طراحی معماری مدرن و سنتی اجرا و ساخت اماکن متبرکه در قم

در قم ، قم

معرفی طراحی معماری مدرن و سنتی اجرا و ساخت اماکن متبرکه در قم

🔴 محمدرضا گلیار

🔹 محمدرضا گلیار  یکی از بنام ترین فعالان در زمینه طراحی معماری مدرن و سنتی اجرا و ساخت اماکن متبرکه در قم می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات محمدرضا گلیار  :

✅ طراحی و ساخت مساجد و اماکن متبرکه

✅ پیمانکاری و معماری سنتی

✅ آجرکاری

✅ رسمی بندی

✅ مقرنس

✅ کاشیکاری معرق و هفت رنگ و کاربندی

✅ با رزومه کاری قوی شامل طراحی ، نظارت و اجرا

و…

 

🔸 طراح و ناظر مهندس محمد رضا گلیار

🔸 شماره تماس 09362138798

🔸 آدرس قم خیابان باجک

 

کاشی معرق یا معرق کاشی چیست؟

 

معرق کاشی عبارت است از قطعه های تراشیده شده کاشی که نقوش مختلف را از رنگ های متفاوت تراشیده، در کنار یکدیگر قرار داده، به شکل قطعاتی بزرگ درآورده و روی سطح نصب می شود تا زینت بخش بنا گرد

تعریف معرق و معرق کاشی

در فرهنگ معین، معرق را اینگونه شرح می دهند: قسمی کاشی مرکب از قطعات مختلف ریز ریز که آنها را بر حسب نقش مورد نظر بریده و کنار هم قرار دهند . در لغت نامه دهخدا برای کلمه معرق این تعریف آورده شده است: کاشی معرق؛ قسمی از خشت کاشی منقش که نقش ها را مانند عرق در آن قرار داده اند.

در مجموع می توان گفت که کلمه معرق، که شاید از واژه معرق گرفته شده باشد، عبارت از این است که سنگ های رنگینی را در میان حاشیه های گچ یا آجر غرق کنند وهنر معرق کاشی یا کاشی شکسته عبارت است از بریدن قطعات کوچک و بزرگ سفال لعابدار به اندازه های مختلف طبق طرح و نقشه ای که قبلا تهیه شده و از مجموع آن قطعات که پهلوی هم یا در میان یکدیگر چیده می شود، بوجود آمده و بوسیله گچ که پشت آن ریخته می شود قطعات مزبور بهم می چسبد.

تفاوت معرق کاشی با هنر موزاییک یا موزاییک شکسته

در تعریف هنر موزائیک یا art mosaic که در فارسی بدان موزائیک شکسته نیز می گویند، هنری است که از چیدن کاشی،سنگ، موزائیک یا شیشه های رنگی ایجاد طرح های مختلف یکپارچه می باشد. معمولا و بر خلاف طرح های قرینه و خاص سنتی ایران، این طرحها به صورت یونیک اجرا می شوند. دیگر تفاوت موزائیک آرت با کاشی معرق به شرح زیر می باشد:

استفاده از مواد با ضخامت های مختلف و جنس های متفاوت
اجرا بر روی سطوح با استفاده از انواع چسب و ملات سیمان درحالیکه در معرق اجرا بر روی قالب انجام می شود.
استفاده از طرح های انتزاعی غیر قرینه در موزائیک آرت
برش بر اساس بی نطمی ناشی از سبک کار و نه بر اساس طرح(موزائیک آرت نوعی طرح خورد شده است که توسط کاشی ، سنگ و یا شسیشه اجرا می گردد)
داستان این هنر از رویارویی میان کاشی ها و نقاشی ها بوجود آمد، جایی که هنرمندان دوست داشتند همراه استفاده از رنگ در طراحی خود، بافتی برجسته و درخشنده نیز داشته باشند و در واقع تمایل به ابتکار و خلق نتیجه ای هیجان انگیزتر و متفاوت تر، سبب ایجاد این هنر شد. با لمس یک تابلوی موزائیک آرت انگار حرکت رنگ ها را زیر بند بند انگشت ها حس کرده و با اثر مثل یک موجود زنده ارتباط برقرار میکنیم. هر کس با اولین نگاه دوست دارد هنرجوی این هنر منحصر بفرد باشد و وارد دنیای طراحی و بازی با کاشی شکسته شود.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران