بهترین مرکز حجاری و منبت کاری برجسته روی سنگ ( مجسمه سازی ) در خوزستان

در خوزستان

معرفی بهترین مرکز حجاری و منبت کاری برجسته روی سنگ ( مجسمه سازی ) در خوزستان

🔴 جاسم کمال پور خوب

🔹 جاسم کمال پور خوب یکی از بنام ترین فعالان در زمینه حجاری و منبت کاری برجسته روی سنگ ( مجسمه سازی ) در خوزستان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات جاسم کمال پور خوب :

✅ حجاری،منبت کاری برجسته

✅ بر روی سنگ کوه به صورت طبیعی

✅ بدون ابزار الات کامپیوتری و دگرگونی در سنگ

✅ برای اولین باز در ایران با هر طرح و شکل درخواستی

✅ مرمت کاری ،حکاکی

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۶۶۵۱۲۹۰۷

 

هنر حجاری و سنگ‌تراشی چیست؟

حجاری، هنر کندن نقش بر سنگ و صنعت بریدن آن برای کاربرد در معماری و نیز هنر و صنعت ساختن اشیای سنگی می‌باشد که نخستین تجربه بشر در حجاری و سنگ‌تراشی در ابزارسازی بوده است. به‌این‌ترتیب که با ایجاد تراش‌هایی در سنگ خشن‌ترین ابزاری را ساخت که به ساطور ابزار و قلوه ابزار معروف است.

امروزه هنرمندان سنگ‌تراش از روش‌های مختلفی در این هنر استفاده که می‌کنند که انواع روش‌های رایج در حجاری عبارت‌اند از: تراش سنگ (مانند جواهرتراشی، خراطی و نقش برجسته) برش سنگ (مانند معرق و مشبک)، خراش سنگ (مانند حکاکی) و روش‌های تلفیقی (مانند نقش برجسته مشبک). در شکل «1» انواع روش‌های تولید آثار سنگی به صورت کامل در نمودار نمایش داده شده است.

سنگ‌ها بسیار متنوع‌اند و هرکدام با توجه به شکل و جنس خود برای کاربرد خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ویژگی سنگ از روی استحکام، رنگ، شفافیت، رگه، سختی و شکست (جدا شدن و گسیخته شدن تکه‌هایی از سنگ در امتداد سطوح معین و صاف بر اثر ضربه یا فشار وارده را شکست یا رخ سنگ می‌گویند) آن مشخص می‌شود. بسیاری از سنگ‌ها به دلیل داشتن برخی عناصر و اکسیدهای رنگی در ترکیب خود شکل لایه‌ای منظم یا غیرمنظم دارند که سبب می‌شود به هنگام برش به‌صورت رگه‌هایی در سطح سنگ‌های لایه شده هویدا شوند. سنگ‌ها به‌صورت مسطح (تخت) و یا دارای حجم برای کاربردهای مختلف آماده می‌شوند.

 

از سنگ‌ها بنا به قابلیتی که دارند برای ساخت ظروف، اشیا و تزئینات ساختمانی استفاده می‌شود. ساخت انواع دیگ و دیگچه، کاسه، بشقاب و هاون برای ظروف پخت‌وپز و … مرسوم است. آثار هنری سنگی به دو گروه قابل‌حمل و ثابت تقسیم می‌شوند.

الف) آثار سنگی تزئینی قابل‌حمل مانند ظروف، سنگاب، سردیس و تندیس.

ب) آثار سنگی تزئینی ثابت مانند انواع ستون، اجزای ستون، کتیبه، محراب، حوض، نرده، سکو، فواره، در و پاشنه و سنگفرش.

شکل ظاهری و نقوش مورد استفاده در آثار سنگی شامل انواع گیاهی؛ حیوانی، انسانی، اشیا و سایر نقوش انتزاعی و تجریدی و همچنین گره‌ها و خط‌ها است.

سنگ‌ها با توجه به عناصر موجود در آن‌ها رنگ‌های متفاوت و ثابتی دارند. آثار هنری سنگی خود رنگ هستند و نیازی به رنگ زدن ندارند، تنها گاهی با توجه به آلودگی و فرسایش با مواد مختلف کدر خواهند شد که با سایش سطحی، شفافیت و درخشندگی خود را باز می‌یابند. حجاران از ویژگی رگه‌دار بودن سنگ‌ها در خلق برخی از آثار به‌صورت ماهرانه‌ای سود می‌برند.

سنگ‌ها به دلیل تراکم بافت ساختمانی‌شان، رنگ‌پذیر نیستند ولی سطح آن‌ها را می‌توان با مواد رنگی رنگ کرد که البته پایدار نیست. طیف رنگ‌هایی که در سنگ‌ها مشاهده می‌شود شامل سیاه، سفید، شیری، زرد، نخودی، خاکستری، صورتی، بنفش، زرشکی، عنابی، فیروزه‌ای، سبز، لاجوردی، قهوه‌ای، یشمی و آجری است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران