شرکت خدمات مالی و مالیاتی تراز ارقام هشتم ثبت اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1401 اشخاص حقیقی و حقوقی مشکلات مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی مجموعه خود را به ما بسپارید

در خراسان رضوی ، مشهد

معرفی شرکت خدمات مالی و مالیاتی تراز ارقام هشتم ثبت اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1401 اشخاص حقیقی و حقوقی مشکلات مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی مجموعه خود را به ما بسپارید

علی نیازی

شرکت خدمات مالی و مالیاتی تراز ارقام هشتم
ثبت اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۴۰۱ اشخاص حقیقی و حقوقی
مشکلات مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی مجموعه خود را به مابسپارید

۱-نصب و راه اندازی سیستم مالی مناسب با شرکت شما

۲-شرکت در جلسات و هیئتهای مالیاتی ((تنظیم لایحه های مستدل و مستند مالیاتی ))

۳- تنظیم و تحریر دفاتر قانونی و اظهارنامه های مالیاتی، گزارشات فصلی و ارزش افزوده

۴- انجام کلیه امور مربوط به افزایش سرمایه شرکت

۵-اصلاح و بروز رسانی حساب ها

۶-تامین نیروی حسابداری تمام وقت و پاره وقت با قبول مسولیت

۷- حسابرسی داخلی و پیش حسابرسی بیمه ی ، پیش حسابرسی ارزش افزوده  و مالیاتی

۸- طراحی و پیاده سازی سیستمهای حسابداری مالی و حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) و کنترل داخلی🤝

آدرس : استان خراسان رضوی ، مشهد ، شهرک صنعتی توس، فاز یک بلوار صنعت نرسیده به میدان دوم ، ساختمان اداری و تجاری کوروش طبقه چهارم واحد ۱۱

شرکت خدمات مالی و مالیاتی تراز ارقام هشتم ثبت اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1401 اشخاص حقیقی و حقوقی مشکلات مالیاتی و بدهی تامین اجتماعی مجموعه خود را به ما بسپارید چیست؟

اظهارنامه مالیاتی چیست ؟
اظهارنامه مالیاتی چه به صورت خود اظهاری باشد و چه خود سازمان امور مالیاتی در اختیار مودیان قرار دهد (گویا تا سال ۱۴۰۳ هجری شمسی اتفاق افتد)، کارنامه مالی است که همه ساله، اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات، به منظور محاسبه مالیات خود، به سازمان مالیاتی تقدیم می کنند و اکنون، با خود اظهاری الکترونیکی، فرآیند ها تحت سامانه متمرکز انجام می شود.

اظهارنامه مالیاتی را چگونه باید تنظیم کرد ؟
تا پیش از سال ۱۳۹۱، مودیان مالیاتی می بایست اظهارنامه های کاغذی را از مراجع مربوطه خریداری و نسیت به تکمیل و ارسال آن اقدام می نمودند. این کار، زمان گیر و هزینه بر بود. به منظور تکریم مودیان و تسهیل و تسریع فرآیند ارسال و دریافت و تحلیل اطلاعات مودیان مالیاتی، اظهارنامه الکترونیکی از سال ۱۳۹۱، در دستور کار قرار گرفت و شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی، نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی اینترنتی اقدام کنید و کد رهگیری دریافت کنید. اکنون برای اظهارنامه ارزش افزوده و دریافت پلمپ دفاتر نیز، فرآیند ها در سامانه های مربوطه در بستر فضای مجازی انجام می شود.

منظور از سال مالیاتی چیست؟
در تکمیل اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، می بایست، دو چیز را بدانید. یکی شناسه ملی شرکت که بایستی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه گرفته شود و دیگری، سال مالیاتی را بدانید. سال مالیاتی، یک سال شمسی است که از ۱ فروردین آغاز و تا ۲۹ اسفند ادامه می یابد. اگر شخص حقوقی هستید که سال مالی آن به موجب اساس نامه با سال مالیاتی تطبیق نمی کند، درآمد سال مالی آن ها به جای سال مالیاتی، مبنای محاسبه ممیزان اداره دارایی قرار خواهد گرفت و مشکلی نیست.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی چه وقت است ؟
مهلت تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی، حداکثر تا ۳۱ تیر ماه هر سال است. اما اگر در اساس نامه شرکت یا موسسه ای، سال مالیاتی با سال مالیاتی رسمی تطبیق ندارد، ملاک تعیین میزان مالیات، سال مالی آن شرکت خواهد بود.

اگر مودیان مالیاتی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک سال مالیاتی خودداری کنند چه می شود؟
اگر از تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی به هر دلیلی خودداری شود، ضمن از دست دادن کلیه معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی مصرح در قانون مالیاتی کشور، محاسبه مالیات اشخاص حقوقی، به صورت علی الراس خواهد بود. اما اگر شما شیوه خود اظهاری را در پیش بگیرید، ممیزان اداره دارایی، نسبت به تعیین میزان مالیات اقدام می کنند. خود اظهاری به جای علی الرس، بهترین روش است و روش متداول در کشورهای پیشرفته مثل سوئد و آلمان است.

خود اظهاری الکترونیکی یعنی این که اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات، اعلام می کنند که در سال مالیاتی مزبور، چه میزان سود و زیان کرده و میزان مالیاتی که باید پرداخت کنند و تا کنون پرداخت کرده اند چقدر است. شاید شما پیمانکار فلان دستگاه دولتی باشید و به ازای پرداخت مبلغ ریالی صورت وضعیت های تایید شده، کسورات قانونی از شما کسر شده شامل بیمه و مالیات.

بنابراین در طول سال، بخشی از دریافتی های شما از کارفرمایان، مشمول مالیات شده و این مالیات به حساب دارایی استان، پرداخت شده است. لذا این مبالغ، باید در اظهارنامه مالیاتی شما قید شود و اسناد مثتبه نیز ضمیمه شود تا پس از بررسی ممیزان مالیاتی، مالیات های پرداخت شده کارفرما از حساب شما کسر شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران