مشاور آنلاین زبان شناسی و مزاج شناسی در تهران و سراسر کشور

در تهران ، تهران

معرفی مشاور آنلاین زبان شناسی و مزاج شناسی در تهران و سراسر کشور

🔴 مجموعه راه سلامتی

🔹 مجموعه راه سلامتی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه مشاوره آنلاین زبان شناسی و مزاج شناسی در تهران و سراسر کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجموعه راه سلامتی :

✅ درمان افراد از طریق داروهای گیاهی وعطاری آنلاین مرصاد

✅ اصلاح تغذیه واصلاح مزاج

✅ کمک به درمان انواع بیماریها باتوجه به مزاج وچکاپ

و…

 

🔸 با مدیریت  منیره ملاویسه

🔸 شماره تماس  ۰۹۳۵۸۹۸۴۷۷۶

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۴۹۷۲۹۸۶۱

🔸 آدرس  تهران خیابان طالقانی خیابان اوهانی بن بست یادگار

مزاج چیست؟

برای تمایز و بررسی تفاوت طبع و مزاج باید درباره مزاج و انواع آن نیز دانش کافی داشته باشید. در کتاب ذخیره خوارزمشاهی که کتابی در زمینه پزشکی سنتی است ذکر شده، مزاج از ترکیب عناصر چهارگانه آب، آتش، خاک و باد در بدن پدید می‌آید. افرادی که از مزاج خاصی برخوردار هستند می‌توانند با تغییر شرایط زندگی مانند نوع تغذیه‌ای که دارند، بدن سالم‌تری داشته باشند.

انواع مزاج
با توجه به ترکیب عناصر چهارگانه (آب، آتش، باد، خاک) در بدن فرد دو دسته مزاج وجود دارد، مزاج معتدل و مزاج نامعتدل.
مزاج‌های اصلی عبارتند از:
مزاج گرم و خشک (صفراوی) – عنصر غالب: آتش
مزاج گرم و تر (دموی) – عنصر غالب: باد
مزاج سرد و خشک (سوداوی) – عنصر غالب: خاک
مزاج سرد و تر (بلغمی) – عنصر غالب: آب
در افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند عنصر حاکم بر بدنشان آتش است. افراد با مزاج گرم و تر باید بدانند که باد عنصری است که در بدن آن‌ها نقش غالب را ایفا می‌کند.
در مزاج‌های سرد و تر و سرد و خشک نیز به ترتیب آب و خاک بر بدن حکم‌فرما هستند.
در صورتی که یکی از این مزاج‌ها بر بدن شما غلبه کند مزاج نامعتدل خواهید داشت. برخی از افراد نیز دارای مزاجی متعادل هستند. در بدن آن‌ها عناصر چهارگانه بدون این که نقش حکم‌فرمایی داشته باشند حضور دارند. افرادی با این مزاج‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.
مزاج معتدل گرم و تر
مزاج معتدل سرد و تر
مزاج معتدل گرم و سرد

۱. صفراوی
تفاوت طبع و مزاج در دسته‌بندی‌هایی که برای مزاج‌های گوناگون مانند مزاج گرم و خشک در نظر گرفته شده نیز قابل تشخیص است. هر چند در برخی از مواد شباهت‌هایی میان افرادی با طبع خاص با افرادی که مزاج خاصی دارند دیده می‌شود.
افراد دارای مزاج صفراوی معمولاً پرانرژی هستند. اغلب افرادی که در این دسته بندی قرار می‌گیرند اندامی لاغر با استخوان بندی درشت دارند. شدت گرمایی بودن کسانی که مزاج آن‌ها گرم و خشک است قابل توجه بوده و آن‌ها در بیشتر مواقع عطش دارند.

۲. دموی
افرادی با خصوصیات شجاع و جسور و در عین حال صبور و آرام در دسته‌بندی مزاج گرم و تر یا دموی قرار می‌گیرند. آنچه درباره دارندگان مزاج‌ تر و خشک جلب توجه می‌کند، بدن عضلانی و رگ‌های برجسته‌ای است که دارند. این افراد مانند کسانی که در دیگر گروهای دسته بندی مزاج قرار می‌گیرند سرمایی یا گرمایی نیستند؛ اما در صورتی که هوا سردتر باشد برای آن‌ها شرایط مطلوب‌تر خواهد بود تا زمانی که جریان هوای گرم در اطرافشان جریان داشته باشد.

۳. سوداوی
افرادی که میل کمی به خوابیدن دارند، در دسته بندی مزاج سرد و خشک قرار می‌گیرند. این افراد بسیار سرمایی هستند و در فصل زمستان و روزهای سرد سال به راحتی نمی‌توانند خودشان را بپوشانند.
این افراد که رنگ پوستشان در بیشتر مواقع تیره است و موهایی تیره و کم پشت دارند، به نظم و دوراندیشی و خونسردی شناخته می‌شوند. افراد سوداوی مزاج اغلب برونگرا هستند و میل زیادی به مصرف غذاهای شیرین و گرم نشان می‌دهند.

۴. بلغمی
افرادی که اضافه وزن دارند و موهایشان نسبت به دیگران کمتر و نازکتر است در رده افراد دارای مزاج سرد و تر قرار می‌گیرند. این افراد دارای رنگ پوستی سفید هستند و نسبت به دیگران کمتر عطش دارند و تشنه می‌شوند.
افراد بلغمی مزاج ساعت خواب طولانی دارند و کم انرژی بودن و عصبانی نشدن از جمله ویژگی‌های است که مزاج‌های سرد و تر را با آن‌ها می‌شناسند. افراد بلغمی مزاج علاقه زیادی به مصرف ادویه‌های مختلف و غذاهای شیرین نشان می‌دهند و با ترشیجات و مواد غذایی سرد میانه خوبی ندارند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران