گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت – تعمیر گیربکس اتوماتیک در سنندج

در کردستان ، سنندج

معرفی گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت – تعمیر گیربکس اتوماتیک در سنندج

🔴 گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت

🔹 گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت یکی از بنام ترین فعالان در زمینه انجام خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک در سنندج می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت :

✅ تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک بنز.بی ام و.کیا. هیوندا

✅ دارای مدرک بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۶۵۴۴۳۹۶۹

🔸 آدرس  سنندج. جنب نمایندگی سایپا (رعدی)گیربکس اتوماتیک آرتیما صنعت

 

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک نیاز پدال کلاچ ندارد، و در هنگام رانندگی عملیات تعویض دنده را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.
در خودروها برای انتقال نیرو از موتور به دیفرانسیل و چرخ ها نیاز به گیربکس دارند تا میزان قدرت و سرعت را بسته به شرایط جاده و درخواست راننده تنظیم کند. که این تغییرات با تغییر نسبت گشتاور خروجی از موتور، اتفاق می افتد. در سیستم های گیربکس(Manu­al transmission) دستی راننده با استفاده از دسته دنده مقدار این گشتاور را به صورت دستی تنظیم میکند، اما در گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmissions یا به اختصار AT)، راننده فقط یک بار با قرار دادن دسته دنده در حالت رانندگی(Drive)، شروع به حرکت می کند و گیربکس بنا به شرایط و خواسته راننده گشتاور مناسب را انتخاب میکند.

به طور کلی سیستم های انتقال قدرت نقش مهمی در بهبود کارايی و افزايش راندمان وسايل نقلیه دارند، از همین رو محققین در تلاش برای طراحی سیستم هايی هستند که با کمترین مصرف سوخت بیشترین بازده را داشته باشند. گیربکس اتومات مشکلاتی را که نوع دستی دارد نظیر شوک هنگام تعويض دنده، تغییر ناگهانی دور موتور، پیچیدگی، هزینه بالای ساخت و نگهداری را نداشته و بكارگیری اين گیربکس کاهش مصرف سوخت و افزايش عمر موتور را نیز به همراه دارد.

تفاوت گیربکس دستی و اتوماتیک
تفاوت اساسی بین گیربکس های اتوماتیک و دستی این است که گیربکس دستی با درگیر و آزاد کردن مجموعه دنده های مختلف به شفت خروجی دورهای متفاوتی می دهد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده ها همه نسبت انتقال دور های متفاوت را می دهد . مجموعه دنده های سیاره ای وسیله ای است که این کار ها را در گیربکس اتوماتیک مقدور می کند.

در صورتی از گیربکس دستی استفاده می کنید کنترل بیشتری بر رانندگی خواهید داشت، اما رانندگی با آن سخت تر می باشد، این در حالی است که گیربکس خودکار رانندگی راحت تر اما کنترل کمتر به نسبت دستی خواهید داشت. در هنگام استفاده از نوع دستی هر دو پا را درگیر میکند، اما در نوع اتوماتیک فقط پای راست درگیر می شود و پای چپ کاملا آزاد است.

از لحاظ اقتصادی استفاده از خودرو با گیربکس دستی ارزان تر خودرو با گیربکس خودکار می باشد. همچنین هزینه قطعات و تعمیرات گیربکس اتوماتیک بسیار بیشتر است.

انواع گیربکس اتوماتیک
گیربکس سیاره ای AT
این سیستم در اکثر خودروهای جدید استفاده می شود، برخلاف گیربکس دستی از کلاچ برای تغییر دنده استفاده نمی کند، از سیستم کوپلینگ سیال یا مبدل گشتاور برای این منظور استفاده می شود. که به ECU خودرو متصل است و امکان تغییر دنده دقیق و به موقع را فراهم می کند.

تغییر دنده در این خودروها به راحتی و کند صورت میگیرد.

گیربکس های AMT
گیربکس CVT
گیربکس دو کلاچه

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران