سالن بیلیارد در زاهدان

در سیستان و بلوچستان ، زاهدان

معرفی سالن بیلیارد در زاهدان

🔴 مجموعه سالن بیلیارد تاج

🔹 ساعت کاری همه روزه از ساعت 10صبح تا14 عصر از ساعت16تا23.

🔹 دارابودن میز ایت بال و اسنوکر

🔹 آموزش بیلیارد

🔹 رزرو میز

 

🔸 شماره تماس 09157459799

🔸آدرس زاهدان – زیباشهر،بلوارپیامبراعظم ساختمان اتو تاج

بیلیارد چیست ؟

بیلیارد نوعی بازی است که در فضای سرپوشیده در میزی مستطیلی پوشیده با ماهوت سبز با ۳ یا ۱۵ گوی و میله ای چوبی که با آن به توپ های بیلیارد ضربه زده می شود انجام می شود. بیلیارد (Cue sports) به طریقی که در ایران بازی می شود از روسیه گرفته شده است، هر یک از گویها را شار (روسی گوی) میگویند. تاریخ دقیقی از اختراع این بازی در دست نیست ولی بر اساس تحقیقات و گزارشات در قرن ۱۶ میلادی و در فرانسه نوعی بازی شبیه به بیلیارد رواج داشته است. در انگلستان بیلیارد در زمان شکسپیر مرسوم بود. اولین چیز که باید در مورد بیلیارد بدانید این است که این بازی برعکس بازی های توپی دیگر دارای توپ های زیادی است. بیلیارد از قدیم بعنوان ورزش مرفهین مطرح بوده است.

انواع بیلیارد

از انواع بیلیارد می توانیم به ایتبال (Eight Ball)، ناینبال (Nine Ball)، اسنوکر (Snooker)، بیلیارد انگلیسی، بیلیارد آمریکایی، بیلیارد آزاد، بیلیارد هرمی (Pyramid)، بیلیارد روسی و انواع بیلیارد نمایشی و … اشاره نمود.

وسایل مورد نیاز برای بازی بیلیارد
– چوب بیلیارد:

طول چوب استاندارد بیلیارد یک متر و چهل و هفت سانی متر است که شامل سه قسمت نوک، بدنه و دسته چوب می شود. قسمت نوک چوب تقریباً قطری برابر یک و نیم سانتیمتر دارد و شامل یک قسمت کائوچویی در سر خود میباشد که برای ضربه زدن بهتر به توپ استفاده می شود، بدنه چوب قسمت صاف و صیقلی دارد، کم پهنا و البته بند است و بین دو قسمت نوک و دسته قرار می گیرد، دسته چوب بیلیارد پهن ترین قسمت از چوب آن به حساب می آید و به صورت مخروطی طراحی شده است که بازیکن راحت تر بتواند از آن بهره بگیرد، چوب بیلیارد از قسمت پهن دسته تا قسمت نازک نوک ادامه پیدا می کند، وزن معمولی ترین چوب بیلیارد بین ۵۱۰ تا ۵۹۵ گرم می باشد.

– مگنت:

وسیله ای است که برای نگهداری گچ از آن در زمان بازی بیلیارد استفاده می شود.

– مثلث یا رک:

مثلث (rack) وسیله ای است که از آن برای چیدمان توپ ها استفاده می شود. این ابزار سبب می شود که توپ ها به صورت کاملاً مثلثی و به هم چسبیده روی میز بیلیارد قرار گیرند. چنانچه ابتدای توپ ها به صورت کامل بهم چسبیده نباشند نیرویی که توپ سفید رنگ به همه ی توپ ها باید وارد شود که آنها به صورت کامل پخش شوند انجام نمی شود.

تمام توپ ها در Rack قرار می گیرند. رک از قدیم شکلی مثلثی داشته است، ولی بسته به نوع بازی بیلیارد امکان دارد متفاوت (به عنوان مثال لوزی شکل) باشد. دو نوع متداول رک وجود دارد: شکل رایج مثلثی برای بازی پول (pool) و ایت بال (eight- ball) استفاده می گردد. نوع دیگر لوزی شکل بوده و برای ناین بال (nine- ball) استفاده می شود.

– اکستنشن:

اکستنشن یا همان ته چوب بیلیارد که اخیرا به جای چوب بلند استفاده می شود.

– میز بیلیارد:

میز بیلیارد در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شود البته بر حسب نوع بازی امکان دارد اصلاً سوراخی در آن تعبییه نشده باشد ولیکن به صورت کلی اندازه میز بیلیارد با ابعاد مستطیلی و با معیار فوت (هر فوت تقریباً سی و نیم سانتیمتر است) در نظر گرفته می شود، در بازی بیلیارد ما یک مساحت میز داریم و یک مساحت بازی که به علت وجود دیوار محافظ در دور تا دور میز بیلیارد برای خارج نشدن توپ از زمین، چند سانتیمتر از فضای طراحی میز به قسمت محافظ در نظر گرفته می شود و بقیه مساحت، به مساحت بازی اختصاص می یابد. بر این اساس ما میزهایی داریم که با ابعاد ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۲ فوت برای بازی بیلیارد طراحی میشوند. روی میز بیلیارد معمولاً با پارچه مخملی به رنگ سبز تیره یا آبی طراحی می شود و در بازی های معمولی بیلیارد، میز دارای ۶ سوراخ است.

 

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران