همراه دارد که همان اتصال شما به جامعه است.

آشپزی بهانه‌ای است که می‌توانید از طریق آن اعضای خانواده و دوستان‌تان را دور هم جمع کنید. حتی زمانی که در سوپرمارکت با فروشنده وارد گفت‌وگو می‌شوید، در حال گسترش ارتباطات اجتماعی خود هستید. پس وقتی صحبت از آشپزی به میان می‌آید، از طریق آن می‌توان راه‌های زیادی برای برقراری تعاملات اجتماعی پیدا کرد.

۳. باعث بهبود عزت نفس می‌شود
وقتی سلامت روان ما ضعیف است، احساسی که نسبت به خودمان داریم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مهارت آشپزی می‌تواند به‌طور چشمگیری عزت نفس را تقویت کند، حتی اگر این مهارت به پخت غذاهای ساده محدود شود. تحقیقات هم نشان می‌دهد که عزت نفس و اعتماد به نفس با آشپزی کردن بهبود می‌یابد، چون وقتی بتوانید یک چیز ملموس برای لذت بخشیدن به خود و دیگران خلق کنید، خوشحال می‌شوید.

۴. خلاقیت را تقویت می‌کند
اخیراً یک مطالعه نشان داده است که گنجاندن فعالیت‌های خلاقانه در زندگی روزمره می‌تواند به‌طور قابل توجهی خلق و خو و بهزیستی را بهبود بخشد. در مطالعه‌ی دیگری هم آشپزی به‌عنوان یک فعالیت خلاقانه معرفی شده است که می‌تواند باعث تقویت خلق و خو شود.

حتی زمانی که از دستورالعمل‌های آشپزی استفاده می‌کنید، پخت و پز در خانه به شما در پرورش خلاقیت‌تان کمک می‌کند؛ چون می‌توانید آزادانه مواد اولیه را تغییر دهید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. هر چقدر بیشتر آشپزی ‌کنید، راه‌های بیشتری برای ترکیب کردن مواد و پخت غذاهای جدید پیدا می‌کنید.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران