فروش اینترنتی و مزایای برای کسب و کارها

فروش اینترنتی و مزایای برای کسب و کارها

در این روزها فروش در بستر اینترنت یکی از بزرگترین دغدغه‌های صاحبان مشاغل می باشد.تلاش تمامی مشاغل و کسب و کارها بر فروش بیشتر محصولات و خدمات خود است.

صاحبان کسب و کارها تا چند مدت قبل مدام پیگیر اخبار و اطلاعات مربوط به  کسب‌وکار خود بوده و دائما در حال رصد رقبای خود بودند.

اگر تا چندی پیش فروشگاهی با دکوراسیون منحصر به فرد داشتید و محصولات و یا خدمات خود را در آن ارائه می کردید و مشتریان زیادی مجذوب محصول و دکوراسیون شما بودند، اما حالا پیشرفت تکنولوژی، فناوری و دنیای اینترنت تحولی بزرگ در حوزه کسب‌وکار به وجود آورده است.

پس اگر با به وجود آمدن بازار آنلاین، حواستان به فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشد، رقبای شما از شما پیشی گرفته و شما در این بین دچار مشکلاتی در ارائه محصول و خدمات خود نسبت به رقبا هستید.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

فروش اینترنتی چیست؟

به طور کلی همه ما برای خرید مایحتاج مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مختلف مراجعه و با پرداخت هزینه نیاز خود را برطرف می‌کرده ایم.

در دهه‌های گذشته فروش اینترنتی محصولات توجه صاحبان مشاغل و کسب و کارها را به خود جلب کرده است.

این تعریف فروش آنلاین است: هرزمان سفارش محصول در بستر اینترنت ثبت و تحویل آن محصول از طریق پست انجام پذیرفت یعنی فروش اینترنتی انجام شده است و یا هرزمان سفارش به‌صورت مجازی و تحویل آن در قالب دانلود انجام شد (فیلم‌های آموزشی و خرید نرم افزار) نیز فروش اینترنتی صورت گرفته است.

 

انواع فروش اینترنتی

در حال حاضر فروش اینترنتی بسیار گسترده و متداول شده است، بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای در دست داشتن سهم بیشتری از بازار وارد حوضه فروش اینترنتی شده اند.به چند مورد از آنها اشاره می کنیم؛

فعالیت در حوضه های مختلف از جمله خرید و فروش و حراج مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و … ، تبلیغات اینترنتی، ارائه خدمات تخصصی مثل: آموزش به‌ صورت آنلاین، چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا، خدمات مربوط به ایمیل.

تولید و عرضه نرم‌افزارهای مالی و اداری و ….

این‌ تنها چند نمونه محدود از تنوع کسب و کار و خدمات مشاغل در حوضه فروش آنلاین است.

 

مزایا و معایب فروش اینترنتی

 

فروش اینترنتی مسیر خود را در بسیاری از کسب و کارها هموار کرده و جای گرفته است.

شاید دیگر به این نیاز نباشد که به طور مثال در فلان خیابان یا فلان پاساژ  فروشگاهی برای ارایه کسب و کار خود داشته باشید تا بتوانید در ویترین آن مخصول خود را به نمایش درآورید. فروش اینترنتی این امر را بسیار آسان و در دسترس تر نموده است.

 

بدون در نظر گرفتن محدودیت زمان و مکان ویترینی دارید که محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش و برای فروش قرار می دهید.

به این موضوع توجه داشته باشید، هر چقدر هم فضای فیزیکی شما برای فروشگاه بزرگ باشد اما در نهایت یک ظرفیت محدودی برای ارائه محصول خود خواهید داشت.

اما درفروش اینترنتی هیچ محدودیتی برای فضای ارائه و جود ندارد و در طول شبانه روز هزاران نفر توان بازدید از محصول و خدمات شما را دارند.

دسترسی به محصولات و خدمات از هر نقطه ای امکان‌پذیر می باشد و نیازی به حضور فیزیکی وجود نخواهد داشت.

مقایسه محصولات با یکدیگر و قدرت انتخاب بالاتر و در نهایت رضایت بالاتر از خرید انجام شده.

این پتانسیل درفروش اینترنتی و جود دارد که شما حتی برروی بازار جهانی فکر و تمرکز کنید زیرا در فروش اینترنتی مزرها معنایی ندارند.

هزینه های نهایی برای پیاده سازی یک کسب و کار اینترنتی و ارائه خدمات و محصولات به طور قابل توجهی کمتر از برپایی فیزیکی یک فروشگاه برای شماست.

 

معایب فروش اینترنتی

بدون تردید در برپایی هر کاری یک سری موانع و مشکلات وجود دارد.

از معایبی که در عرصه فروش اینترنتی به آن وارد است، عدم اعتماد کاربران جهت پرداخت اینترنتی وجه می‌باشد که خوشبختانه این مورد با توجه به آگاهی روزافزون کاربران اینترنتی در حال بهبود و رفع ایراد است.

و همین‌طور نظارت مراجع قضایی بر روی کسب و کارهای اینترنتی طی چند سال اخیر باعث اعتماد سازی و سود دهی بیشتر در این حوضه شده است.

از جمله این اقدامات دریافت نماد الکترونیک از سازمان قضایی برای جلب اعتماد کاربران و مشتریان کسب  کار شماست.