انجام خدمات مداحی و روضه خوانی در همدان

در همدان ، همدان

معرفی انجام خدمات مداحی و روضه خوانی در همدان

🔴 حمید نوروزی

🔹 حمید نوروزی یکی از بنام ترین مداحان اهل بیت در زمینه انجام خدمات مداحی و روضه خوانی در همدان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات حمید نوروزی :

✅ مداحی ازمجالس ترحیم ،شب هفت ،چهلم،سالگرد

✅ روضه خوانی

و…

 

🔸 شماره تماس ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 شماره تماس ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس همدان

 

هدف از مداحی چیست ؟

سینه زنی، مداحی و نوحه خوانی از جمله انواع مختلف عزاداری هستند. این آیین ها بیشتر در ماه های محرم و صفر و برای اظهار غم و اندوه از حوادث غم بار وارده بر امام حسین(ع) و خاندان ایشان برگذار می شود. اما در دل این مراسم ها فلسفه و حکمت بیشتری نهفته شده است.

محبت و دوستی، انسان ‏سازي، جامعه‏ سازي و انتقال‏ دادن فرهنگ شيعي به نسل بعد چند مورد از برجسته ترین اهداف این مراسم هستند. پس اصل این عمل در دارای منافع و برکات زیادی است و در هر زمان و مکانی امکان برگزاری آن وجود دارد و به ماه های محرم و صفر محدود نمی شود.

با این وجود تایید اصل عمل به معنای مقبولیت برگزاری آن با هر روش و سبکی نیست. اعمال غیرقابل قبول و استفاده از اشعار ترکیبی با انواع موسیقی دیگر قداست و شئون مراسم را خدشه دار می کند. در این مراسم همواره باید به دور از افراط و تفریط، شئونات و حریمهای اخلاقی، اجتماعی را رعایت نمود.

اشعاری که در این مراسمات استفاده می شوند نیز باید دارای ویژگی های مخصوص خود باشند. اشعار انتخاب شده توسط مداح، باید از نظر «دستوری»، «موسیقایی»، یعنی ردیف و قافیه و وزن، محتوایی و… کامل و ضمن آن درون مایه و مضمونی قوی با خود به همراه داشته باشد. مداحان قدیمی و جدید زیادی وجود دارند که ضمن رعایت تموم اصول مداحی در مراسمی که در آن حضور دارند، افراد زیادی را به خود و سبک مداحی خود جذب کرده اند.

روضه احساسي

روضه­اي است كه از جهت لفظ و محتوا بيشتر با احساسات و عواطف سرو كار دارد و در آن سخن از عشق و سوز و فراق است و سخناني كه بين عناصر روضه رد و بدل مي­شود، سخناني احساسي است.

 

در اين نوع روضه از مطالبي چون: سيلي زدن، پهلو شكستن، زمين خوردن، سر از بدن جدا شدن، پاره پاره شدن بدن و از اين قبيل سخني در ميان نيست، بلكه مطالبي چون: تنها شدن، غريب ماندن، اشك فراق ، وداع و سخنان عاشقانه به كار مي­رود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران