سیلمی زیبای دره شوری سپهراد

در چهارمحال و بختیاری ، سامان

معرفی سیلمی زیبای دره شوری سپهراد

🔴 سیدعلی نوربخش سامانی

🔹 سیدعلی نوربخش سامانی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه پرورش و فروش اسب اصیل سیلمی دره شوری در استان چهارمحال بختیاری می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی مشخصات اسب های سیدعلی نوربخش سامانی :

✅ دارای تاییده درجه 1 فدراسیون سوارکاری کشور ☆ و وزارت جهاد کشور

✅ دارای کارت ثبت ســِیلمی

✅ دارای گواهینامه کِشش از فدراسیون سوارکاری کشور و وزارت جهاد کشور

✅ دارای تاییده تست ژنومیک

✅ جهت هناهنگی کِشش و بازید

و….

 

🔸 شماره تماس 09139806080

🔸آدرس چهارمحال بختیاری – سامان

معرفی تکمیلی اسب دره شوری

دره شوری نام يكي از طوايف ايل بزرگ قشقايی است. همچنین نام یکی از نژادهای اصیل اسب پارسی پرشین آریائی شبیه به نژاد اولیه اسب ایرانی است که اعراب پس حمله به حکومت ساسانیان به عربستان بردند.

این نژاد در طايفه دره شوری از ايل قشقايي پرورش مي يابد و از اصيل ترين اسب هاي دنيا مي باشد.

اینان پس از ورود به فارس در این ناحیه سکونت کرده اند دره شوری از محل سمیرم امروزه جز مراکز ییلاقی این طایفه است .

به علت كوچ های مداوم و عبور از مناطق مختلف با آب و هواي مختلف و استفاده از اسب به عنوان اصلي ترين ابزار، اقدام به توليد اين نژاد در اين ايل شد به همين خاطر نام اسب دره شوری براي هميشه روي اين اسب قرار گرفت .

خصوصيات مورفولوژي اسب دره شوری

به لحاظ ظاهري اين اسب ها شباهت زيادي به اسبهاي عرب دارند از بارزترين علامت هاي ظاهري اين نژاد كپل صاف، دمي افراشته، بدني قوي مي باشد.

قد اسب به مراتب بلندتر از اسب عرب مي باشد .

گوشهاي اين اسب از اسب عرب بلندتراست. كپل معمولاً كشيده و به سمت عقب مي باشد و برخلاف اسب هاي عرب كه كپلي گرد دارند بيشتر حالت زاويه دار مي باشد.

اسب دره شوری عالي براي ورزش خصوصاً درساژ و پرش مي-باشد .

از نظر استقامت و ركورد سرعت بسيار بالاتر از اسب هاي عرب هستند و همين باعث شده كه در كورس اسب هاي عرب نمي توانند شركت كنند. رنگ غالب اين نژاد معمولاً كهر طلائي، كرنگ ، سمند و نيله مي باشد و اسب هاي ابلق ديده نمي شود و مشكي خالص در اين نژاد به ندرت ديده مي شود .

ویژگی های اسب های دره شوری

صورت صاف، سينه باز، سر و گردن عالي با دمي افراشته، بدني قوي با رنگ هاي کهر و کهر طلايي مي باشد.

اسب دره شوري با توجه به اينکه اسب ايلات کوچ نشين قشقايي بوده، نيازمند استقامت زياد، نرمي لازم جهت سوارکار و استحکام اجزاي بدني بوده است. با توجه به اين موارد اصلاح نژاد شده است. بنابراين يکي از بهترين اسب ها جهت سواري آزاد و مسابقات استقامت مي باشد.

اسب دره شوري، شبيه به اسب عرب است که احتمالا” از اختلاط اسب عرب و ساير اسب هاي بومي مخصوصا” اسب هاي منطقه فارس به وجود آمده است.

به طور کلي اسب دره شوري بسيار زيبا و خوش اندام مي باشد اما به طور ويژه زيبايي اين اسب ها براي خوانين اهميت بيشتري داشته است.

و به همين دليل اسبان خوانين، زيبايي منحصر به فردي نيز داشته اند و اين نکته نيز در اصلاح نژاد آنها مورد توجه قرار مي گرفته است.

همچنین با توجه به اينکه اسب ايلات کوچ نشين قشقايي بوده، نيازمند استقامت زياد، نرمي لازم جهت سوارکار و استحکام اجزاي بدني بوده است.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران