انجام خدمات گچبری و گچکاری در اراک

در مرکزی ، اراک

معرفی مرکز انجام خدمات گچبری و گچکاری در اراک

🔴 حمید قادری

🔹 حمید قادری یکی از بنام ترین فعالان در زمینه انجام خدمات گچبری و گچکاری در اراک می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات حمید قادری :

✅ گچ بری و گچکاری ونمای ساختمان

✅ از صفر تا صد کار با نازلترین قیمت ها

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  اراک

گچبری چیست؟

گچبری به هنری گفته می شود که طی آن با استفاده از مخلوط پودر گچ و آب بر روی دیوارها و سقف فضاهای داخلی اشکال مختلف ایجاد می شود. گچ به دلیل سهولت در کاربرد و رنگ زیبایی که دارد مورد استفاده در تزیینات داخلی است و امروزه بیشترین کاربری گچ در سفیدکاری دیوارهای داخلی و ایجاد تزیینات خاص به عنوان گچبری به شمار می آید.

واژه گچبری در فارسی به دلیل نوع استفاده از گچ و شیوه ایجاد نقش و نگار روی دیوار با استفاده از آن رایج شده است. در گچبری ابتدا یک طرح انتخاب می شود و سپس مخلوط گچ و آب مناسبی تهیه می شود و با ابزارهای خاصی روی بخش خاصی از دیوار که ایجاد طرح باید روی آن انجام شود، قرار می گیرد و سپس با ابزارهای دیگری به بریدن گچ و درآوردن آن به شکل دلخواه، اقدام می شود.

انواع گچبری

علاوه بر دسته بندی هایی که در خصوص مواد به کار رفته در گچبری ها وجود دارد، به طور کلی انواع گچبری را بر اساس سبک می توان به دو نوع مدرن و کلاسیک تقسیم بندی کرد. هر یک از این دو سبک طرفداران و کاربردهای خاص خود را دارند. در انتخاب هر یک از این ها باید در وهله اول سلیقه خود و سپس معماری کلی فضایی که قرار است گچبری در آن اجرا شود را مد نظر قرار داد.

گچبری مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

در ذهن افراد بسیاری از گچبری، تصویری از یک دیوار و یا سقفی است که با تزیینات گچی به شکل بته جقه، گل و مرغ و یا هر طرح کلاسیک دیگری شکل می گیرد. درست است که هنر گچبری متعلق به سالیان گذشته است و از آن در طراحی داخلی امکان بزرگ و عمومی مانند کاخ ها، کلیساها، معابد، مساجد، موزه ها، سالن های مترو و… استفاده می شد و با فکر کردن به آن یک دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی یا کلاسیک ایرانی متصور می شود، ولی گچبری هم مانند هر هنر دیگر سیر تحول خود را در طول زمان طی کرده است و اکنون در جایی قرار دارد که می توان از آن بهره برداری های زیادی از جمله گچبری مدرن نیز داشت.

گچبری مدرن در برابر گچبری کلاسیک

گچبری مدرن امروزی را می توان در راهی میان کلاسیک و مدرنیته دانست. گچبری های کلاسیک عمدتاً دارای قواعد و حاشیه های مشخص در طرح بود ولی با گذر زمان گچبری مدرن را می توان بدون حاشیه و قاعده ای برای اطراف یک طرح دانست. در گچبری کلاسیک حمال و متقارن بودن طرح ها از جمله اصول اصلی به شمار می رفت در حالی که این اصل در گچبری مدرن به حاشیه رانده شده است و تقریباً هیچ اثری از آن دیده نمی شود.

در گچبری های کلاسیک، نقوش گیاهی و انسانی فراوان بود در حالی که نقش حیوانات در گچبری مدرن به خوبی احساس می شود و حتی پا را فراتر می گذارد و تا جایی پیش می رود که نقوش حیوانات خیالی نیز در برخی از آثار دیده می شود. استفاده از نقوش انتزاعی در گچبری کلاسیک آن چنان که در ظروف و دیگر وسایل تزیینی وجود دارد، دیده نمی شود ولی حضور آن در گچبری مدرن در حال شکل گیری است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران