خدمات مکانیکی و تعمیر خودرو در کرج

در البرز ، کرج

معرفی خدمات مکانیکی و تعمیر خودرو در کرج

🔴 مکانیکی محمد

🔹 مکانیکی محمد یکی از بنام ترین فعالان در زمینه خدمات مکانیکی و تعمیر خودرو در کرج می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مکانیکی محمد :

✅ خدمات مکانیکی، جعبه فرمان، تعمیر گیربکس

✅ تعمیراکسل عقب خارجی وایرانی

✅ تعمیر به شرط و ضمانت کتبی

و…

 

🔸 با مدیریت  محمدهادی شعبانی

🔸 شماره تماس  09905605741

🔸 آدرس  کرج میانجاده خیابان علامه مجلسی نبش کوچه عمار یاسر مکانیکی محمد

 

اکسل خودرو چیست؟

اکسل (Axle) واژه ای انگلیسی به معنای محور است که با عبور از مرکز یک چرخ یا دنده ضمن ثابت نگه داشتن آن، چرخش حول یک محور ثابت را نیز امکان پذیر می کند. اکسل خودرو در معنای ساده محلی برای نصب چرخ هاست اما مکانیزم هایی وجود دارد که با اضافه شدن آنها، پیچیدگی زیادی به این قطعه می بخشند.

مکانیزم هایی نظیر فرمان، کاهش دور، انتقال قدرت و کاهش تاثیرات جاده بر خودرو که هر یک از آنها جزئیات زیادی با خود به همراه دارند

در گذشته خودروها دارای محور محرک عقب بودند، یعنی چرخ های عقب وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده داشتند. در این شرایط گیربکس و میل گاردان به اکسل های عقب متصل می شدند.

در خودروهای جدید یا خودروهای محور جلو یک مجموعه یکپارچه از گیربکس و دیفراسیل با دو عدد شفت کوتاه به هر چرخ متصل می شود. اکسل ها قطعه دیگری به نام پلوس نیز دارند.

پلوس در واقع جزیی از مجموعه قطعات اکسل خودرو است که نیروی گردشی گیربکس و دیفرانسیل را به چرخ ها منتقل می کند و با چرخیدن آن چرخ ها نیز به چرخش در می آیند.

هر پلوس دارای تو اتصال سیبک CV است که در هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار به انتقال راحت تر نیرو کمک می کنند و موجب شتاب گیری آسان تر خودروی شما می شوند.

انواع اکسل عقب

اکسل‌های عقب همه مثل هم نیستند. نوع اکسل با توجه به نحوه تکیه‌گاه بودن و نصب مشخص می‌شود. سه نوع اکسل عقب وجود دارد:

اکسل نیمه شناور

این اکسل عقب، چرخ را به فلنج (Flange : قطعات یا صفحات دیسکی مدوری هستند که روی آنها سوراخ هایی قرار داده شده که معمولا به صورت جفتی توسط پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر وصل می کنند.) بخش خارجی شفت اکسل (پلوس) متصل می‌کند و ایمنی آن را حفظ می‌کند.

یک یاتاقان، تکیه‌گاه شفت اکسل (پلوس) است و دیگری به داخل لوله جداری اکسل می‌رود. از آنجا که این خودرو دو یاتاقان دارد، یک اکسل نیمه شناور باید برای تولید گشتاور یکسان، بزرگتر از گزینه‌های دیگر باشد.

اکسل‌های نیمه شناور برای خودرو‌ها، خودرو‌های شاسی بلند و کامیون‌های سایز متوسط از قبیل پیکاپ وانت‌های نیم تنی و سبک به کار می‌روند.

اکسل شناور کامل

همانطور که از اسمش پیداست، این نوع اکسل به کمک دو یاتاقان به طور موثری در جای خودش شناور بوده و موقعیت خود را حفظ می­ کند.این نوع اکسل فقط برای انتقال گشتاور محرک طراحی شده است.

اکسل‌های کامل شناور برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند کامیون‌های سنگین، بهتر عمل می‌کنند. برخی از کامیون‌های سایز متوسط که ظرفیت بکسل بیشتری دارند یا آنهایی که چهارچرخ محرک (4WD) هستند، می‌توانند از اکسل‌های کامل شناور استفاده کنند.

اکسل‌های سه چهارم شناور

این نوع از اکسل‌ها پیچیده‌تر از اکسل نیمه شناور بوده و البته قابل اطمینان­تر هستند. این اکسل کمک می‌کند تا تراز چرخ حفظ شود و نیروی محرکه جانبی و گشتاور محرک را متعادل می‌کند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران