تراشیدن باغ های چای قدیمی با دستگاه علف تراش در سیاهکل – اسپراهان

در گیلان ، سیاهکل

معرفی تراشیدن باغ های چای قدیمی با دستگاه علف تراش در سیاهکل – اسپراهان

🔴 کیومرث خسروی

🔹 کیومرث خسروی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تراشیدن باغ های چای قدیمی با دستگاه علف تراش در سیاهکل – اسپراهان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات کیومرث خسروی :

✅ تراشیدن باغ های چای قدیمی

✅ تراشیدن باغ های قدیمی با دستگاه علف تراش و داس

✅ هرس چای با دستگاه

و…

هدف ما جلب رضایت شماست 

 

🔸 شماره تماس ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس گیلان – سیاهکل روستای اسپراهان

 

معایب علف هرز در باغ چای و راهکارهای مقابله با آن چیست؟

چاي يكي از متداول‌ترين و ارزان­ترين نوشيدني در دنياست كه از نظر سلامتي فوايد زيادي دارد. علف­ هرز گياهي است كه برخلاف میل انسان رشد مي كند و در اعمال بشر دخالت مي­كند. علف­ هاي هرز براي دريافت آب، مواد غذايي و نور (زماني كه بوته­ ها جوان هستند رقابت بيشتر است) با چاي رقابت مي­كنند. علف­هاي هرز به دليل توليد بذر فراوان و گاهي داشتن اندام ­هاي تكثيرشونده رويشي، وجود دوره خواب در بذر، حفظ قوه ناميه و زنده­ ماني به مدت طولاني و سازگاري با شرايط محيط اهميت ويژه­ اي دارند.

مشكلات ناشي از خسارت علف­ هاي هرز در باغات چاي (درصورت عدم كنترل مناسب علف هرز) عبارتند از:

1. كاهش عملكرد برگ سبز چاي به دليل رقابت با چاي در دريافت نور، آب و مواد غذايي (جلوگيري از شاخه­ دهي بوته چاي و توسعه آن)

2. كاهش كيفيت به دليل وجود اندام­ هاي رويشي و زايشي در برگ سبز چاي و فرآوري شدن (آلودگي به علف­ هرز در برگ سبز چاي) مانند هفت بند، ترشك، سرخس، گندمك، تاجريزي، ني و…

3. پناهگاه و اشاعه عامل آفت و بيماري به عنوان ميزبان واسط (افزايش رطوبت در اطراف بوته و ايجاد شرايط مناسب رشدي آفت و بيماري)

4. ايجاد مزاحمت در برداشت محصول(بهره­ وري كمتر در برداشت)، كودپاشي، آبياري و بد منظر­كردن درون و حاشيه باغ و در نتیجه افزايش هزينه­ هاي توليد

ميزان خسارت علف هرز عمدتاً تابعي از شرايط آب و هوايي (اعم از بارندگي و دما) و در هر منطقه، موقعيت قرارگيري باغ در مناطق كوهپايه و جلگه، نوع كشت چاي(اعم از انواع هرس داشتن بوته چاي و فاصله بين رديف و روي رديف بوته هاي چاي و در كل بوته ­سازي چاي)، نوع گونه علف­ هرز، نحوه مديريت علف­ هرز در سال­ هاي گذشته، مساحت باغ چاي، شرايط مديريت عمومي مثل مديريت كاربرد كودها و آبياري و… است.

زمين­هاي غني­تر همچنين زمين­ هايي با آبياري و كوددهي منظم­ تر، مستعد براي هجوم و گسترش علف­ هرز نسبت به زمين هاي فقيرتر بوده و نياز به مديريت دقيق تر و به روزتر مي­باشد. آلودگي و گسترش خسارت و در نتيجه آسيب به بوته­ هاي چاي در بوته­ هاي جوان تا دو سال قبل از بسته شدن تاج پوشش(كانوپي) و در طول دوره هرس 3 تا 4 سال شديدتر است. يك دوره 18 هفته­اي عدم كنترل علف­ هاي هرز در بوته­ هاي جوان چاي براي از بين رفتن و افت شديد عملكرد كافي است.

سه روش براي مديريت غيرشيميايي علف­ هاي هرز يك ساله و چند ساله در باغات چاي ایران كاربرد دارد:

1. مبارزه مكانيكي (وجين علف هرز به وسيله عمليات خاك ورزي مثل شخم، درو و قطع يا كندن علف هرز با دست، چنگك، فوكا، داس، علف­ كن و…)

2. كنترل زراعي استفاده از گياهان پوششي، كمپوست و يا مالچ و بقاياي گياهي در بين رديف­ هاي كشت جهت جلوگيري از رشد و جوانه­ زدن علف هرز

3. مبارزه تلفيقي (استفاده بيش از يك يا چند روش مديريت علف­ هرز)

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران