گچ کاری و تعمیرات ساختمان در بجنورد و اسفراین

در خراسان شمالی ، بجنورد

معرفی گچ کاری و تعمیرات ساختمان در بجنورد و اسفراین

🔴 رضا وثوق پور

🔹 رضا وثوق پور یکی از بنام ترین فعالان در زمینه گچ کاری و تعمیرات ساختمان در بجنورد و اسفراین می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات رضا وثوق پور :

✅ انجام کلیه کارهای ساختمانی تعمیرات

✅ گچکاری کاشی کاری دیوار چینی

✅ آب بندی کف سرویسها

✅ دیوار چینی نقاشی لوله کشی

و….

 

🔸 شماره تماس 09039213860

🔸آدرس بجنورد،اسفراین

 

گچ کاری و سفید کاری ساختمان چیست؟

 

گچ کاری و سفید کاری ساختمان یکی از مهمترین مراحل در نازک کاری ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. اصول صحیح در گچ کاری ساختمان می تواند تاثیر شگرفی و در طراحی داخلی داشته باشد.
یکی از کارهای مهم و کاربردی در پایان ساخت یک بنا و یا بازسازی یک ساختمان گچ کاری و سفید کاری می باشد. این کار توسط گچ کار انجام می شود و هدف از انجام آن رسیدن به یک سطح هموار و کاملا یکدست است. بعد از انجام گچکاری که اصطلاحا به آن سفید کاری هم گفته می شود، سطح مورد نظر آماده‌ی رنگ آمیزی و یا نصب کاغذ دیواری خواهد بود. به عبارت دیگر در اکثر مواقع، انجام گچکاری و صاف نمودن سطوح پیش از اجرای نقاشی و یا نصب کاغذ دیواری کاملا ضروری است.

مراحل گچ کاری و سفید کاری

شمشه گیری دیوار ها

پس از دیوار چینی با توجه اینكه دیوارهای خالی را به صورت سفالی (آجر چینی بدون شمشه ملات) می‌چینند، دقت این گونه حصار چینی از لحاظ شاقول بودن و تراز بودن بسیار مهم است. به وسیله شمشه گیری ، دیوار را همسطح قرار می‌دهند.‌ بدین صورت كه نخست با چشم بلندترین نقطه دیوار را تعیین می‌كنند (که این کار در سطح نما انجام میشود) و سپس با گچ و ماله نقطه صافی را در آن محل ایجاد می کنند و پس از آن ، این نقطه را با شاقول به زیر منتقل كرده و سطح كوچكی را نیز با گچ و خاك زیر دیوار (بارو) ایجاد می کنند سپس در گوشه دیگر دیوار (حصار) نقطه ای را انتخاب می کنند و دوباره با گچ وخاك نقطه صاف و مسطحی را در آن‌ ایجاد ‌‌می کنند.

گچ و خاک دیوارها

در این مرحله به خاك رس الک شده نیاز هست که باید ابتدا خاک رس را الك كرده و با گچ به نسبت معین مخلوط کنید. نسبت این آمیخته در اصطلاح بنائی به قدرت گچ و یا زودگیری آن وابستگی دارد که بسته به نوع گچ هست. هر قدر گچ زودگیرتر باشد به خاك رس بیشتری احتیاج هست.

بعد از اتمام مرحله گچ و خاك و خشك شدن آن اقدام به سفید كاری می‌كنند‌. ‌‌
سفید کاری دیوار ها با استفاده از گچ سفید انجام میشود.

گچ بری و ابزار

گچ ‌بری یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌ها در طراحی داخلی و بیرونی ساختمان‌ها به حساب می‌آید. این کار در واقع یک تکنیک است که در طول زمان و با گسترش فناوری‌های جدید، نحوه‌ی انجام آن با تغییرات فراوانی همراه بوده‌است.
هنرمندان فعال در این زمینه از ابزارهای مخصوصی هم استفاده می‌کنند تا بتوانند طرح‌ها و نقش‌های منحصر به فردی را روی قالب‌های گچی به وجود بیاورند.اهمیت گچ بری در معماری ساختمان‌ها و عمارت‌ها غیر قابل انکار است، این هنر هیچ‌گاه از معماری و ساختمان‌سازی کنار گذاشته نشده و همیشه در گذر زمان همگام با توسعه ترند‌های جدید تغییر کرده‌است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران