مرکز فروش خاک و کود در رشت

در گیلان ، رشت

معرفی مرکز فروش خاک و کود در رشت

🔴 کبری خوش منظر

🔹 کبری خوش منظر یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش خاک و کود در رشت می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات کبری خوش منظر :

✅ به صورت بسته بندی شیک …به صورت کل فروشی تعداد بالای۵۰ بسته در وزن های زیر به فروش میرسد 👇🏻

✅ ۲ کیلویی : 6000 هزارتومان

✅ ۵کیلویی : ۱۲۰۰۰هزارتومان

✅ ۱۰ کیلویی : ۱۸۰۰۰ هزارتومان

✅ ترکیبات : 👇🏻👇🏻

✅ ( پیت ماس_ ورمی کمپوست_ کمپوست گیاهی کمپوست برگ پودر شده_ برگ بلوط جنگلی _ گوگرد_ زغال پودر شده_ پوست برنج پودر آهن پرلیت_ هوموس)

✅ عناصر : دو گروه عناصر پر نیاز شامل ( نیتروژن، فسفر، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و منیزیم ) و عناصر کم نیاز شامل (آهن روی منگنز مس و بر

و…

 

🔸 شماره تماس  09902478474

🔸 آدرس  رشت

چرا خاک و کیفیت آن مهم است؟

چرا خاک و کیفیت آن مهم است، خاک مناسب برای کشاورزی یک تکیه گاه و مسکن گیاه و زمینه ای برای تأمین مواد معدنی و مغذی و منبعی برای تأمین آب گیاهان است. با اینکه امروزه کشت در آب رواج پیدا کرده است ولی همچنان کشاورزی بر پایه و متکی به خاک است.

خاک و ویژگی‌ های آن
اهمیت خاک در کشاورزی به علت داشتن چیست! طبق تعریف موسسه خاک شناسی آمریکا خاک یک توده ای طبیعی متشکل از مواد معدنی و آلی است که بخش اعظمی از سطح زمین را می پوشاند و ریشه گیاهان را در خود نگهداری می کند.

از دیدگاه زمین شناسی خاک قسمت جامد و نرم از قسمت بالایی پوسته زمین است که با تجزیه مواد معدنی و آلی و تشکیل ترکیبات جدید مانند بقایای گیاهان ایجاد می شود.

فرآیندهای تشکیل انواع خاک

هوا زدگی سنگ بستر و ریز شدن ذرات سنگ ها
تشکیل کانی های جدید
پوسیدگی و تجزیه و افزایش مواد آلی
تشکیل ترکیبات معدنی و آلی
تعریف و مفاهیم خاک
خاک یک منبع تأمین کننده مواد مورد نیاز برای رشد گیاه دارای اهمیت خاک در کشاورزی است. دانشمندان علوم کشاورزی برای شناسایی نوع خاک به دو مورد بسیار توجه می کنند:

1)بافت خاک

2) ساختمان خاک

به مواد تشکیل دهنده خاک بافت خاک میگویند. بافت خاک طبق اندازه دانه های تشکیل دهنده مواد خاک به سه دسته رس، ماسه و لوم تقسیم بندی می شوند. ترکیب درصد های مختلف این مواد ساختمان خاک را می سازند. بافت خاک را نمی توان تغییر داد ولی با تغییر درصد های اجزای آن می توان ساختمان خاک بر اساس نوع محصول کشاورزی ایجاد کرد.

عوامل محدود کننده منابع خاک در کشاورزی
این عوامل به دو دسته عوامل محدودیت کننده غیر قابل تغییر و عوامل محدودیت کننده قابل تغییر دسته بندی می شود. عوامل محدودیت کننده غیرقابل تغییر مرتبط با بافت خاک هستند ولی عوامل محدودیت کننده قابل تغییر مانند وجود سنگ و سنگ ریز، شوری، پی اچ خاک، زهکشی و … هستند که می توان این عوامل را به کمک روش های مختلف تغییر داد و یا ان ها را کاملا برطرف ساخت. بافت خاک نتیجه تجزیه سنگ مادر بستر است و طی سال های طولانی سبب تشکیل خاک می شود. فرسایش آبی و بادی، عملیات زراعی و استفاده از ماشین آلات سنگین به شکل نادرست، از جمله عوامل تخریب و شستشوی خاک هستند.

حاصلخیز ترین خاک ایران
در بیشتر مناطق ایران خاک از مواد معدنی زیادی تشکیل شده است که مشکلی از این جهت نیست علاوه بر مواد معدنی مواد آلی سبب سبک شدن خاک و بهتر شدن وضعیت ساختمان می شود که وجود آن ها را امری مهم می کند.

نقش مدیریت مواد آلی خاک در حاصلخیزی خاک
در مناطق جنگلی خاک سرشار از مواد آلی یا هوموس هستند. در بیشتر مناطق ایران ساختمان خاک از مواد معدنی تشکیل شده است که باید از کودهای دامی برای تامین مواد الی به ساختمان خاک اضافه شود. در کشاورزی جدید به منظور پایداری محیط زیست و حفاظت خاک از بقایای گیاهی در بهبود وضعیت خاک استفاده می شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران