طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی در تهران

در تهران ، تهران

معرفی طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی در تهران

🔴 جلال پوربهشتی

🔹 جلال پوربهشتی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی در تهران می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات جلال پوربهشتی :

✅ خدمات برش لیزر فلزات و خمکاری cnc

✅ طراحی و ساخت انواع کابین فلزی

✅ طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی

✅ طراحی و ساخت انواع کابین فلزی

✅ خدمات برش لیزر فلزات

✅ خدمات خمکاری cnc

✅ خدمات جوشکاری co²

و….

 

🔸 شماره تماس 09124093803

🔸آدرس تهران جاده قدیم قم بعد از کهریزک شورآباد انتهای خیابان شهید مدنی خیابان ۱۷ شهریور پلاک ۱۷

چرا باید از تابلو برق استفاده کرد؟

تابلو برق به نوعی واسطی است بین منبع و مصرف کننده که به طور کلی چند وظیفه مهم دارد. وظایف تابلو برق به شرح زیر می باشد:
1-توزیع نیروی برق و تغذیه مصرف کننده ها: در یک مجموعه صنعتی یا مسکونی معمولا یک یا چند ورودی (برق شهر، ژنراتور) وجود دارد که می تواند تعداد زیادی مصرف کننده را تغذیه نماید. بدیهی است که ما باید برق ورودی را بین تمامی مصرف کننده ها پخش و توزیع کنیم. در واقع، یک تابلو برق می تواند یک ورودی و تعداد زیادی خروجی داشته باشد. ورودی برق (INCOMING)، تغذیه کننده اصلی و ورودی تابلو برق محسوب می شود. ورودی می تواند نسبت به مصرف با هر ولتاژ (380، 220، 24 و …) یا با هر جریانی تعیین شود (البته مطابق با استانداردهای نامی).

باسبار (BUSBAR) رابطی است بین ورودی و مصرف کننده که نقش توزیع و تقسیم کننده جریان برق را بر عهده دارد. مانند شینه های مسی و ترمینال هایی که صرفا برای پخش بار بین لوازم مختلف استفاده می شوند.

بار مصرفی (LOAD)، به مقدار جریان مصرفی و خروجی یک سیستم اطلاق می شود. به طور کلی در این بخش عمل توزیع یا پخش بار بین مصرف کننده ها انجام می گیرد.

2- حفاظت از مصرف کننده ها و ایمنی کاربران: مهم ترین نقش تابلو برق حفاظت است.

یک تابلو برق باید در این موارد موثر باشد: حفاظت از جان انسان، حفاظت در مقابل خطر آتش سوزی، حفاظت از مصرف کننده ها در مقابل اختلالات الکتریکی اعم از کم و زیاد بودن ولتاژ، بار اضافه، اتصال کوتاه و هر گونه عاملی که چه از نظر الکتریکی و چه از نظر مکانیکی بخواهد به مصرف کننده صدمه بزند.

در مدارات برای اینکه مقدار جریان خروجی سیستم، بیشتر از ورودی اعمال نشود و نیز هر خط خروجی بیش از حد مجاز جریان مصرف نکند، در داخل تابلوهای برق، از فیوزها و کلیدهای محافظ استفاده می کنند که اصولا آنها نسبت به مقدار جریان عبوری بیشتر از حد مجاز در مدار واکنش نشان داده و قطع می شوند. فیوزها به عبارتی محدودکننده جریان مصرفی می باشند و مدار را در مقابل بار اضافه حفاظت می نمایند.

3- بهینه سازی و کنترل مصرف کننده ها و تجهیزات: از دیدگاه صنعت بحث کنترل می تواند بسیار سنتی و قدیمی و یه به صورت هوشمند و مدرن باشد. مانند روشن کردن یک لامپ به کمک یک کلید معمولی و یا روشن کردن آن توسط کنترلرهایی مانند PLC. در هر صورت تابلو برق به نوعی مرکز کنترل و حفاظت وسایل و تجهیزات ما می باشد.

بحث کنترل در تابلو برق یکی از گسترده ترین مباحثی است که می توان در مورد آن صحبت کرد و هیچ گاه نمی شود بحث کنترل را در یک نگاه خلاصه نمود زیرا کنترل یک سیستم به طور کلی به چند مورد بستگی دارد:
– نیاز سیستم و حفاظت آن
– هزینه های اقتصادی
– پیش بینی نیازها و توسعه در آینده
– نیاز و خواسته ی کار فرمایان

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران