مرکز درمان دیسک کمر گردن و سیاتیک و تنگی نخاع و درد های مفصلی در خوزستان – شوشتر

در خوزستان ، شوشتر

معرفی مرکز درمان دیسک کمر گردن و سیاتیک و تنگی نخاع و درد های مفصلی در خوزستان – شوشتر

🔴 دکتر امیر توحیدی نیا

🔹 دکتر امیر توحیدی نیا یکی از بنام ترین فعالان در زمینه درمان دیسک کمر گردن و سیاتیک و تنگی نخاع و درد های مفصلی در خوزستان – شوشتر می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی دکتر امیر توحیدی نیا :

✅ اولین مرکز تخصصی درمانی طب سوزنی

✅ درمان دیسک کمروگردن وسیاتیک وتنگی نخاع ودردهای مفصلی

✅ بدون نیاز به عمل های جراحی

✅ زیرنظر متخصص طب سوزنی وعضو انجمن مجمع متخصص ایران وچین و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۱۱۸۰۰۱۴۸

🔸 آدرس  شوشتر

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک شاخه از طب چینی با سابقه چند هزارساله است که در زبان انگلیسی با نام “Acupuncture” شناخته می‌شود. پایه‌ی درمان با در این روش تحریک نقاط خاصی از بدن به نام گذرگاه انرژی است. بر اساس علوم چینی، انرژی حیات که در زبان چینی به آن چی (QI) گفته می‌شود، در این گذرگاه‌ها جریان دارند.

Paul Kempisty، از بزرگترین متخصصان این زمینه، در تعریف طب سوزنی می‌گوید: «طب سوزنی یک روش کم تهاجمی برای تحریک مناطق غنی از عصب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت‌ها، غده، اندام‌ها و عملکردهای مختلف بدن است.»

در این روش با وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک در سطح پوست، باعث تحریک عصب‌های موجود در آن قسمت می‌شود. به عبارتی طب سوزنی یک روش کاملاً غیر تهاجمی برای تحریک نقاط عصبی در داخل بدن است که معمولا با اهداف خاصی انجام می‌شود.

ورود سوزن به بدن با واکنش‌های مختلفی را به همراه دارد برای مثال می‌توان به تحریک سیستم ایمنی بدن، افزایش گردش خون در ناحیه، بهبود زخم‌ها و کاهش درد اشاره کرد. اما داستان به همین سادگی نیست. فلسفه پیچیده‌تری طب سوزنی را از نظر علمی و طبی توجیه می‌کند.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟
در طب سنتی چین (TCM) معتقد هستند که بدن انسان با یک نیروی حیات‌دهنده نامرئی پر شده و متحرک می شود که به این نیرو “چی” می‌گویند. هنگامی که “چی” به‌خوبی جریان می‌یابد و به همه قسمت‌های بدن می‌رود، آن‌گاه شخص در سلامت کامل جسمی و روحی می‌باشد.

اگر “چی” جریان نادرستی داشته باشد (مسدود یا کمبود) منجر به بیماری می‌شود. در صورتی که در جریان مسیر انرژی سدی وجود داشته باشد، پزشک متخصص، این موانع را پیدا کرده و با استفاده از سوزن جریان “چی” را به حالت طبیعی خود برمی‌گردانند. پزشک سوزن‌های کوچک را وارد نقاط طب سوزنی می‌کند. بعد از آن مرکز کنترل مغز ما تحریک می‌شود و فرمان درمان مشکل را صادر می‌کند. به عبارتی هدف از طب سوزنی این است که به افراد در دستیابی به تعادل جریان چی در بدن و در نتیجه تسکین بیماری‌ها کمک کند.

سوزن خشک چیست؟
تکنیک درمانی سوزن خشک یکی از روش‌های طبیعی درمانی در فیزیوتراپی است. درمان با سوزن خشک به تازگی مورد استفاده موازی با فیزیوتراپی قرار گرفته است و بسرعت نتایج عالی آن قابل مشاهده خواهد بود. با این روش می‌توان انواع گرفتگی‌ها، اسپاسم‌های عصلانی و بیماری‌های میوفاسیال را درمان و کنترل کرد. در این روش نیز مانند طب سوزنی از سوزن‌های بسیار نازکی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. اما تفاوت سوزن خشک با طب سوزنی چیست؟

تفاوت طب سوزنی و سوزن خشک چیست؟
همانطور که قبلا ذکر کردیم طب سوزنی پیشینه‌ای طولانی در طب سنتی چینی دارد اما درای نیدلینگ یا سوزن خشک، به تازگی مورد استفاده فیزیوتراپ‌ها قرار گرفته است. اما تفاوت عمده طب سوزنی و سوزن خشک در روش استفاده از آن است. درواقع در طب سوزنی نقاط طب سوزنی خاص بوده و سالیان سال است که فقط از همین نقاط استفاده می‌شود. اما در تکنیک درمانی سوزن خشک، فیزیوتراپ با استفاده از شرایط فعلی بیمار نقاطی را انتخاب کرده و در آن نقاط سوزن‌ها را وارد می‌کند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران