بهترین مرکز انجام خدمات صدور فاکتور رسمی ، گزارش فصلی و اظهارنامه مالیاتی در تهران

در تهران ، تهران

معرفی بهترین مرکز انجام خدمات صدور فاکتور رسمی ، گزارش فصلی و اظهارنامه مالیاتی در تهران

🔴 مجید عزیزی

🔹 مجید عزیزی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه انجام خدمات صدور فاکتور رسمی ، گزارش فصلی و اظهارنامه مالیاتی در تهران می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجید عزیزی :

✅ حسابداری

✅ صدور فاکتوررسمی

✅ گزارش فصلی فعال دارایی حساب بانکی خوب

✅ واریز به حساب و برداشت سریع

✅ حواله

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

 

فاکتور رسمی چیست و چه مشخصاتی دارد؟؟

هر سندی که دارای مهر و امضاء باشد و به عنوان فاکتور در یک معامله، از طرف فروشنده به خریدار تحویل داده شود را ” فاکتور رسمی ” گویند؛ حال اگر این فاکتورها به وسیله یکی از طرفین به سازمان امور مالیاتی ارائه شود، رسمی است و برای طرفین می تواند ایجاد حق نماید. (در واقع فاکتور رسمی، فاکتوری است که تائیدیه سازمان امور مالیاتی را دارد).

امروزه با مکانیزه شدن امور مالی و حسابداری در کسب و کارها، خیلی از مشاغل برای صدور فاکتور از نرم افزارهای حسابداری استفاده می کنند. به این ترتیب کسب و کارها قادرند به صورت خودکار فاکتورهای دلخواه خود را به شکلهای مختلف در قالب پیش فاکتور، فاکتور رسمی، فاکتور غیررسمی، فاکتور مازاد رسمی، فاکتور فروشگاهی، فاکتور شخصی و… صادر و چاپ نمایند.

در مورد فاکتور رسمی گفتنی است؛ همه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، باید فاکتور رسمی را به خریداران خود ارائه نمایند (مشخصات صورتحساب مورد تایید دارایی در ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده است)؛ بنابراین صادر کردن فاکتور رسمی به بزرگی و کوچکی واحد تجاری مربوط نبوده و هر خریداری قادر است در مقابل وجوهی که پرداخت کرده درخواست صدور فاکتور رسمی کند و اگر فروشنده از صادر کردن فاکتور رسمی امتناع کند مشمول جرایم مربوطه خواهد شد. با توجه به بخشنامه های مالیاتی در رابطه با استفاده از دستگاه صندوق مکانیزه فروشگاهی، هم اکنون خیلی از صورت حسابهای صادره قابلیت یک صورتحساب قانونی را دارد. البته نداشتن فاکتور رسمی دلیل قابل توجیهی برای نپذیرفتن هزینه نیست و ملاک پذیرفتن از طرف ممیزین مالیاتی مفاد مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم می باشد. (از آنجایی که بنگاه های تجاری صورتحسابهای فروش کالا و خدمات (فاکتور) دریافت شده از سایر بنگاه های تجاری را در حسابهای دارایی و یا هزینه خود ثبت می کنند، لذا برای تعیین قابل پذیرش بودن وجوه پرداخت شده به عنوان هزینه، پیشنهاد می شود ماده ۱۴۷ و ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم را مطالعه کنند).

مشخصات اصلی فاکتور رسمی و یا صورت حساب فروش کالا و خدمات:

– مدل کاغذ می تواند به دلخواه اشخاص حقیقی و حقوقی، کاغذ تحریر 80 گرمی برای استفاده در پرینتر و یا کاغذ تحریر 60 گرمی برای نوشتار دستی باشد.

– مقدار نسخه یا برگ هم به انتخاب خود شخص است که می تواند دو برگی و یا سه برگی شود و علاوه بر این درباره اندازه کاغذ معمولا انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی اندازه A4 است اما انتخاب اندازه A5 هم مشکلی وجود ندارد.

– شاخص مهم چاپ کردن فاکتور رسمی نوع چاپ شماره سریال آن بوده که باید به صورت چاپ افست یا ملخی به رنگ قرمز و کمی برجسته صورت گیرد که به آسانی برای ممیز دارایی قابل تشخیص بوده و با چاپ دیجیتال و شماره زدن دستی کاملا متمایز می باشد.

– فاکتورهای خرید و فروش باید اطلاعات خریدار و فروشنده از قبیل کد اقتصادی، شناسه ملی/کد ملی، شماره ثبت، آدرس و کد پستی و دیگر مشخصات آنها را کامل داشته باشند.

– توضیح کالا و خدماتی که معامله شده با ذکر تعداد و قیمت واحد(فی) باید مشخص گردد، پس از آن اگر تخفیفی داده شده کسر شود و در آخر هم مالیات و عوارض ارزش افزوده آن محاسبه شود. (بعضی افراد به صورت اشتباه عوارض و مالیات آن را محاسبه کرده و پس از آن تخفیف را اعمال می کنند که صحیح هم نیست.)

– امضاء و مهر برای هر فاکتور نیز لازم بوده و نباید خط خوردگی داشته باشند.

فاکتور صوری و روش های کشف فاکتور صوری توسط سازمان امور مالیاتی:

فاکتور صوری یک ابزار غیر قانونی بوده که برای عملیات حساب سازی به کار می رود. متاسفانه بعضی از بنگاه های تجاری بدون توجه کردن به این نکته خطر ساز و مهم، اقدام به استفاده کردن از این ابزارها می نمایند. برای کشف آن سازمان امور مالیاتی کنترل های زیر را انجام می دهد:

۱- ارائه کننده کالا و خدمات را کنترل نموده تا متوجه شود که شرکت صوری نباشد.
۲- کنترل می کنند که فروشنده خدمات و کالا، از واحد تجاری منحل شده و یا غیرفعال فاکتور صادر نکرده و شناسه ملی خود را صحیح اعلام کرده باشد.
۳- کنترل اعتبار گواهی ارزش افزوده
۴- کنترل فعالیت صادر کننده فاکتور با کالا و خدماتی که در فاکتور ذکر شده و متناسب بودن آنها با یکدیگر
۵- کنترل مستندهای حمل مثل بارنامه جاده ای، بیجک و…
۶- کنترل مستندات پرداخت مانند کپی چکهای بانکی، فیشهای واریزی و…

 

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران