بهترین مرکز فروش و پخش چای ایرانی در قزوین و سراسر کشور

در قزوین ، قزوین

معرفی بهترین مرکز فروش و پخش چای ایرانی در قزوین و سراسر کشور

🔴 ابراهیم صادقی

🔹 ابراهیم صادقی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش و پخش چای ایرانی در قزوین و سراسر کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات ابراهیم صادقی :

✅ پخش انواع چای ایرانی به سراسر کشور

✅ بهترین انواع چای ایرانی در بسته بندی و اندازه های مختلف

✅ با بهترین کیفیت

✅ قیمت مناسب

✅ چای از قیمت بیست و پنج هزار تومان تا صد و پنجاه هزارتومان موجود است

و…

 

🔸 شماره تماس  09192888422

🔸 آدرس  قزوین جاده بوین زهرا روستای مشعلدار

 

تفاوت چای ایرانی و خارجی چیست؟

ابتدا بهتر نیست چای خالص ایرانی را بشناسیم؟
برای درک بهتر تفاوت‌های چای خالص ایرانی با چای خارجی و مقایسه آنها، ابتدا بهتر است چای خالص ایرانی را بشناسیم. محصول چای شمال ایران در سه فصل بهار و تابستان و پاییز تولید می‌شود و به محصولاتی که در فصل بهار تولید می‌شود چای بهاره یا چین اول می‌گویند. چای بهاره، بدون اینکه مواد افزودنی به آن اضافه شود، رنگ خوبی داشته و طعم و عطر بسیار دلنشینی دارد. برگ‌های جوان چای در فصل بهار، اصلاً تلخ نیستند بلکه کمی گس هستند و به همین دلیل بیشتر به دل چای‌خوردها می‌نشیند! اما چای که در فصل تابستان و به خصوص در فصل زمستان برداشت می‌شود، کیفیت بالایی ندارد، تلخ است، رنگ کمتری دارد و به همین دلیل مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد. پس در خرید چای ایرانی باید دقت شود.

ویژگی‌های چای ایرانی ایرانی مرغوب:
عطر و طعم بسیار دلنشین
تلخ نبودن (تلخ نیست اما کمی گس هست)
ماندگاری بالا
رنگدهی خوب پس از دم کردن مناسب

چای ایرانی رنگ کاملاً رنگ طبیعی دارد و توصیه می‌کنیم که یکبار چای ایرانی بهاره را به طور مستقیم از کشاورز خریداری کنید، حال هر ویژگی که این چای ایرانی داشت را ملاک قرار دهید و اگر چای خارجی دارای ویژگی‌های دیگری بود (رنگ و طعم مصنوعی) بدانید که چای مرغوب و طبیعی نیست. مهم‌ترین تفاوت بین چای ایرانی و خارجی، رنگ دادن چای است.

تفاوت چای ایرانی و خارجی از روی رنگ چای

چای ایرانی مرغوب، محصولی ۱۰۰ درصد طبیعی و بدون هیچگونه رنگ‌ افزودنی، اسانس و مواد معطر شیمیایی است. اما همانطور که می‌دانید در چای خارجی اسانس مصنوعی و رنگ اضافه شده است. از این رو می‌توان به تفاوت چای ایرانی و خارجی و نحوه تشخیص آن پی برد.

۱. دم کردن چای ایرانی و خارجی
چای ایرانی رنگ کاملاً رنگ طبیعی دارد و دیر رنگ گرفتن چای در آب داغ نشان از مرغوبیت و اصالت چای ایرانی دارد، به طوریکه چای ایرانی مرغوب و طبیعی برای دم کشیدن نیاز است که حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی سماور (شعله غیر مستقیم) قرار داشته باشد. اما در چای خارجی چنین نیست و می‌بینیم که پس از اضافه کردن آب جوش به چای خارجی، بلافاصله رنگ می‌گیرد. بنابراین مشخص است که این چای خالص و طبیعی نیست.

۲. آزمون آب سرد
یکی از روش‌های ساده تشخیص وجود رنگ‌ مصنوعی در چای ایرانی یا خارجی، انجام آزمون آب سرد است، به این صورت که یک چای مرغوب و طبیعی که هیچ گونه رنگدانه شیمیایی به آن اضافه نشده است وقتی درون آب سرد ریخته می‌شود پس از گذشت زمان، آب را رنگی نخواهد کرد. اما بارها مشاهده کرده‌اید که چای کیسه‌ای و یا چای نمونه‌های خارجی به راحتی حتی در آب سرد هم رنگ می‌دهد.

تفاوت چای ایرانی و خارجی در کدر شدن
همانطور که در تصویر فوق نشان داده‌ایم، یکی دیگر از نشانه‌های وجود مواد شیمیایی (معطر کننده‌ها و رنگدانه‌ها) در چای، کدر شدن چای و تیره شدن رنگ فنجان چای در اثر گذر زمان است. چای خارجی که دارای مواد معطر شیمیایی است، پس از نیم ساعت یا یک ساعت به دلیل واکنش با محیط پیرامون، رنگ آن به سمت تیرگی و سیاهی میل می‌کند، که یکی از نشانه‌های بارز تفاوت چای ایرانی طبیعی با چای خارجی است.

چای ایرانی مرغوب با گذشت ساعت‌ها در فنجای چای تغییر رنگ نمی‌دهد. حتی در بسیاری از چای‌های موجود در بازار که با نام چای خارجی یا چای سیلان عرضه می‌شود، دیده شده که پس از مدتی که در لیوان باقی ماند، یک لایه مانند چربی و به رنگ قهوه‌ای تیره بر روی سطح لیوان تشکیل می‌شود!

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران