بهترین مرکز انجام کلیه کارهای کشاورزی و باغبانی در رامسر و تنکابن

در مازندران ، رامسر

معرفی بهترین مرکز انجام کلیه کارهای کشاورزی و باغبانی در رامسر و تنکابن

🔴 حسن کاووسی

🔹 حسن کاووسی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه انجام کلیه کارهای کشاورزی و باغبانی در رامسر و تنکابن می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات حسن کاووسی :

✅ علف تراشی کشت درخت پرتقال و کیوی و کلیه کارای کشاورزی

✅ ارایه خدمات در شهر چابکسر رامسر و تنکابن

و…

 

🔸 شماره تماس  09113108543

 

مضرات علف هرز و ضرورت از بین بردن آن در خدمات کشاورزی چیست؟

– علف‌هاى هرز باعث کاهش کيفى محصول مى‌شوند :
علف‌هاى هرز مى‌توانند بر روى کيفيت محصول همچون کميت آن اثر کنند زيرا به هنگام برداشت گياه زراعي، در صورت مخلوط شدن با علف‌هاى هرز، مواد فاسدکنندهٔ آنها نتيجهٔ مستقيمى بر روى ارزش مادى محصول برداشت‌شده خواهند داشت. علف‌هاى هرز توليد طبيعى نامطبوع در محصول مى‌کنند (سير وحشى در گندم، خردل .Ipomoea sp، در شير پس از خوردن توسط دام)، محصول يا بذرهاى خوراکى را رنگى مى‌کنند. (ميوهٔ تاجريزى در سويا يا لوبيا سبز)، و باعث مسموميت مى‌شوند (بذرهاى تاتوره در سويا). اندام‌هاى گوشتى علف‌هاى هرز باعث پوسيدگى محصول مى‌شوند، براى مثال طبق‌هاى آفتابگردان وحشى باعث پوسيدگى گندم برداشت شده مى‌شوند.
– علف‌هاى هرز باعث به‌هم زدن برنامهٔ تناوب دلخواه و عمليات زراعى مطلوب مى‌شوند :
آفات و عوامل بيمارى مى‌توانند بر روى اندام‌هاى وحشى زيرزمينى علف‌هاى هرز زمستان‌گذرانى کنند. اين مشکل به‌صورت بارز در علف‌هاى هرز چندساله مشخص است. ريزوم‌هاى قياق ميزبان زمستانى ويروس‌هاى عامل دو بيمارى موزائيک کوتولگى ذرت و ويروس کوتولگى کلروتيک ذرت هستند. در طى فصل زراعى سال بعد اين ويروس‌ها به‌وسيلهٔ حشرات به ذرت منتقل مى‌شوند. گياه تاجريزى ميزبان عوامل بسيارى از بيمارى‌هاى مهم و آفتات سبزيجات است. اين گياه حامل بيمارى‌هائى چون موزائيک، گوجه‌فرنگى و سيب‌زمينى و لگه برگى گوجه‌فرنگى و منتقل‌کنندهٔ حشراتى همچون سوسک، سيب‌زميني، تريپس پياز، و ساقه‌خوار سيب‌زمينى مى‌‌باشد.
– علف‌هاى هرز مزاحم برداشت گياهان زراعى مى‌شوند :
به‌هنگام برداشت سبزيجات با دست يا با ماشين‌آلات، علف‌هاى هرز مزاحم هستند. علف‌هاى هرز چمنى يا پيچيده به هنگام برداشت بذر به محورهاى چرخش يا سيلندرهاى ماشين، پيچيده و اغلب باعث توقف ماشين جهت تميز کردن آن مى‌شوند. درو علف‌هاى هرز همراه با گياهان زراعى باعث استهلاک ماشين‌هاى گران‌قيمت مى‌شوند. لذا براى جلوگيرى از مزاحمت علف‌هاى هرز آنها را قبل از برداشت توسط مواد شيميائى خشک مى‌کنند. اين عمل نيز باعث افزايش هزينه‌ها مى‌شود.
– علف‌هاى هرز يا بذر آنها باعث مى‌شوند گياهان زراعى برداشت شده نياز به تميز کردن بيشتر داشته باشند :
اين نياز زمانى محسوس‌تر است که بخشى از علف‌ هرز که مخلوط شده از نظر شکل و اندازه شبيه گياه زراعى برداشت شده باشد. هنگامى‌که سير وحشى با گندم برداشت شود بايد ابتدا آنها را خشک کرد و سپس با فشار هوا دانه‌هاى گندم را جدا نمود. از آنجائى‌که طعم و بوى نامطلوب سير حتى پس از بوجارى در گندم باقى مى‌ماند، بايد مقدارى گندم غير آلوده را نيز با آن مخلوط کرد تا اين بو را محدود کند. جداسازى بذر سس از بذر بقولات دانه‌ريز مانند شبدر قرمز و يونجه نيازمند استفاده از تکنيک‌هاى خاصى است.
– علف‌هاى هرز باعث افزايش هزينهٔ حمل و نقل مى‌شوند :
۱۶ ميليون تن غله در سال ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ به‌وسيلهٔ قطار از کانادا به بنادر غربى آن منتقل شد. بذر يولاف منتقل شده همراه اين غلاف حدود ۴۸۷،۰۰۰ تن بود که معادل روزانه ۳۳ واگن قطار براى مدت يک‌سال مى‌باشد. هزينهٔ حمل و نقل اين بار اضافى ۲ ميليون دلار و هزينهٔ بوجارى آن حدود ۸ ميليون دلار برآورد شد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران