بهترین مرکز ساخت و فروش کمانچه های کاسه پشت بسته و کاسه پشت باز لری در اندیمشک – خوزستان و سراسر کشور

در خوزستان ، اندیمشک

معرفی بهترین مرکز ساخت و فروش کمانچه های کاسه پشت بسته و کاسه پشت باز لری در اندیمشک – خوزستان و سراسر کشور

🔴 کارگاه کمانچه سازی ساواش

🔹 کارگاه کمانچه سازی ساواش یکی از بنام ترین فعالان در زمینه ساخت و فروش کمانچه های کاسه پشت بسته و کاسه پشت باز لری در اندیمشک – خوزستان و سراسر کشور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات کارگاه کمانچه سازی ساواش :

✅ درود بر هنر دوستان عزیز کارگاه ساخت کمانچع سازی ساواش با ارائه ی خدمات زیر در خدمت شما میباشد

۱_ساخت کمانچه کاسه پشت بسته ایرانی

۲_ساخت کمانچه پشت باز لری

۳_تعمیر کمانچه های آسیب دیده

۴_تعویض و رگلاژ پوست کمانچه به صورت حرفه ای

تمامی خدمات با تضمین و تعهد نسبت به مشتری میباشد

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۶۹۴۴۳۹۵۶

 

کمانچه چیست؟

کمانچه سهم و نقش پر رنگی در اجرا و بقای موسیقی سنتی و مقامی ایران دارد. تمام اساتید موسیقی ایرانی بر این باورند که پس از سازِ تار، کمانچه دومین ساز ملی کشور است. نوای خش ‌دار و اصطلاحا “تو دماغی” ساز کمانچه، سده های طولانی قسمت اصلی هویت موسیقی سنتی ایرانی را تشکیل می‌دهد. کمانچه چه در تک ‌نوازی و چه در گروه ‌نوازی ‌ها، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. برخی افراد عقیده دارند که، اگر در قطعه‌ ای که با مجموعه ‌ای از سازهای ایرانی نواخته می ‌شود، بخش مربوط به کمانچه به خوبی اجرا شود، آن موسیقی خوش‌صدا خواهد بود. کمانچه غمگین و حزن آلود و یا شاد و خوشحال نواخته شود، نوای آن بیان ‌گر تاریخ و سرگذشت ایران بوده و از تاریکی و روشنیِ تاریخچه و فرهنگِ زندگی مردم این کشور می‌گوید.

تاریخچه کمانچه
بسیاری از نوازندگان پیش کسوت و مطرح در ایران کمانچه را تکامل ‌یافته ی ساز رباب می‌ دانند. در تصاویر کتاب موسیقی کبیر ابونصر فارابی نیز، عکس هایی از یک ساز شبیه به کمانچه دیده می شود که به اسم رباب ذکر شده است. رباب درواقع نام عربی کمانچه است. با این تفاوت که سازی که در آن دوران نواخته می‌شده دو سیم داشته و بعدها به سه سیم افزایش یافته است. ولی کمانچه امروزی و مدرن دارای چهار سیم است. مرحوم روح الله خالقی نیز کمانچه را تکامل‌ یافته ساز رباب می ‌داند. روح الله خالقی در کتاب “سرگذشت موسیقی ایران” ذکر کرده که بعد از دوران صفویه کمانچه به یکی از ارکان اصلی موسیقی ایران تبدیل شده است.

البته کمانچه از گذشته ‌های دور، در فرهنگ اقوام مختلف ایرانی همواره موسیقی و ساز با چهره های متعدد حضور داشته است. از مطرح ترین و معروف ترین کمانچه ها می توان به کمانچه ‌های ترکمنی، لری، آذربایجانی، کمانچه محلی کرمانجی، بختیاری،… اشاره کرد. هر یک از این کمانچه ها دارای ویژگی ‌های خاص خود، متعلق به فرهنگ و هنر یکی از اقوام کهن ایران هستند.

ساختمان و اجزا کمانچه
اجزای ساز کمانچه شامل: کاسه و پوست، خرک، دسته، شیطانک، سرپنچه، گوشی‌ها، سیم‌ها، سیم‌گیر و پایه است.
کاسه قسمت اصلی ساز کمانچه است. به این قسمت از ساز “کاسه طنینی” یا “کاسه رزنانس” می‌گویند. دلیل این نام گذاری به خاطر تشدید صدای ساز است که در آن اتفاق می ‌افتد. شرایط کاسه کمانچه به صورت مستقیم در خروجی صوت سازی تولید می شود بسیار تأثیرگذار است. ویژگی کاسه کمانچه از نظر چوب، اندازه‌ گیری ‌ها (قطر کاسه و ضخامت چوب) و شکل آن، مسأله‌ای تثبیت ‌شده نیست. امروزه انواع و اقسام کمانچه ها را می ‌سازند. به طور کلی و بر اساس اولین نوع ساخت این ساز، کاسه ‌ها به دو شکل “کروی” یا “مخروط ناقص” ساخته می‌ شوند. جنس کاسه کمانچه معمولا از چوب توت، چوب گردو، و چوب افرا است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران