بهترین مرکز و مربی آموزش رانندگی در قم

در قم ، قم

معرفی بهترین مرکز و مربی آموزش رانندگی در قم

🔴 خانم افشار

🔹 خانم افشار یکی از بنام ترین فعالان در زمینه آموزش رانندگی در قم می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات خانم افشار :

✅ ارائه خدمات آموزش صفر تا صد رانندگی به سبک آقایان

✅ آموزش تضمینی و حرفه ای برای تمامی سنین

و…

 

🔸 شماره تماس  09128513650

🔸 آدرس  استان قم، شهر قم محدوده جمهوری

 

معضلات آموزش رانندگی توسط موسسات در کشور ما چیست؟

شروع‌نکردن آموزش از سنین پایین و در مدارس
کودکان از ذهنی خلاق بهره می‌برند و مشتاق یادگیری هستند. به‌همین دلیل است که بسیاری از دروس آموخته‌شده در زمان کودکی، اصطلاحاً ملکه ذهن انسان می‌شوند و تا آخر عمر در یاد می‌مانند؛ اما متأسفانه ما در ایران، از این فرصت طلایی غافل شده‌ایم و اهمیت چندانی برای آموزش فرهنگ درست ترافیکی به کودکان قائل نیستیم؛ درحالی‌که تجربه کشورهای پیشرفته دنیا، نشان داده است که آموزش آیین‌نامه و فرهنگ صحیح رانندگی به کودکان، باعث می‌شود تا اکثر آن‌ها در بزرگسالی به رانندگانی قانون‌مند و بافرهنگ تبدیل شوند که نتیجه آن، آمار پایین‌تر حوادث و حتی جریان روان‌تر ترافیک در معابر شلوغ خواهد بود.

ساعات ناکافی آموزش
همان‌طور که اشاره کردیم، متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی در کشور ما، باید 24 ساعت آموزش عملی (در قالب 12 جلسه 2 ساعته) را بگذرانند. بماند که در بسیاری از اوقات، همین مدت هم رعایت نمی‌شود و اکثر مربیان بنا بر عرف، جلسات را به‌صورت 1.5 ساعته برگزار می‌کنند؛ اما حتی با فرض کامل‌بودن جلسات آموزشی، می‌توانیم بگوییم که این 24 ساعت آموزش به‌هیچ‌عنوان برای تبدیل یک فرد کاملاً مبتدی به راننده‌ای قابل اطمینان کافی نیست؛ چراکه رانندگی جنبه‌های مختلفی دارد و هر راننده‌ای ممکن است در مدت رانندگی خود با چالش‌های گوناگونی مواجه شود؛ اما این ساعات محدود آموزش، باعث می‌شود تا مربی بیش‌تر تمرکز خود را تنها روی آموزش‌دادن مهارت‌های پارک دوبل و پارک پل صرف کند تا هنرجو صرفاً بتواند در امتحان موفق شود؛ بنابراین، هنرجو پس از موفقیت در آزمون، باید در شرایط واقعی با انواع چالش‌ها روبه‌رو شود و کسب تجربه کند که گاهی این کسب تجربه، بسیار گران تمام می‌شود.

عدم آموزش درخصوص برخی امکانات جدید خودروها
این روزها، خودروها به انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی و ایمنی مجهز شده‌اند که استفاده صحیح از این آپشن‌ها، قطعاً نیازمند آموزش خواهد بود. این موضوع در خصوص امکانات ایمنی نمود بیش‌تری دارد؛ چراکه استفاده غیرصحیح از این امکانات، می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. به‌عنوان مثال، باید شرایط استفاده از دکمه‌های خاموش و روشن‌کردن سیستم کنترل پایداری (ESP) و ایربگ سرنشین جلو به هنرجویان آموزش داده شود؛ اما متأسفانه در کشور ما، تنها به ذکر نکات کلی و آن هم براساس تکنولوژی خودروهای چند دهه پیش بسنده می‌شود.

عدم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در آموزش
در چند سال اخیر و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، قسمتی از آموزش رانندگی توسط دستگاه‌های شبیه‌سازی انجام می‌شود که مي‌توانند با دقت بالايي، شرايط واقعي رانندگي را شبيه‌سازي کنند. قبول داريم که توقع وجود چنين دستگاه‌هايي در شرايط فعلي کشور ما تاحدودي زياده‌خواهي محسوب مي‌شود، اما فايده استفاده از اين تکنولوژي، اين است که مي‌توانيم با شبيه‌سازی شرايط خطرناک و چالش‌برانگيز، راننده را برای عملکرد مناسب در این شرایط آماده کنیم.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران