هنرکده موسیقی دل آرام – بهترین مرکز ساخت و فروش انواع آلات و ادوات موسیقی در مشهد

در خراسان رضوی ، مشهد

معرفی هنرکده موسیقی دل آرام – بهترین مرکز ساخت و فروش انواع آلات و ادوات موسیقی در مشهد

🔴 مجموعه هنرکده موسیقی دل آرام

🔹 مجموعه هنرکده موسیقی دل آرام یکی از بنام ترین فعالان در زمینه ساخت و فروش انواع آلات و ادوات موسیقی در مشهد می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجموعه هنرکده موسیقی دل آرام :

✅ سازنده ادوات موسیقی کلاسیک،سنتی،محلی،تار،سه تار،ویلون،گیتار،قانون،کنترباس،ویلون سل،چنگ…

و…

 

🔸 با مدیریت  محسن فلیان

🔸 شماره تماس  09158997565

 

آشنایی با آلات موسیقی (ایرانی و خارجی)

موسیقی از زمان‌های بسیار دور همزمان با حرف زدن انسان آغاز شد و تا به امروز در حالات مختلفی شنیده شده است. سازهای موسیقی (ایرانی و خارجی) انواع مختلفی دارند که با توجه به شیوه نواختن، شکل ظاهری و در کل بدنه اصلی ساز به چند دسته تقسیم می شوند.
سازهای زهی
سازهای بادی
سازهای کوبه‌ای
سازهای صفحه‌کلیددار و الکترونیک

تار
تار از سازهای زهی و ایرانی است که با زخمه نواخته می‌شود. تار در ایران و برخی مناطق دیگر خاورمیانه مانند تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و دیگر نواحی نزدیک قفقاز برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشورها و بخش‌ها رایج است. واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته است. تارها از دوبخش کاسه و دسته تشکیل شده‌اند که در این میان کاسه تار نقش مهم‌تری دارد. این کاسه از چوب گردو، توت و یا فوفل ساخته می‌شود.

سه‌تار
سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست نواخته می‌شود. این ساز که به کمک انگشتان دست راست نواخته می‌شود ، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۵ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و گستره صوتی آن از هنگامِ بمِ دو زیر خط حامل تا لا بمل بالای خط حامل و در نتیجه نزدیک به ۳ اکتاو است. هنر نوازنده به کمک سه‌تار می‌تواند نوای دلنشین و معمولا ظریف و غمگین را بیافریند که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

سنتور
سنتور ساز زهی کوبه‌ای موسیقی ایرانی است. سنتور به شکل ذوزنقه که دارای سیم‌های بسیاری است و با دو زخمه چوبی نواخته می‌شود. رایج‌ترین نوع سنتور (۹ خرکی) دارای ۷۲ سیم است که به دسته‌های ۴ تایی و در ۱۸ دسته تقسیم می‌شود. این ساز را به حالت نشسته طوریکه ضلع بزرگ آن مقابل نوازنده و به صورت افقی قرار دارد به وسیله دو مضراب چوبی توسط نوازنده نواخته می شود.
ساز سنتور تشکیل شده است از اجزایی همچون: صفه رو – شیطانک – سیم گیر – گوشی ها – جعبه صوتی – پل ها – خرک و مفتول روی خرک – کلید کوک

گیتار
گیتار نوعی ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم‌های آن در اثر ارتعاش تولید صدا می‌کنند، به سازهای گروه کوردوفون (به انگلیسی: Cordophones) یا زه‌صدا تعلق دارد. این ساز علاوه بر داشتن قدمت تاریخی قابل توجه (چه از لحاظ ساختار آن و چه از لحاظ تکنیک‌های نوازندگی) توانسته‌است هم‌گام با تحولات موسیقی غرب پیشرفت چشمگیری داشته باشد؛ که در نتیجه گونه‌های متفاوتی از آن بوجود آمده و هم اکنون جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد. گیتارها براساس تعداد و جنس سیم‌های بکار رفته در آن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل:
گیتارهای چهار و پنج سیم
گیتار شش سیم
گیتار با سیم فلزی
گیتار با سیم نایلونی
گیتار هشت سیم و یا دوازده سیم
ویولن
ویولن ساز زهی و آرشه‌ای است. این ساز کوچک‌ترین عضو سازهای زهی-آرشه‌ای است. برای نواختن معمولاً روی شانه چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده است نواخته می‌شود.کوک سیم‌های ویولن از زیر به بم به ترتیب: می (سیم اول)، لا (سیم دوم)، ر (سیم سوم)، سل (سیم چهارم). ویولن یک ساز رشته‌ای است. به طور معمول، ویولن چهار رشته دارد و معمولاً با کشیدن کمانی روی رشته‌های آن اجرا می‌شود. ویولن‌ها آلات موسیقی مهمی در انواع مختلف ژانرهای موسیقی از جمله جاز، کانتری، راک و موسیقی پاپ هستند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران