فروش انواع بچه ماهی کپور و امور فیتوفاک و بیکت در رشت

در گیلان ، رشت

معرفی مرکز فروش انواع بچه ماهی کپور و امور فیتوفاک و بیکت در رشت

🔴 امیر حسین حبیبی سقالکساری

🔹 امیر حسین حبیبی سقالکساری یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش انواع بچه ماهی کپور و امور فیتوفاک و بیکت در رشت می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات امیر حسین حبیبی سقالکساری :

✅ فروش انواع بچه ماهی

✅ بچه ماهی کپور و امور فیتوباک و بیکت

و…

 

🔸 شماره تماس  ↔️ در انتظار واریز وجه آگهی ↔️

🔸 آدرس  رشت روستای سقالکسار

ماهی کپور چیست؟

ماهی کپور جزو ماهیان همه چیز خوار بوده و زندگی در آب شیرین و آب‌های گرم، آرام و پوشیده از گیاه را دوست دارد. ماهی کپور از موجودات ریز بستر آب، کرم‌ها، سخت‌پوستان، نوزاد حشرات، لاشه حیوانات، تخم ماهیان و حتی نوزادان خود برای تغذیه استفاده می‌کند. در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی‌گراد به صورت دسته جمعی به خواب زمستانی فرو می‌روند.

4 نوع ماهی کپور
این ماهی به 4 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از

1- کپور علفخوار (آمور) (ctenopharingodon idella)
کپور علفخوار بدنی کشیده و دراز دارد که از فلسهای درشت پوشیده شده است. رنگ بدن در پشت خاکستری و در پهلوها زرد مایل به سبز است. تغذیه این گونه از گیاهان عالی صورت می گیرد؛ البته در سنین نوزادی تا طول سه سانتی متری از زی شناوران تغذیه می کند.

2- کپورنقره ای ( Hypophtalmichthys molitrix)
کپور نقره ای دارای بدنی کشیده که از دو طرف فشرده و از فلسهای ریز نقره ای رنگی پوشیده شده است. تغذیه این گونه نیز از زی شناوران گیاهی صورت می گیرد.

3- کپور سرگنده (Aristichthys nobilis)
بدن این ماهی کشیده در پهلو ها کمی فشرده است. دهانش کمی قابل ارتجاع است. یک باله پشتی نسبتا طویل دارد و بدنش پوشیده از فلسهای مدور نسبتا درشت است، پوزه اش دو جفت سبیلک دارد. رنگ بدن در دو طرف زرد طلائی و درپشت تیره است. هر یک از فلسها در انتها یک خال سیاه رنگ دارد.

4- کپورمعمولی (Cyprinus carpio)
بدن این ماهی کشیده در پهلوها کمی فشرده است. دهانش کمی قابل ارتجاع است. یک باله پشتی نسبتا طویل دارد و بدنش پوشیده از فلسهای مدور نسبتا درشت است، پوزه اش دو جفت سبیلک دارد. رنگ بدن در دو طرف زردطلائی و درپشت تیره است. هر یک از فلسها در انتها یک خال سیاه رنگ دارد.

شرایط محیطی مورد نیاز برای پرورش ماهی کپور
ماهی کپور همواره تحت تاثیر عوامل محیطی برای تمام فعالیتهای حیاتی ماهی از قبیل رشد،تغذیه و تولید مثل قرار می گیرند. همان طور که عوامل محیطی نامناسب می تواند باعث بروز بیماری هایی در ماهی گردد.

1-دمای آب
باتوجه به اینکه ماهی، یک آبزی خونسرد است دمای بدن آن با دمای آب اطراف تقریبا برابر است. با افزایش دما، نیاز ماهی به اکسیژن نیز افزایش پیدا میکند که در این مواقع هوادهی استخر ضرورت پیدا میکند. دمای مناسب آب برای کپور معمولی 25 تا 30 درجه است.

2- PH آب
حداقل و حداکثر PH مورد قبول 5/6 تا 9 در نظر گرفته شده است . PH در بعد از ظهرها به حداکثر میرسد و در هنگام طلوع آفتاب به حداقل می رسد. با پاشیدن آب آهک در اوایل صبح از افزایش شدید PH در بعد از ظهر ها جلوگیری کنید. PH خیلی زیاد یا پائین باعث آسیب به بافت های مختلف بدن به ویژه آبشش ها می شود. برای پیشگیری از این رویداد باید PH آب به طور مرتب اندازه گیری شود.

3- شوری و سختی آب
شوری آبهای شیرین کمتر از یک گرم در لیتر است. ماهیان گرمابی پرورشی شوری تا 2 گرم در لیتر را تحمل میکند ولی حداکثر شوری قابل تحمل برای آنها حدود 9 گرم در لیتر است که در این حالت شوری بالای 2 باعث کاهش رشد ماهیها می شود.
سختی آب هم بر اساس غلظت کربنات کلسیم آب تعیین می شود .از نظر سختی، آبها را به چهار دسته تقسیم می کنند:

الف: آبهای نرم : 0-75 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم
ب: آبهای متوسط : 75-150 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم
ج: آبهای سخت : 150-300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم
د: آبهای خیلی سخت : بالای 300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم
بنابر این هر چه آب سخت تر باشد تغییرات PH آب کمتر است و مسمومیت ماهی با فلزاتی از قبیل سرب،آهن،جیوه کاهش می یابد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران