انجام خدمات باغبانی و فضای سبز و علف تراشی در نوشهر و چالوس

در مازندران ، نوشهر

معرفی انجام خدمات باغبانی و فضای سبز و علف تراشی در نوشهر و چالوس

🔴 علی پیکانی

🔹 علی پیکانی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه انجام خدمات باغبانی و فضای سبز در نوشهر و چالوس می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات علی پیکانی :

✅ کلیه کار باغبانی وفضای سبز

✅ در نوشهر وچالوس

✅ از صفر تا صد

✅ طراحی واجرا

✅ باغچه کاری ونگهداری باغچه

✅ هرس درختان وسمپاشی

✅ علف تراشی وسوزاندن علف به درخاست مشتری

✅ شخم زنی کوددهی خاک وغیره

✅ باکیفیت قیمت مناسب

و….

 

🔸 شماره تماس 09909473739

🔸 شماره تماس 09118923739

🔸آدرس مازندران،نوشهر

 هرس چيست؟

در يك تعريف كلي بايد گفت هرس Pruning عبارت است از قطع كامل يا جزئي قسمت هاي مختلف گياه به منظور تحت تاثير قرار دادن و هدايت مسير رشد و باروري گياه.

زمان هرسPruning time

هرسي كه طي فصل رشد در بهار و تابستان صورت مي گيرد هرس تابستانه Green pruning نام دارد كه به آن هرس سبز هم گفته مي شود نظير هرسي كه برروي انواع درختچه هاي زينتي مثل به ژاپني، ياس زرد و اسپيره بعد از اتمام دوره گلدهي در بهار انجام مي شود. در برخي موارد اين نوع هرس سبب افزايش رنگ و كيفيت ميوه در سيب و انگور و هلو مي شود. اگر هرس پس از ريزش برگ ها در پاييز با آغاز خواب زمستانه- مدت زمان بين اتمام ريزش برگ ها در پاييز و قبل از باز شدن جوانه ها در بهار – آغاز شود و تا اواخر زمستان ادامه داشته باشد، به آن هرس زمستانه Winter pruning گفته مي شود البته بايد مدنظر داشت كه در اين محدوده زماني عواملي چون شرايط جغرافيايي و اقليمي نوع درخت و عادات رويشي و زايشي آن خطر سرماي زودرس پاييزه و سرماي ديررس بهاره از جمله مواردي هستند كه زمان هرس، نوع هرس و شدت هرس را تحت تاثير قرار مي دهند. طبق تحقيقات انجام شده هر چه هرس زمستانه در درختان و درختچه ها زودتر صورت بگيرد، جوانه ها در اوايل بهار زودتر شروع به رشد مي كنند؛ اين در حاليست كه در مناطقي كه احتمال وقوع سرماي ديررس بهاره وجود دارد، باز شدن سريع جوانه ها سبب قرار گرفتن آنها در معرض سرما و يخبندان مي شود و ممكن است جوانه ها از بين بروند. يكي ديگر از معايبي كه هرس زودهنگام مي تواند داشته باشد اين است كه در درختان مناطق معتدله- كه اغلب از درختان مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري هرس مي شوند – سبب مي شود كه شاخه ها قبل از آنكه خود را براي تحمل سرما مقاوم كنند تحريك به رشد شوند، كه در اين حالت از دامنه تحمل آنها كاسته مي شود و ممكن است جوانه ها آسيب ديده و نوك شاخه هاي هرس شده يخزده و خشك شوند. توجه به اين اصل در هرس، به باغداراني توصيه مي شود كه در مناطقي به سر مي برند كه زمستان هاي ملايم دارد و خطر سرمازدگي و بارندگي هاي طولاني مدت در آنجا وجود ندارد از اواخر پاييز تا اواخر اسفند فرصت كافي براي عمل هرس دارند. اما در مناطقي كه احتمال يخبندان هاي طولاني مدت وجود دارد توصيه مي شود هرس را تا اواخر زمستان و تا قبل از به جريان افتادن شيره گياهي به تعويق بيندازند. كشاورزان اطلاعات مربوط به ميزان بارش هاي ساليانه و دماهاي فصول مختلف سال را مي توانند از سازمان هاي هواشناسي منطقه خود دريافت نمايند تا با اطلاع كامل از شرايط جغرافيايي و اقليمي باغ خود، مديريت هاي زراعي خود را در بهترين زمان و با كمترين خطر آسيب ديدگي به درختان خود انجام دهند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران