نهالستان امیر فروش انواع نهال های وارداتی و داخلی در تاکستان و سراسر ایران

در قزوین ، تاکستان

معرفی نهالستان امیر فروش انواع نهال های وارداتی و داخلی در تاکستان و سراسر ایران

🔴 نهالستان امیر

🔹 نهالستان امیر یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش انواع نهال های وارداتی و داخلی در تاکستان و سراسر ایران می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی نهالستان امیر :

✅ فروش انواع نهال های انگور وارداتی و داخلی انواع درختان میوه و گردو بادام

✅ باده سال سابقه کاری زیر نظر مهندسین کشاورزی

✅ ارسال به سراسر ایران در کمترین زمان ممکن ازطریق چاپار تیپاکس و ترمینال های اتوبوس رانی

🔸 بامدیریت مهندس رحمانی

🔸 شماره تماس  ۰۹۳۵۱۵۰۶۱۳۱

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۹۹۲۱۷۳۱۳

 

نهال چیست؟

افراد زیادی به کاشتن نهال و مراقبت از آن‌ها علاقه دارند. با کاشت نهال میوه‌ها و درخت‌های مختلف می‌توانید بعد از مدتی باغی زیبا با درختانی پربار داشته باشید. برخی برای استفاده شخصی و برخی دیگر ممکن است برای راه اندازی کسب و کار نهال تهیه کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن آب‌وهوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و محیطی که در اختیاردارید، انواع نهال‌ها را خریداری کرده و آن‌ها را پرورش دهید.

نهال چیست
نهال به درختچه‌های کوچکی گفته می‌شود که به‌مرور زمان به درخت تبدیل می‌شوند و بسته به نوع آب‌وهوا و بسیاری از موارد دیگر، می‌توانید نهال‌های گوناگونی را انتخاب کرده و بکارید. با توجه به تنوع بالای نهال‌های زراعی در ایران و سازگاری هریک با آب‌وهوا و نوع خاکی که در منطقه خاصی حاکم است، انتخاب گزینه‌های مناسب برای هر محیط اهمیت زیادی دارد. به طور مثال نهال‌های مرکبات در خاک‌های شمال کشور بسیار خوب رشد می‌کنند و نهال‌های خرما که نیاز به نور و گرمای بیشتری دارند، در شهرهای جنوبی پرورش داده می‌شوند و شخم زدن قبل از کاشت نهال، رسیدگی حین رشد، آبیاری منظم، رسیدگی‌های جانبی و بسیاری از موارد دیگر باید هنگام نگهداری آن‌ها در نظر گرفته شوند.

معنی اسم نهال چیست؟
در لغت‌نامه‌های فارسی نهال به معنای درخت خرد نونشانده است. همچنین به‌عنوان یک شاخه تازه که از درختی جدا کنند و درجایی بکارند نیز معنا می‌دهد. برخی به آن شاخه نو از درخت کهن نیز می‌گویند. فرهنگ فارسی نهال را درخت جوانی که تازه روییده باشد معرفی می‌کند. در فرهنگ معین نیز درخت جوان نورسته معنا می‌دهد. این کلمه در گویش‌های مختلف به شیوه‌های دیگری نیز گفته می‌شود که به طور مثال در گویش مازنی به آن نِهال می‌گویند.

انواع نهال کدامند؟
در این مقاله نهال چیست همان طور که گفته شد، نهال‌ها انواع مختلفی دارند. در ایران انواع و اقسام آن‌ها را می‌توانید در باغ‌ها و خیابان‌ها پیدا کنید. با توجه به تنوع آب و هوایی ایران و خاک حاصل خیزی که در نقاط مختلف این کشور زیبا وجود دارد، افراد درخت‌های متفاوتی را در باغ‌ها می‌کارند. این نهال‌ها میوه و مواد غذایی را فراهم می‌کنند و باعث پاکیزگی آب‌وهوا می‌شوند و بهتر است قبل از پرورش و کاشت نهال‌ها، تمامی نکات مربوط به آن‌ها را مطالعه کنید و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.

 

نهال های ریشه لخت
برای کاشت نهال های ریشه لخت، باید ارتفاع مناسب گودال را فراهم کنید. محل پیوند نباید با خاک پوشانده شود و در حقیقت باید محل پیوند را پیدا کنید و آن را طوری قرار دهید که خاک دورش را نگیرد و بیرون از خاک باشد. نهال های آلبالو، نهال گیلاس، هلو، شلیل و نهال گردو از این ‌دست هستند. معمولاً در فصل زمستان نهال‌ها را به صورت لخت انتقال می‌دهند.

نهال های گلدانی
در بهار، پاییز و تابستان نهال‌ها به شکل گلدانی جابه‌جا می‌شوند و زمانی که می‌خواهید گیاه را در گلدان بکارید، باید ظروف بزرگی را انتخاب کنید تا ریشه آن‌ جای رشد داشته باشد. انتخاب ظرف و گلدان نیز برای این نهال‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. ظروف سفالی ممکن است برای همه گیاهان مناسب نباشند.

همچنین گلدان‌های چوبی آسیب‌پذیر هستند و ممکن است بشکنند. دراین‌بین، گلدان‌های پلاستیکی گزینه‌های مناسبی هستند. این جنس گلدان‌ها ازنظر مقاومت بسیار عالی هستند و قیمشان نیز به‌صرفه است.

نهال های گونی پیچ

نهال پالونیا

نهال مثمر

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران