بهترین مرکز فروش لنج باربری و صیادی در قشم

در هرمزگان ، قشم

معرفی بهترین مرکز فروش لنج باربری و صیادی در قشم

🔴 محمد ابراهیمی

🔹 محمد ابراهیمی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه فروش لنج باربری و صیادی در قشم می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات محمد ابراهیمی :

✅ لنج های بار بری و صیادی

✅ در طرح و اندازهای مختلف

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۰۵۷۹۳۹۷۹۸

 

انواع لنج چیست؟

۱- سَماچ :

سماچ یک نوع قایق ماهی‏گیری است و امروزه برروی آن موتور می‏‌بندند و کارایی‌ اش برای ماهی‏گیری است و تا حدود ۵ تن ماهی در آن می‏‌ریزند. سمك یا سمچ به معنای ماهی است.

۲ـ حُوری :

حوری یک نوع قایق كوچک است كه گونه‏‌ های آن از ۱ تا ۱۰ نفر را با خود جابجا می‌کند. بیش‏تر از تنه‏‌ های عظیم درختان و به‌ صورت یک تكه می‌‏سازند و چون از این درختان و یا چوب‌ ها وجود ندارد ، حوری را از چند تكه چوب كه به هم می‌بندند ، به وجود می‏‌آورند ظرفیت حوری كوچك ۱۰۰ و حوری بزرگ ۴۰۰ كیلو می‌‏باشد. در گذشته هر لنج ماهی‏گیری یا كشتی‏‌ های باری یک حوری به همراه خود داشته است ، حوری یک تكه سبک تر از كتراست و در زمان‏‌های مورد نیاز و نجات غریق زودتر از كتر آماده به دریا انداختن می‏‌شود. در زمانی كه دریا آرام است و كسی به دریا افتاده ‎است از حوری استفاده می‏‌كنند و اگر دریا ناآرام باشد از كتر و اگر طوفانی باشد از ماشوه استفاده می کنند.

۳ـ سَمعِه :

سمعه جهازی بود كه در گذشته مورد استفاده قرار می‏‌گرفت و برای نصب بادبان بسیار مناسب بود ولی برای قراردادن موتور به بدنه‌ اش به كار نمی‏‌خورد.

۴ـ بِتیل :

بتیل یک نوع جهاز ماهی‏گیری است كه در گذشته برای ماهیگیری از آن استفاده می‏‌شد.

۵ـ شُوعی :

شوعی جهازهای كوچكی بودند كه هم با بادبان حرکت می‌کردند و هم با پارو.. از نوع شوعی امروزه هم وجود دارد ولی بر روی آن موتور گذاشته‌اند.

۶ـ كَتِر :

كتر قایق ‌كوچكی است كه گنجایش دو یا سه نفر را دارا می‌‏باشد. در حقیقت قایق نفر بر مخصوص ناخداست ،‌ او را در زمان درخواست به كشتی یا ساحل می‏‌رساند. در قدیم لنج‌ های بزرگ آن را همراه می‌بردند تا اگر یكی از خدمه به‌ دریا سقوط‌ كند به وسیله آن كه وزن کمتری دارد و می‏‌شود به‌ سرعت آن را از كشتی جدا و به‌ دریا انداخت او را نجات دهند. قبلا اگر جهاز كتر نداشت نجار‌ كشتی در حین مسافرت طولانی كه معمولا تا هندوستان ۲۰ روز طول می‌‏كشید یک كتر برای كشتی می‏‌ساخت.

۷ـ تَشاله :

چون لنج آب‌ خور زیادی دارد و نمی‌‏تواند كاملا به ساحل برسد بیش‏تر بار لنج را با تشاله كه می‌ توانست تا نزدیک ساحل برود به مقصد می‏‌ رسانده‌ اند.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

نظرات کاربران