فروش انواع نهال مرکبات در جیرفت – کرمان

در کرمان ، جیرفت

معرفی مرکز فروش انواع نهال مرکبات در جیرفت – کرمان

🔴 علی دادالهی

🔹 علی دادالهی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش انواع نهال مرکبات در جیرفت – کرمان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات علی دادالهی :

✅ انواع نهال مرکبات

✅ انواع پرتقال

✅ انواع نارنگی

✅ انواع نارنگی

✅ نارنج ….

✅ ارسال به تمام نقاط کشور عمده وخرده

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  کرمان – جیرفت

مرکبات چیست؟

مرکبات درختان و درخچه‌هایی همیشه سبز و پر برگی هستند که با میوه‌های آبدارشان شناخته می‌شوند. آن‌ها عمدتا در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری و مرطوب رشد می‌کنند. در ایران نیز مرکبات بیشتر در مناطق شمال کشور، استان‌های گیلان و مازندران که مرطوب هستند کاشت می‌شوند. بعد از آن منطقه، در استان‌های جنوبی و گرم کشور، خوزستان، فارس، کرمان و هرمزگان نیز مرکبات باکیفیتی تولید می‌شود.

میوه‌ی مرکبات از پوستی کلفت و گوشته‌ای آبدار تشکیل شده که دانه‌های میوه را در درون خود جای داده است. مزه‌ی این میوه‌ها معمولا ترش و ملس بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی به خود جمع کرده. از جمله تمایزاتی که مرکبات نسبت به دیگر میوه‌ها دارند وفور فیبر، ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌های مهم است. از معروف‌ترین و مهم‌ترین مرکبات جهان که می‌توان به اشاره کرد انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت و نارنج هستند.

عوامل موثر در زمان کاشت نهال مرکبات چه هستند؟
از آنجایی که گیاهان موجودات بسیار متاثری هستند، زنده ماندن آن‌ها بعد از کاشته شدن در جای جدید به عوامل بیرونی بسیاری، بستگی پیدا می‌کند. عواملی مانند میزان رشد ریشه، زخمی نبودن ریشه، دمای هوا در روز کاشت نهال و … . بنابراین بهتر است قبل از هر توضیحی مهم‌ترین عواملی که در رشد گیاه شما تاثیر مستقیمی دارند را بشناسید.

منطقه کاشت نهال
هر درختی با آب و هوای خاصی انس دارد و در آنجا بهتر رشد می‌کند. به طور مثال مرکبات به هوایی گرم و در عین حال مرطوب نیازمندند. اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با آب و هوای مورد نیاز نهالی که می‌کارید تناسب ندارد برای به ثمر رساندن آن نهال، کار سختی را در پیش خواهید داشت؛ اما این یک امر غیر ممکن نیست. کافی است تا با رعایت اصولی که نیازهای اساسی نهالتان را رفع میکند یک کاشت موفق را تجربه کنید.

فصل کاشت
بهترین فصل برای کاشت هر نهالی بسته به نیاز ریشه، منطقه کاشت و مقدار رطوبت خاک متغیر است.

سلامت نهال و ریشه آن
ممکن است در مسیر جابجایی نهال به آن آسیب‌های جبران ناپذیری وارد شود. این آسیب‌ها می‌توانند حتی رشد ریشه در محل جدید را نیز متوقف کنند. بنابر این بعد از خارج کردن نهال از گلدان باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نهال کمترین آسیب ممکن را متحمل شود. اصولی‎‌ترین پیشنهاد ما به شما برای حفظ ریشه انتقال هرچه سریع‌تر نهال به مکان جدید است. برای این کار خاک ریشه را از آن جدا نکنید، دور تا دورش را با یک نایلون محکم بپیچانید. سپس در کمترین زمان ممکن، آن را به محل جدید منتقل کنید.

آبیاری کافی
آب یک عنصر حیاتی برای گیاهان است. بعد از جابجایی نهال اولین و مهم‌ترین امری که باید رعایت شود، آبیاری بسیار زیاد نهال است. البته این مسئله به محل کاشت نیز بستگی دارد. به‌طور مثال اگر محل زندگی شما گرم است و خاک خشکی دارد، قبل از کاشت، موارد زیر را رعایت کنید.

گودالی به عرض و ارتفاع یک متر حفر کنید.
آن را پر از آب کرده و نهال را در آن بکارید.
سپس تمام گودال را تا ده سانت بالاتر از سطح زمین از خاک پر کنید.

بهترین زمان کاشت نهال
همانطور که گفته شد، زمان کاشت نهال مرکبات یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. به‌طور کلی بهترین معیار برای تشخیص زمان مناسب جهت کاشت نهال، میزان قدرت ریشه درخت، برای انس پیدا کردن با خاک است. این مقاوم‌سازی باعث می‌شود تا درخت در برابر سرما و گرمای شدید، طوفان و کمبود آب آمادگی کافی داشته باشد.

کاشت نهال در پاییز یا بهار مسئله این است
در تخمین بهترین زمان برای کاشت نهال مرکبات نظرات متفاوتی وجود دارد. فصل پاییز و بهار از نظر شرایط محیطی و آب و هوایی گزینه‌های مناسب انجام این کار هستند. اما چه بهار و چه پاییز تاثیرات منفی و مثبت خودشان را در کیفیت رشد نهال ایجاد می‌کنند. ما در ادامه به بررسی همین تاثیرات منفی و مثبت بهار و پاییز می‌پردازیم.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران